درمان جوش صورت با خوردن میوه های خوشمزه

به گزارش تور ایتالیا ارزان، در اینجا قصد داریم به معرفی میوه های مفید و مؤثر در پیشگیری و درمان جوش و آکنه بپردازیم، البته به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر میوه ها حاوی ویتامین های ضروری و مواد معدنی لازم هستند و این، بدان معنی نیست که روزانه باید همه آنها را مورد مصرف قرار داد.

درمان جوش صورت با خوردن میوه های خوشمزه

چرا جوش می زنیم؟

به طور کلی جوش صورت و آکنه نتیجه فراوری بیش از حد سبوم (چربی طبیعی پوست) و تکثیر زیاد سلولی، در کنار رشد باکتری ها و البته تاثیر فعالیت هورمون ها است. هرچند در خیلی از مواقع علت رفتار اینگونه پوست نامشخص است و شفاف نیست.

به همین علت برای درمان جوش صورت بیشتر بر روی درمان های موضعی تکیه می نمایند.

درمان هایی مثل لوسیون های آنتی باکتریال، پاکسازی پوست، کرم رتینوئید در کنار قرص های آنتی بیوتیک خوراکی (در صورت جوش و آکنه شدید) تجویز می شود.

در 20 سال گذشته بر اساس باور خیلی از پزشکان تاثیر رژیم غذایی بر آکنه و جوش صورت رد شده بود و نسبت به رعایت رژیم غذایی خود را بی اعتنا نشان داده بودند و فقط داروهای شیمیای تجویز می کردند.

در حالی که امروزه نوترین تحقیقات نشان می دهد که باورهای قدیم اشتباه بوده است و فقط دارو و درمان موضعی برای جوش مفید نیست و تغذیه نقش بسیار موثری در جوش صورت و آکنه دارد.

پزشکان دیگر مقاله های پزشکی بسیار زیادی در خصوص موثر بودن تغذیه در سلامت پوست در همه کشورها منتشر نموده اند که این تاثیرات را آنالیز نموده و نمونه های پیروز درمان جوش صورت پس از رعایت رژیم غذایی مناسب را به همه اعلام نموده اند.

بیشتر بخوانید: درمان جوش صورت با آنتی بیوتیک

مواد غذایی ضد جوش

1- خیار و هندوانه
هر غذایی که سرشار از آب باشد، آبرسانی پوست شما را تقویت می نماید و برای پوست شما نیز بسیار خوب است.

بیمارانی که در پی درمان آکنه می فرایند، اغلب پوست شان خشک می شود که برای برطرف خشکی سراغ کرمهای مرطوب نماینده سنگین می فرایند که باعث بروز آکنه بیشتر و خشک شدن پوست آنها می شود.

بهتر است که پوست شما دچار نوسان در آب نباشد، با مصرف آب معمولی و پر کردن رژیم غذایی با خوراکی های سرشار از آب می توانید هماهنگی ترکیب پوست خود را حفظ کنید.

2- بادام هندی
گرفتن کمی آجیل برای پوست تان هزینه چندانی ندارد. یک وعده چند گرمی از بادام هندی منبع خوبی برای تامین روی است.

پژوهشگران در مطالعه ای در سال 2014 در تحقیقات بین المللی زیست پزشکی، دریافتند که کاهش مواد معدنی خون با بروز آکنه شدید ارتباط دارد که احتمالا به علت اینکه روی دارای خواص ضد التهابی و تقویت سیستم ایمنی است، باشد. منابع دیگر روی شامل صدف، خرچنگ و گوشت گاو است.

3- گردو
گردو سرشار از سلنیوم است و به نظر می رسد این آنتی اکسیدان قوی تأثیر پیشگیرانه ای روی پیدایش آکنه ها دارد. به خاطر اینکه سلنیوم از سلول ها در مقابل ضایعات التهابی مراقبت و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می نماید.

این آنتی اکسیدان در همراهی با ویتامین های E و A تأثیر بیشتری بر جای می گذارد بنابراین توصیه می شود گردو را همراه بادام و اندکی فلفل قرمز میل کنید.

توجه داشته باشید که گوشت، ماهی، پیاز، سیر و دانه های کامل از منابع دیگر سلنیوم به حساب می آیند. 1

4- چغندر
این سبزی بنفش رنگ سرشار از ویتامین A، ویتامین E و سایر مواد معدنی حیاتی مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم و منیزیم است که برای سلامت پوست ضروری هستند. چغندر به عنوان یک ماده سم زدا در نظر گرفته می شود که به دفع سموم مضر از بدن یاری می نماید و مانع از بروز جوش و آکنه صورت می شود.
5- انگور قرمز
انگور قرمز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد یاری می نماید و بنابراین از آسیب پوست پیشگیری خواهد نمود.

خوردن انگور قرمز با دانه می تواند در پیشگیری از علائم اولیه افزایش سن یاری کند.

آنتی اکسیدان ها بعلاوه برای درمان التهاب پوست شناخته شده اند، بنابراین برای بهبود قرمزی و تورم اطراف آکنه مفید است.

6- تخمه کدو
پیش از این در بخش بهداشت و سلامت نمناک کامل گفتیم که تخمه کدو تنبل را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از مزایای جادویی این خوراکی فوق العاده قدرتمند بهره مند شوید. این مواد دارای ویتامینE و روی زیادی می باشد که برای پوست ضروری هستند.

آنها از جوش پیشگیری نموده و به بهبود آکنه و علائم کیستیک یاری می نماید. بعلاوه منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 هستند.

مشتی از این تخمه خوشمزه و مقوی را روی سالادهای میوه یا سبزیجات بپاشید و میل کنید.

7- توت ها
توت های تیره مانند بلوبری و توت سیاه به عنوان آنتی اکسیدان قدرتمند شناخته می شوند.

آن ها استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند و بنابراین به جوانسازی پوست به مدت طولانی یاری خواهند کرد.

به طور کلی توت ها دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی هستند که به افزایش متابولیسم بدن یاری می نمایند.

آن ها شاخص گلیسمی پایینی دارند بنابراین سطح قند خون را کنترل می نمایند.

8- ماهی های چرب
ماهی های چرب امگا-3 یکی از مواد مغذی جادویی برای پوست هستند زیرا درخش را به پوست هدیه میدهند.

آن ها پوست را از درون بهبود میبخشند و علائم آکنه را در صورت کاهش می دهند.

9- ماست
دل و روده ای سالم کلید سلامت پوست می باشد. مواد غذایی پروبیوتیک مانند ماست و کفیر را امتحان کنید.

باکتری های زنده موجود در محصولات پروبیوتیکی که تخمیر نشده اند برای سلامت دل و روده ضروری و مفید هستند. 2

10- لیمو
لیمو به علت داشتن آلفا هیدروکسی اسید یا اسید سیتریک، پوست مرده را تقویت نموده، موجب تحریک قابلیت ارتجاعی پوست شده و رشد سلول های نو پوست را افزایش می دهد. چنانچه آب لیمو کاملا ارگانیک باشد، در مبارزه با آکنه بسیار مؤثر واقع می شود. لیمو با ایجاد تعادل PH پوست، آن را جوان و با نشاط نگه می دارد.
11- آناناس
آناناس به خاطر حالت قلیایی بالای خود ، PH پوست را به تعادل می رساند و بدین طریق پوست را از دست باکتری های آکنه زا خلاص می نماید.

علاوه بر این، آناناس حاوی آنزیم هضم پروتئین به نام بروملین است که در کاهش التهاب و ورم بسیار مفید و مؤثر می باشد.

آناناس حاوی ویتامین C بالایی نیز است که به یاری آن، پوست را سالم نگه می دارد. سعی کنید روزانه دو برش آناناس مصرف نمایید.

12- گیلاس
گیلاس سرشار از مواد معدنی و ویتامین های A و C است و نه تنها سموم موجود در خون را دفع می نماید بلکه با باکتری های آکنه زا نیز مبارزه می نماید.

آب گیلاس دارای خواص ضد باکتری می باشد که می تواند به سرعت آکنه را از بین ببرد. از طرفی، با بی خوابی که عامل تشدید نماینده آکنه محسوب می شود نیز، مقابله می نماید.

13- زرد آلو
زرد آلو غنی از فیبر، ویتامین A و ویتامین های گروه B کمپلکس می باشد.

قرار دادن زردآلو به عنوان یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی ضد آکنه ضروری می باشد زیرا آن، به طور مؤثری با مسائل آکنه مبارزه می نماید.

14- گلابی
گلابی سرشار از مواد معدنی می باشد و در صورت استفاده منظم از آن، پوستی زیبا، سالم و عاری از مسائل پوستی آکنه خواهید داشت.

آب گلابی نه تنها بسیار خوشمزه است بلکه تمامی خواص لازم برای سلامتی پوست را نیز دارا است.

15- طالبی
جدا از مواد معدنی متعدد، طالبی سرشار از ویتامین های A و C می باشد.

آب طالبی روش درمانی بسیار مؤثری برای آکنه و هرگونه مسائل پوستی است. سعی کنید روزی یک فنجان آب طالبی بنوشید. 3

پی نوشت:

1.www.ana.com

2.www.namnak.com

3.www.mahsho.com

منبع: راسخون
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2063

به "درمان جوش صورت با خوردن میوه های خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان جوش صورت با خوردن میوه های خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید