گران ترین غذاهای دنیا را می شناسید؟

به گزارش تور ایتالیا ارزان، غذاهای دریایی خاص در بسیاری از کشورها در زمره گران ترین غذاهای جهان به شما می فرایند. این گرانی غذاها گاهی به خاطر نوع گونه خاص دریایی است که فقط مختص به یک اکوسیستم است و به همین دلیل غذای کم یاب و یا نایاب معرفی می شود. امروز زیست جانوران آبزی بسیار مهم است و هدف صید متعادل شده آن ها با اکوسیستم است و چنانچه کشورهایی این نوع قوانین محیط زیست را پیروی می نمایند صید جانوران دریایی آن ها محدود می شود. بنابراین غذاهای دریایی در جهان تبدیل به اغذیه ای گران قیمت می شود. که فقط گروهی خاص از آن بهره مند می شود. در این مقاله خبرنگاران چندین نمونه غذای دریایی را به شما معرفی می نماید که گران قیمت ترین غذا های دریایی در جهان شناخته شده اند.

گران ترین غذاهای دنیا را می شناسید؟

1-ماهی تن بلوفین توکیو.Blufin Tune

یکی از گران ترین غذاهای جهان ماهی تن بلوفین توکیو است که قیمت امروزه 17600 دلار است. خوردن این غذا را شاید فقط سلیبریتی ها، اینفلوئنسرها با در آمد بالا تجربه نمایند. بلوفین یک نوع ماهی است که در سواحل ژاپن و بخش شرقی چین صید می شود و به وسیله چند سرمایه گذار چینی و ژاپنی به بازار غذا عرضه شد. در سال 2009 بزرگترین عرضه رقابت ماهی بلوفین بود.

در سال 2012 برای حفظ محیط زیست جهانی صید بی رویه محکوم شد و دو کشور چین و ژاپن صید محدودی از این ماهی دریایی را اعلام کردند و به همین دلیل این غذا از گران ترین غذاهای دریایی به شمار میرود. اصل این غذا ژاپنی است اما در هنگ هنگ چین در رستوران ها موجود می باشد. این نوع غذا به صورت کبابی و یا پخته شده به همراه سس و سبزیجات به مشتری ها فروخته می شود.

2-الماس خاویار.Almas Caviar

خـاویار به تنهایی از گران ترین غذاهای جهان است. خاویار که از محتوی شکم ماهی که تخم های ریز است به دست می آید. بسیار گران قیمت است. خاویـار الماس یک وعده غذایی است که در چند کشور محدود به همراه طلای خوراکی و نقره خوراکی به مشتریان عرضه می شود. این غذا پس از پخت با روکشی از طلای خوراکی تزیین و فروخته می شود و قیمت بسیار بالایی در یک وعده غذایی به شمار میرود. گاهی این نوع غذا در فستیوال های جهانی فیلم و موسیقی از سوی کمپانی های بزرگ خریداری می شود و به هنرمندان داده می شود. این غذا با طلای خوراکی یکی از گران ترین غذاهای دریایی جهان محسوب می شوند. هر وعده غذایی آن 2516288 دلار است.

3-پوش پای.posh pie

پوش پای یک غذای دریایی است که به وسیله یک کمپانی بزرگ غذا در استرالیا فراوری شد و امروزه قیمت بسیاری گرانی دارد هر وعده غذای پوش پای 9484 دلار است که خب غذایی است که بسیاری از اقشار با عایدی بالای جامعه می توانند آن را سرو نمایند. نا گفته نماند هزینه این غذا برابر با سه ماه حقوق یک کارمند در کشورهای اروپایی است که رقم غذا بسیار بالا است. پوش پای از غذاهای دریایی گران در جهان محسوب می شود. این غذا از گوشت گاو، سبزیجات، آویشن، سیب زمینی، پیاز، خمیر نان، جعفری، صدف ،یک لایه فیلینگ پای ، تخم مرغ، ژله مار ماهی، تشکیل شده است. ژله مارماهی، فیلینگ پای و صدف علت گرانی این غذای خاص دریایی هستند.

4-بای ال.BayEel

مارماهی بای اِل یک نوع مارماهی خاص است که فقط در سواحل شمال شرقی آمریکا به دست می آید و صید آن نیز تابع مقررات سختی در آمریکا است. زیرا مارماهی بای ال در حال انقراض است و صید آن به راحتی امکان پذیر نیست. بای ال یک غذای دریایی منحصر به فرد در استان متحده است و قیمت این غذا حدود2000 دلار است. هر 2000 دلار برابر اقامت اجاره خانه هایی در اروپا به شمار می آید. با این حال این غذا نسبت به غذای ذکر شده کمی مقرون به صرفه تر است اما در زمره گران ترین غذاهای دریایی به شمار میرود. بسیاری از گردشگران حرفه ای دوست دارند این وعده غذایی را تجربه نمایند. بلاگر های غذا در جهان بی نصیب از این غذای گران قیمت نیستند و در فیلم های یوتوب مستند ساخت این غذا را به زبان انگلیسی می توانید مشاهده کنید.

5-خرچنگ زیلیون فریتات.Zillion Lobster Frittat

خرچنگ زیلیون یکی دیگر از غذاهای دریایی گران قیمت جهان است. این غذا در امریکا فقط پخته می شود. غذا از خاویار و خرچنگ تشکیل شده است و در منوی هتل Norma و Me Parker Meridien در آمریکا موجود است. مواد این غذا یک لایه خرچنگ است که بعد لایه سیب زمینی بر روی آن ریخته می شود و یک لایه خاویار بر روی آن پوشیده می شود . هر وعده آن 1000 دلار است که قیمت بالایی دارد.

6- ماهی بادکنکی.Pufferfish

پوفر فیش ماهی هایی هستند که در آب های شیرین و شور در سراسر جهان یافت می شوند. آنها بیشتر به علت قابلیت های دفاعی خود که شامل استفاده از آب برای باد کردن بدن است پوفر فیش نام گرفته اند. سم کشنده موجود در بعضی گونه ها آن شناخته شده است. زمانی که این ماهی ها کاملاً باد می شوند، می توانند کاملاً خطرناک به نظر برسند، اما بیشتر وقت خود را بدون هیچ تغییر ظاهری نشان می دهند. بسته به مکان آنها بیشتر ماهی های بادکنکی در آب های معتدل یا گرمسیری در سراسر جهان زندگی می نمایند و دسترسی برای تغذیه بعضی از گونه ها به موجودات خاصی خود دارند که دیگر نمونه های آن در جایی دیگر به آن دسترسی نخواهند داشت تقریباً گیاهخوار باشند اما عمدتاً بسته به اکوسیستم خودشان گوشتخوار هستند.

این ماهی از گران ترین غذاهای جهان به حساب می آیند. زیرا باید سم کشنده آن ها استخراج شود در عوض خواص بسیار زیادی برای انسان دارد و همین باعث شده است در زمره گران ترین غذاهای دریایی به فروش برسند. این غذا در چین، ژاپن، آمریکا به فروش مرسد و هر وعده آن 280 دلار است که بسیاری از گردشگران می توانند آن را مصرف نمایند و فقط مخصوص گردگشران ثروتمند نیست.

7- سوپ ماهی بودا انگلیسی.The Buddah Jumps Over the wall fish soup

این غذا از وعده های غذای محبوب لندنی ها در فصل زمستان است. سوپ ماهی بودا از کوسه ماهی، خیار دریایی و قارچ گل ژاپنی است که از فرآورده های جانوران اقیانوسی پخته می شود. جانوران اقیانوسی، جانوران هستند که اقیانوس زندگی می نمایند و با دریا فاصله بسیار زیادی دارند. به همین مراتب صید چنین غذایی بسیار سخت است. و در چند کشور محدود چون ژاپن، لندن سرو می شود. سوپ ماهی بودا یکی از گران ترین غذاهای دریایی جهان است که هر وعده آن حدود 16986 دلار است.

8-شاه میگو فریتاتا.King Shrimp Frittata

فریتاتای ایتالیایی شامل میگو، خاویار، خرچنگ سرخ شده به همراه سبزیجات است. از این نوع غذا شاه میگو فریتاتا شبیه پیتزا نیز پخته می شود و چند لایه است. این غذا در رستوران های ایتالیا و آمریکا فروخته می شود و به عنوان وعده غذایی کامل صبحانه عرضه می شود. هر وعده غذایی آن حدود 1000 دلار است که از گرانترین غذاهای دریایی جهان به شمار می رود.

9-صدف کینگ کافین.Coffin by kibg Oyster

صدف کینگ خلیج کافین در اقیانوس آرام زندگی می نماید که از آب های بکر خلیج کافین بای استرالیا به دست می آید. گوشت شیرین و شوری دارد که بسیار آبدار است. این غذا به خاطر گونه خاص از غذاهای دریایی گران جهان است و فقط در رستوران های استرالیا می توانید آن را سرو کنید. این نوع صدف حتی به دیگر کشورهای جهان صادر نمی شود و از جاذبه های شکم گردی کشور استرالیا به شمار میرود. هر کدام آن 100 دلار است و به طور مثال اگر شما 500 تا سفارش دهید 500 دلار باید پرداخت کنید. این غذا به صورت خام با آبلیمو تازه سرو می شود که گاهی برای بسیاری جزو میان وعده و حتی پیش غذا به شمار میرود.

10-حلزون آبالون.Snail abalone

این حلزون فقط در سواحل آمریکای لاتین و جنوب شرق آسیا زندگی می نماید از سال 2010 صید این گونه دریایی از سوی سازمان محیط زیست جهانی محکوم شد و کشورهایی که این نوع آبزی در سواحل دریایی خود داشتند برای حفظ و مراقبت از انقراض صیدشان را ممنوع اعلام نموده اند به همین دلیل این غذا از غذاهای دریایی گران جهان محسوب می شود. حلزون آبالون به خاطر گوشت و صدف های رنگین کمانی شناخته می شود که معمولا با سبزیجاتی چون کلم بروکلی و سس سرو می شود. این غذا نیز حدود 800 دلار در نیا قیمت دارد. هر حلزون آبالون حدود 100 دلار فروخته می شود.

11- بچه مار ماهی.Baby snake fish

مارماهی بای ال آمریکا خودش از گران ترین غذاهای دریایی است. بچه مار ماهی ال بای و در کل بچه مارماهی جهان در زمره گران ترین غذاهای دریایی محسوب می شوند. چون مارماهی در خطر انقراض هستند صید این گونه جانور آبزی نیز بسیار محدود است و شکار آن در جنوب شرقی آسیا، سواحل آمریکا ممنوع است و بسیار کم صید می شوند تا گفته نماند که این غذا روزی غذای کارگرها و فقرا بوده است اما امروزه از نام لوکس ترین غذاهای جهان را به یدک می کشد.

12-خاویار فیل ماهی.Elephant caviar

به طور کلی خاویارها غذای گرانی در جهان هستند و خاویار های سیبری، فیل ماهی و امپریال جزو گران ترین خاوری محسوب می شوند که وعده غذایی آن چیزی حدود 1000 دلار تا 1500 دلار است و گاهی قیمتش بیش از این هم فرا می رود. هر 450 گرم آن نیز 01 پوند است. خاویار مفیدترین غذای دریایی جهان است که از بسیاری از سرطان های رایج در جهان چون سرطان سینه، رحم نیز جلوگیری میکند. این نوع تحقیقات آزمایشگاهی نیز باعث گران تر شدن غذای خاویار شده است که رو به روز بر قیمت آن افزوده می شود و از غذاهای دریایی گران هستند.

13-شاه میگو.King Shrimp

شاه میگو نیز از گران ترین غذاهای جهان به شمار میرود هر چند روزی طبقه پایین جامعه آن را به راحتی بر سر سفره خود می گذاشت. امروزه دیگر فقط طبقات بالای جامعه توان خرید آن را دارند. شاه میگو خزندگان پوست سخت هستند که گوشتی کم و با چنگال های بزرگ دارند. ارزش غذایی آن از آبزی ها کمتر است و در سواحل اقیانوس هند به وفور یافت می شود. از غذاهای دریایی سواحل کشور هندوستان و ایران است و هر کدام 80 دلار هستند و معمولا 10 تای آن ها نزدیک به 800 دلار فروخته می شوند. این غذا از غذاهای های دریایی گران قیمت محسوب می شوند که برای سیر شدن با گوشت آن باید حدود 8 الی 10 عدد نوش جان کنید تا یک وعده غذایی کامل برای شما به حساب آید.

نتیجه گیری

در اینجا گران ترین غذاهای جهان را آنالیز کردیم. یادتان باشد قیمت های غذاهای ممکن است در آینده تغییر کند و این قیمت تقریبی غذاها بر اساس بازار و اقتصاد جهان هست. هم چنان به خاطر جانوران آبی زی در حال انقراض ممکن است در آینده ای نه چندان دور این غذا های حذف شوند و پخت این جانوران آبزی به خاطر چرخه اکوسیستم و تداوم حیات زمین به انتها برسد. اگر تجربه هر یک از این غذاها را دارید در قسمت کامنت نظرهای خود را برای خبرنگاران بنویسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2319

به "گران ترین غذاهای دنیا را می شناسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین غذاهای دنیا را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید