چین: آمریکا صدمات زیادی به همکاری ها برای مبارزه با کرونا وارد نموده است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، سخنگوی وزارت خارجه چین می گوید آمریکا صدمات زیادی به همکاری های بین المللی برای مبارزه با بیماری کووید-19 وارد نموده است.

چین: آمریکا صدمات زیادی به همکاری ها برای مبارزه با کرونا وارد نموده است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه چین از صدمات آمریکا به همکاری های بین المللی برای مبارزه با بیماری همه گیر دنیای کووید-19 انتقاد کرد.

وانگ ونبین در نشست خبری روز آدینه در جمع خبرنگاران ویروس کرونا را دشمن مشترک همه انسان ها توصیف و بر ضرورت کوشش های هماهنگ از سوی جامعه بین المللی برای مبارزه با آن تأکید کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در ادامه گفت: چین، با در پیش دریافت رویه ای باز و شفاف اقدام به ترویج همکاری های بین المللی در مبارزه با این بیماری همه گیر نموده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از زمان شیوع ویروس کرونا بارها چین را به انتشار عامدانه این ویروس متهم کرد. او از لفظ ویروس چینی یا ویروس ووهان به جای نام ویروس کرونا استفاده می کرد که این مسئله انتقاد سازمان دنیای بهداشت را هم به همراه داشت.

وانگ ونبین گفت: بر خلاف چین، دولت قبلی آمریکا پس از شیوع کووید-19 به جای در پیش دریافت رویه مبتنی بر علم و همکاری، کوشش ها برای مبارزه با این بیماری را سیاسی کرد، از معاهدات و سازمان های بین المللی خارج شد و اقدام به انتشار اطلاعات اشتباه برای مقصر کردن و بدنام کردن دیگران روی آورد.

سخنگوی وزارت خارجه چین توضیح داد آمریکا علی رغم آنکه به پیشرفته ترین فناوری های پزشکی مجهز است بیشترین میزان تلفات ناشی از کرونا را در میان کشورها دارد.

او سپس گفت: آمریکا به عنوان ابرقدرت شماره یک دنیا، صدمات زیادی به همکاری های بین المللی برای مبارزه با این بیماری همه گیر وارد نموده و این موجب شده مردم آمریکا و مردم بسیاری از دیگر کشورها بهای سنگینی پرداخت نمایند.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می گردد. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می نمایند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می گردد.

سازمان دنیای بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر دنیا به این بیماری آن را همه گیر دنیای اظهار داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1813

به "چین: آمریکا صدمات زیادی به همکاری ها برای مبارزه با کرونا وارد نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا صدمات زیادی به همکاری ها برای مبارزه با کرونا وارد نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید