تحریم های فلج کننده ترامپ و پمپئو باعث مرگ هزاران ایرانی شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران، ایلهان عمر نماینده ایالت مینه سوتا در کنگره آمریکا در پیغام های توئیتری جداگانه به انتقاد شدید از عملکرد دونالد ترامپ و وزیر خارجه دولت وی، مایک پمپئو پرداخت.

تحریم های فلج کننده ترامپ و پمپئو باعث مرگ هزاران ایرانی شد

ایلهان عمر در یک پیغام توئیتری دیگر در خصوص سیاستهای مزوّرانه و ظالمانه مایک پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ نوشت: او یک هیولاست. ما هرگز نباید میلیونها انسانی را که از بی رحمی و قساوت او رنج کشیده اند، فراموش کنیم.

این نماینده دموکرات در ادامه اضافه کرد: او با لابی گری تحریم های فلج کننده ای علیه مردم ایران وضع کرد- [تحریم هایی که] مردم ایران را از ضروری ترین ملزومات پزشکی در دوران همه گیری [کرونا] محروم می کرد و باعث مرگ هزاران نفر شد.

ایلهان عمر در ادامه اضافه کرد: نتیجه چه بود؟ ایران اکنون 12 برابر بیشتر اورانیوم غنی شده در اختیار دارد و حکومت ایران قدرتمندتر از همواره است. عالی عمل کردی، مایک!

این نماینده دموکرات در یک رشته پیغام توئیتری دیگر با انتقاد از شیوه تعامل ترامپ با رژیم های سرکوبگر عربی نوشت: او [ترامپ] بیش از 290 میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی فروخت؛ رژیمی که به طور مرتب حامیان حقوق بشر و اصلاحات سیاسی در کشور خود- به ویژه فعالان حقوق زنان- را زندانی، و شکنجه می نماید و به قتل می رساند.

ایلهان عمر همچنین نوشت که عربستان سعودی در جنگ خود با یمن به بمباران، محاصره، به قحطی و گرسنگی کشاندن و کشتار هزاران شهروند یمنی مبادرت کرد.

وی در یک پیغام دیگر نوشت: او [ترامپ] برای فروش تسلیحات به امارات متحده عربی، یکی از سرکوبگرترین رژیم ها در دنیا، به اعمال فشار پرداخت؛ کشوری که در ارتکاب احتمالی به جرائم جنگی در لیبی، یمن و سودان دست داشته است.

عمر همچنین در واکنش به این ادعای دونالد ترامپ که وی نخستین رئیس جمهور دوره معاصر آمریکا است که شروعگر هیچ جنگی نبوده، نوشت: ترامپ ممکن است جنگی را شروع نکرده باشد، اما در تبدیل کردن پایتخت کشور ما به یک منطقه جنگی پیروز شد.

این نماینده مسلمان ایالت مینه سوتا در ادامه نوشت: او [ترامپ] به شروع جنگ تجاری با چین یاری کرد؛ [جنگی] که به قیمت از دست دادن 300 هزار فرصت شغلی و از بین رفتن درآمد برای بسیاری از مزرعه داران تمام شد. در نتیجه آن، ورشکستگی مزرعه داران و نرخ خودکشی به بالاترین حد خود رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1645

به "تحریم های فلج کننده ترامپ و پمپئو باعث مرگ هزاران ایرانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های فلج کننده ترامپ و پمپئو باعث مرگ هزاران ایرانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید