چگونه چربی های بد را به چربی های خوب تبدیل کنیم؟

به گزارش تور ایتالیا ارزان، طبق یک تحقیق نو که در نشریه Cell Metabolism منتشر شده، تبدیل چربی های سفید نرم و شل به چربی های قهوه ای که کالری می سوزانند و سوخت وساز را افزایش می دهند، امکان پذیر است.

چگونه چربی های بد را به چربی های خوب تبدیل کنیم؟

سلول های چربی های سفید که باعث بزرگ شدن شکم و بالاتنه می شوند، یکی از دشمنان سفت وسخت سلامتی محسوب می شوند. چربی های سفید دور شکم در واقع مواد شیمیایی را که سرعت سوخت وساز را کاهش داده و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهند، فراوری می نمایند؛ اما سلول های چربی های قهوه ای برعکس این فرایند را دارند. این سلول ها چربی را سوزانده و انرژی را به صورت گرما آزاد می نمایند. بعلاوه این سلول ها یک سری سیگنال های هورمونی ارسال می نمایند که می توانند سلول های چربی های سفید را به سلول های چربی های قهوه ای تبدیل نمایند. به عبارت دیگر، کالری بیشتری می سوزانید و گوشت شل و آویزان کمتری خواهید داشت.

طبق یک تحقیق نو، رسوراترول؛ پلی فنولی که در بعضی میوه ها وجود دارد، باعث می گردد سلول های چربی های قهوه ای بدن بیشتر شوند و در نتیجه اندازه کاهش وزن افزایش یابد. در ادامه به مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که چربی های بد را به چربی های خوب تبدیل می نمایند.

آب انگور قرمز

هر لیوان 5 اونسی آب انگور قرمز حاوی 1.3 میلی گرم رسوراترول است.

بادام زمینی پخته

هر فنجان بادام زمینی پخته، 1.28 میلی گرم رسوراترول دارد.

انگور قرمز

هر فنجان انگور قرمز 1.25 میلی گرم رسوراترول دارد.

شکلات تلخ

هر فنجان پودر کاکائو، 0.46 میلی گرم رسوراترول دارد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2302

به "چگونه چربی های بد را به چربی های خوب تبدیل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه چربی های بد را به چربی های خوب تبدیل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید