هشدار مقامات سابق آلمانی درباره خطر فروپاشی اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا

به گزارش تور ایتالیا ارزان، پنج تن از مقامات سابق آلمانی در بیانیه ای خواهان همبستگی بیشتر آلمان با دیگر کشورهای اروپایی برای مقابله با عواقب کرونا شده درباره خطر فروپاشی این اتحادیه در صورت فقدان همبستگی نامحدود هشدار دادند.

هشدار مقامات سابق آلمانی درباره خطر فروپاشی اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، پنج تن از سیاستمداران بلندپایه سابق حزب سوسیال دموکرات از جمله گرهارد شرودر، صدراعظم اسبق آلمان همبستگی بیشتر دولت آلمان نسبت به اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا را خواهان شده در بیانیه مشترکی که رسانه های آلمانی آن را منتشر کردند نوشتند: آلمان به وسیله اتحاد اروپایی به طرز چشمگیری در عرصه های سیاسی و مالی پیروز شده است و حالا باید به خصوص سهم خود در غلبه بر این بحران سخت را ایفا نماید.

از جمله امضاکنندگان دیگر این بیانیه پیر اشتاینبروک و هانس ایشل، وزرای دارایی سابق آلمان، بریگیته تسیپریس، وزیر اقتصاد سابق و جولیان روملین، وزیر فرهنگ سابق آلمان بودند.

آن ها در این بیانیه خواهان تشکیل یک صندوق بزرگ همبستگی اروپایی شدند که هزینه های بزرگ بحران و بازسازی اقتصاد اروپا را تحمل کند. به گفته این مقامات سابق آلمانی این صندوق باید بخشی از بودجه اتحادیه اروپا باشد و مشترکاً توسط همه کشورهای عضو این اتحادیه تضمین گردد.

در این بیانیه با نگاهی به نشست اتحادیه اروپا که قرار است روز پنجشنبه برگزار گردد آمده است: اکنون زمان همبستگی نامحدود اروپایی است.

در این بیانیه همچنین هشداری هم داده شده و آمده است: اگر ما اکنون از همبستگی کامل خود با سایر کشورهای اروپایی خودداری کنیم خطر فروپاشی اتحادیه اروپا به وجود می آید.

آلمان در معرض انتقاد شدیدی به خصوص از طرف کشورهای جنوب اروپا از جمله ایتالیا، اسپانیا و همچنین فرانسه واقع شده است چرا که با پیشنهاد آن ها برای اجرای طرح بدهی های مشترک اروپایی برای مقابله با عواقب مالی بحران کرونا مخالفت می نماید.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1135

به "هشدار مقامات سابق آلمانی درباره خطر فروپاشی اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مقامات سابق آلمانی درباره خطر فروپاشی اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید