نکاتی مفید برای سفر به دور جهانبرنامه ریزی سفر به دور جهان :

به گزارش تور ایتالیا ارزان، سفر همواره هیجان خاصی دارد به ویژه اگر خارج از کشور یا به دور جهان باشد. البته امکان سفر به دور جهان برای همه مردم فراهم نمی گردد اما تعداد معدودی که فرصت چنین مسافرتی را پیدا می نمایند ضروری است نکاتی درباره این نوع سفر بدانند. با خبرنگاران همراه باشید تا نکاتی مفید برای سفر به دور جهان را بازگو کنیم.

نکاتی مفید برای سفر به دور جهانبرنامه ریزی سفر به دور جهان :

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

تمامی سفر دوستان مشتاق آن هستند تا روزی بتوانند به دور دنیا سفر نمایند. سفر به دور دنیا، تجربه ای جذاب است که حس افتخار را برای مسافر به ارمغان می آورد.

دیدن و تجربه کردن نقاط مختلف کره زمین و تفاوت های آنها، احساس خوش آیندی را برایتان به ارمغان می آورد و شما را مشتاق میدارد تا این احساس را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید، و سفر خود را برای آنها بازگو کنید. اما باید بدانیم که، برنامه ریزی چنین سفر طولانی علاوه بر هیجان انگیز بودن، کاری سخت است. از طرفی مسافر خشنود از سفر پیش رو خواهد بود، اما از طرف دیگر دچار استرس سفر و سردرگمی فرآیند برنامه ریزی می گردد.

با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه مطلب با نکات کلیدی و مفید برای برنامه ریزی سفر دور دنیای خود آشنا شوید.

برنامه ریزی سفر به دور دنیا :

برنامه ریزی سفر به دور دنیا به علت وجود قاره ها، کشورها و مکان های گوناگون فرآیندی مشکل و پیچیده به نظر میرسد. افراد کمی هستند که مایلند این گونه سفر ها را به صورت فردی و مستقل شروع نمایند، ولی پیشنهاد ما این است کهبرای برنامه ریزی بهتر و اخذ ویزا و مدارک مورد احتیاج، با هماهنگی یک آژانس مسافرتی معتبر و یک لیدر مجرب به این گونه سفر ها بپردازید.

در اینجا به چگونگی برنامه ریزی یک تور دنیای می پردازیم:

رزرو بلیط هواپیما :

سفرکردن به دور دنیا قطعا گران تر از سفرکردن به یک کشور و یا منطقه ای خاص است. به همین دلیل، صرفه جویی در هزینه ها و ذخیره کردن پول در مراحل اول برنامه ریزی سفر که شامل رزرو بلیط هواپیما است نیز،امری مهم و حائز اهمیت است.

درحالی که آژانس های مسافرتی قادر به اراعه بهترین گزینه های ممکن در این زمینه هستند، شما نیز باید دست به کار شوید و به صورت مستقل به دنبال تهیه بلیط باشید، به این صورت میتوانید بهترین گزینه را بیابید.جستجو در اینترنت قطعا بهترین روش ممکن است و سوال کردن و یاری دریافت از افرادی که قبلا به سفر های دور دنیا رفته اند نیز میتواند مفید باشد.

حتی اگر تصمیم دارید به صورت آنلاین و به وسیله اینترنت بلیط هواپیمای خود را تهیه کنید، بهتر است از وبسایت های مشهور و معتبری نظیر : Expedia, Orbitz, Travelocit و غیره، این کار را انجام دهید.

اگر با پیشنهاد بسیار ارزان قیمتی در یک وبسایت روبرو شدید، زیاد شگفت زده نشوید و قیمت ها را با وبسایت های دیگر مقایسه کنید و پس از مقایسه ها، بهترین گزینه ای که مناسب احتیاج شما است را تهیه کنید.

توجه : از قلم نیاندازید که باید هزینه های جانبی لحاظ نشده نظیر مالیات، هزینه سوخت هواپیما، چمدان اضافی و غیره را در نظر بگیرید، چرا که ممکن است این هزینه ها مبلغ زیادی به هزینه اولیه بلیط هواپیما بیفزاید.

بسیاری از شرکت های هواپیمایی در سراسر دنیا به صورت متحد با همبلیط تور های سفر به دور دنیا را به صورت ارزانتر و مقرون به صرفه تر ارائه می نمایند. این شیوه مالی ترین صورت سفر به دور دنیا میباشد. این بدین معناست که شما تنها با تهیه یک بلیط از یک شرکت هواپیمایی تحت پوشش این اتحاد، میتوانید تور سفر به دور دنیای خود را شروع کنید. برای مثال اتحادیه ستاره، شامل 27 شرکت هواپیمایی گوناگون است که برای 185 کشور دنیا و 1185 فرودگاه متفاوت پرواز دارد.

توجه: با وجود این که تهیه کردن بلیط هواپیما توسط اتحادیه های خطوط مسافرتی هوایی از مالی ترین راههای سفر به دور دنیا است، مقررات خاصی نیز در این جهت باید رعایت گردد.

نکته اول این است که شروع و انتها سفر شما باید از یک کشور باشد. برای مثال اگر شروع حرکت سفر شما از کشور ایران انجام می پذیرد، انتها سفر شما نیز باید به ایران ختم گردد، نه به کشور دیگری. علاوه بر این، جهت حرکت شما تنها باید در یک جهت دنیای باشد (شرق به غرب و یا بر عکس) و اگر در میان جهت جهت حرکت خود را تغییر دهید، بلیط هواپیمای شما به صورت اتوماتیک باطل میگردد. همچنین تمام پرواز های شما باید به درستی قبل از خروج از کشور رزرو شده باشد.

مدت زمان سفر :

این موضوع مستقیما به خود شما بستگی دارد که چند روز را مایل هستید به سفر خود اختصاص دهید. اما بهتر است به منظور مقابله با پدیده های احتمالی نظیر تاخیر در پرواز، مختل شدن پرواز و یا بلایای طبیعی و تغییرات آب و هوایی، زمان بندی انعطاف پذیری را برای خود در نظر بگیرید.

به طور ایده آل، اعتبار بلیط هواپیمای تور شما باید از 10 روز تا 1 سال باشد. بنابراین، با توجه به زمانی که در اختیار دارید میتوانید به سفر خود سرعت بخشید و یا از وقت شیرین خود برای کشف کردن و دیدن مکان های متفاوت بهره ببرید.

توجه: بهتر است در رابطه با مدت زمان سفر با شرکت مسافرتی خود مشورت کنید تا آنها بتوانند برنامه ریزی بهتری به شما ارائه دهند.

چه وقت سفر کنیم :

آب و هوای کشور های مقصد، اصلی ترین نکته ای است که در هنگام برنامه ریزی تور سفر به دور دنیا باید به آن توجه کنید. هرچند این در حالیست که شما به چندین کشور با آب و هوا های متفاوتی سفر خواهید کرد که بعضی از این آب و هوا ها برای شما مطلوب خواهد بود و بعضی نامطلوب، اما شما باید برای رویارویی با تمامی آنها خود را اماده کنید.

سعی کنید قبل از شروع سفر تعیین کنید به چه چیزهایی بیشتر علاقه دارید تا زمان های مناسبی به آنها اختصاص دهید. برای مثال اگر به غواصی در استرالیای غربی علاقه مند هستید، باید به صورتی برنامه ریزی کنید تا بین ماه های فروردین تا تیر که بهترین زمان برای این کار است در آنجا باشید، و یا اگر علاقه مند به کوهنوردی در کوه های هیمالیا هستید، اطمینان به عمل آورید تا در فصل باد های موسمی و بارش در آن مکان حضور نیابید.

توجه: اگر بتوانید کشور های مورد نظرتان را محدود تر کنید و برای بازدید از کشور هایی که برایتان از اولویت بیشتری برخوردارند برنامه ریزی کنید، میتوانید در زمان مناسب در محل مورد نظرتان حضور یابید. هرچند، ممکن است که در جهت سفر خود به ناچار به کشور هایی بروید که زمان مناسبی برای سفر به آنها نبوده است اما همین موضوع میتواند مزایای غیر منتظره ای را برای شما به ارمغان بیاورد. مزایایی نظیر عدم روبرو شدن با سیل عظیم دنیاگردان دیگر و شلوغی خیابانها، ارزانتر شدن قیمت هتل ها و غیره.

برنامه ریزی سفر :

بودجه شما مهمترین پارامتر برای برنامه ریزی سفرتان است، پس باید دقت داشته باشید تا هنگام برنامه ریزی در هر مرحله بودجه مورد نظرتان را کنار بگذارید تا در هنگام سفر با مشکل روبه رو نشوید.

اگر با بودجه کمی مایل به سفر به دور دنیا هستید، باید بلیط هایی را تهیه کنید که ارزان قیمت تر بوده و تعداد محدود تری از شهر های مهم و بزرگ دنیا را در بر دارد. شهرهایی نظیر لندن، پاریس، لس آنجلس، سیدنی و غیره. اما این موضوع باعث میگردد تا سفر شما محدود به شهرهای مهم و معروف کشور های گونانون گردد و شما از جستجوی کامل کشور ها محروم خواهید شد.

اگر بودجه شما محدود است باید به این نکته هم توجه داشته باشید که سفر خود را به صورتی برنامهریزی کنید تا بیشتر زمان خود را درکشورهای ارزانتر سپری کنید. برای مثال، کوشش کنید تا زمان بیشتری را در جنوب شرقی آسیا سپری کنید چرا که از شمال آمریکا و یا غرب اروپا بسیار ارزان تر است.

اما اگر محدودیت بودجه ندارید، میتوانید کشور های بیشتری را با نظر و سلیقه خود به تور سفرتان اضافه کنید.

توجه: نکته مهمی که باید همواره به یاد داشته باشید هزینه بسیار زیاد مسافرت هوایی از نقطه ای به نقطه دیگر، حتی پرواز های درون مرزی است. پس سعی کنید تا برای سفر خود تا جایی که ممکن است از راه های زمینی و وسایل نقلیه عمومی بهره ببرید.

توجه: با آژانس مسافرتی خود راجع به بودجه و برنامه مورد نظرتان مشورت کنید، چرا که آنها میتوانند کشورهایی را از بین کشور های مورد نظر شما انتخاب نمایند که با بودجه شما همخوانی بیشتری دارد.

کجا بمانیم :

اگر با یک آژانس مسافرتی سفر میکنید و تور سفر دور دنیای خود را تهیه نموده اید، محل سکونت شما نیز در تور شما گنجانده شده است. در این صورت نگران محل سکونت خود نباشید چرا که آژانس مسافرتی شما اقدامات لازم را انجام میدهد.

اما اگر به صورت مستقل قصد سفر به دور دنیا را دارید باید فکر محل اسکان خود باشید. توجه داشته باشید که محل سکونت خود را قبل از شروع سفر رزرو کنید.

اگر مشکل بودجه ندارید میتوانید هر جایی را برای ماندن انتخاب کنید. اما بهتر است تا جاهای متفاوتی را امتحان کنید تا با فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه بهتر آشنا شوید. این کار ممکن است به هزینه های شما بیافزاید اما تجربه های جدیدی را برای شما به ارمغان می آورد.

کسانی که با بودجه محدود تری سفر مینمایند نیز نباید نگران باشند چرا که در سراسر دنیا محل هایی ارزان قیمت ترنظیر هتل های زنجیره ای (تون هتل)، مسافر خانه ها و غیره برای گردشگران وجود دارد.

به یاد داشته باشید که اگر در فصل مناسبی به یک کشور سفر نکنید، همان طور که قبل تر بیان شد شما از مزایای غیر منتظره ای بهره مند خواهید شد. برای مثال میتوانید هتل های بهتر و مرغوب تری را با امکانات بیشتر و با قیمت مناسبتر تهیه کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر در فصل شلوغ گردشگری به کشوری سفر کنید، و یا برنامه سفر خود را تغییر دهید و بخواهید یک یا چند شب را در شهری دیگر سپری کنید و یا از قبل محل سکونت خود را تهیه ننموده باشید، شما مجبور به پرداخت هزینه بسیار زیادی برای محل اسکان خود (چه بسا محلی نا مناسب) خواهید شد، مخصوصا در مواقعی که بیشتر هتل ها پر باشند.

توجه: فرقی ندارد در آخر کجا را برای ماندن انتخاب میکنید اما حتما امنیت خود را در نظر بگیرید. در سفر، هر کشور محلی کاملا جدید برای شما محسوب میگردد، بنابراین پرس و جو کنید و قبل از رزرو محل سکونت تحقیقات لازم را در زمینه امنیت آنجاانجام دهید .

بسته بندی وسایل :

تا جایی که میتوانید سبک سفر کنید. وسایلی را به همراه داشته باشید که مطمئن هستید به آنها احتیاج پیدا خواهید کرد و از اهمیت زیادی برخوردارند. وسایلی را که احتیاج زیادی به آنها ندارید و یا وسایلی که در سراسر دنیا قابل دسترس و تهیه هستند را با خود به سفر نبرید.

تمامی داروهای ضروری خود را به همراه نسخه پزشک همراه داشته باشید. به علاوه، مدارک سلامت خود را نیز به همراه داشته باشید تا در صورت احتیاج از آنها بهره ببرید.

از بردن لباس های زیاد و غیر ضروری به سفر خو د داری کنید، چرا که شما مجبورید لباس های گرم و بارانی به همراه داشته باشید که اینها به خودی خود باعث سنگینی چمدانتان میشوند. به یاد داشته باشید که در هر کجا که امکان داشت از خشک شویی بهره ببرید که لباسهایتان در جای جای سفر تمیز و قابل استفاده باشند.

لوازمی نظیر یک جفت کفش اضافه، محافظ حشره، چتر، شارژر های وسایل متفاوت، پول نقد، وسایل یاری های اولیه، عینک اضافه و غیره، لوازمی هستند که امکان فراموش شدن انها زیاد است. توجه داشته باشید که این وسایل را حتما با خود به همراه داشته باشید.

در آخر به یاد داشته باشید که تمام مدارک مورد احتیاج سفر از قبیل پاسپورت، ویزا، بیمه سفر، گواهینامه بین المللی (در صورت وجود) و غیره را به همراه داشته باشید. برای پیشگیری از هر اتفاقی، شما میتوانید از این مدارک فتوکپی هایی نیز تهیه و در صورت امکان آنها را برابر با اصل کنید.

سفر کردن با کشتی کروز :

شما میتوانید به جای سفر کردن به صورت هوایی برای گردش دور دنیا از کروز ها نیز بهره ببرید. از آنجایی که استفاده از کروز به روشی مرسوم برای سفر کردن به دور دنیا تبدیل شده است، شما نیز میتوانید با استفاده از این روش به بسیاری از کشور ها سفر نموده و در بعضی از بنادر بزرگ و زیبای دنیا توقف کنید. نکته حائز اهمیت این شیوه از سفر کردن این است که به علت سرعت کمتر کروز نسبت به هواپیما، زمان بیشتری طول میکشد تا شما از کشوری به کشور دیگری بروید. با این اوصاف اگر به سفر دریایی نیز علاقه مند هستید، استفاده از کروز برای سفر به دور دنیا از بهترین و به یاد ماندنی ترین تجربیات زندگی تان خواهد بود.

پس سفر خود به دور دنیا را شروع کنید و رویایتان را به حقیقت بپیوندید.

منبع: buzzle

منبع: کجارو
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 775

به "نکاتی مفید برای سفر به دور جهانبرنامه ریزی سفر به دور جهان :" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی مفید برای سفر به دور جهانبرنامه ریزی سفر به دور جهان :"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید