نشت نفت در آب های خلیج فارس ، دلیل آلودگی نفتی بندر گناوه اعلام شد ، برطرف آلودگی چقدر زمان می برد؟

به گزارش تور ایتالیا ارزان، معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها دلیل آلودگی نفتی بندر گناوه را بیان کرد و گفت: لکه نفتی محصور شده اما زمان می برد که این آلودگی به حداقل ممکن برسد.

نشت نفت در آب های خلیج فارس ، دلیل آلودگی نفتی بندر گناوه اعلام شد ، برطرف آلودگی چقدر زمان می برد؟

به گزارش خبرنگاران، مجتبی ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها درباره آلودگی در بندر گناوه گفت: خط انتقال نفت از گناوه به خارک به علت فرسودگی که داشته و ما هم از قبل آن را پیش بینی می کردیم و به مراجع مربوطه اعلام نموده بودیم دچار نشت شده و لکه بزرگی هم ایجاد نموده است.

وی اضافه نمود: شرکت نفت و سازمان دریانوردی وارد عمل شده چون آنها تجهیزات و امکانات لازم را دارند، عملیات مهار شروع و این لکه محصور شده است که توسعه نیابد و با مکش تجهیزات آلودگی را به حداقل می رسانند.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها با بیان اینکه اکنون این لکه محصور شده و بیش از 7 تا 8 روز زمان می برد تا آلودگی به حداقل ممکن برسد، گفت: سیستم انتقال نفتی در کشور فرسودگی زیاد دارد و دولت با امکانات داخل اقداماتی نموده و قرارگاه خاتم الانبیا هم وارد عمل شده شده است.

ذوالجودی بیان داشت: در خواست نموده ایم که از امکانات مراکز منطقه ای و یاری های بین المللی استفاده گردد. خطوط انتقال نفت ضروری است به ویژه در بعضی منطقه ها نوسازی گردد این شرایط به ویژه در خط انتقال نفتی ابوذر به خارک بدتر بود و به وسیله توان ملی اکنون مشکل برطرف و در حال زدن خط جدیدی در این مسیر هستند؛ البته برای همه تأسیسات احتیاج داریم این اتفاق بیافتد.

وی بیان داشت: امیدواریم با رایزنی اقدامات با سرعت جهت برطرف این فرسودگی خطوط انتقال نفت صورت گیرد البته آقای سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست با وزیر نفت در این موارد صحبت کردند و خودم هم که مدتی پیش برای برنامه ها به کویت سفر نموده بودم این موضوعات را مطرح کردیم تا از ظرفیت های علمی و همکاری های بین المللی بهره مند شویم و با ظرفیت منطقه ای سرعت کارها را بالا ببریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2475

به "نشت نفت در آب های خلیج فارس ، دلیل آلودگی نفتی بندر گناوه اعلام شد ، برطرف آلودگی چقدر زمان می برد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشت نفت در آب های خلیج فارس ، دلیل آلودگی نفتی بندر گناوه اعلام شد ، برطرف آلودگی چقدر زمان می برد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید