قلعه دیدنی کوکهم در آلمان (Cochem Castle)

به گزارش تور ایتالیا ارزان، این قلعه قرون وسطایی به مدت 180 سال به شکل ویرانه های سنگی رنگارنگ باقی ماند تا اینکه تاجر ثروتمند Louis Ravené تصمیم گرفت تا این خرابه ها را در سال 1868 خریداری نموده و ان را بازسازی نماید. اما او علاقه مند به بازگرداندن این قلعه به سبک اصلی و رومنسکایی آن نبود. او از معماران خود یک قلعه نئو گوتیک می خواست تا بتواند به اسم محلی برای اقامت تابستانی خانواده اش از ان استفاده نماید.

قلعه دیدنی کوکهم در آلمان (Cochem Castle)

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

جالبترین نکته این جا است که Ravené ساخت و ساز خود را در همان سالی آغاز کرد که پادشاه باواریا لودویک دوم آغاز به ساختن قلعه نیوشوان اشتین با احیای ساختار رومانسکایی اش کرد که البته او هم بر روی خرابه های قلعه قدیمی دیگری این کار را آغاز نموده بود. با این حال بعضی از عناصر اصلی سبک رمانسک و گوتیک مانند چهار برج کناری و بعلاوه برج جادوگران در ساختار قلعه کوکهم تازه گنجانده شد. برج جادوگر لقب خود را زمانی دریافت کرد که بر اساس افسانه ها زنان جادوگر را از پنجره آن برج به پایین پرتاب می نموده اند.

قلعه اصلی کوکهم بر روی برجستگی های بالای رودخانه موزل به ارتفاع 90 متر واقع شده بود و وظیفه اصلی ان جمع آوری عوارض از کشتی هایی بود که از این رودخانه می گذشتند. تحقیقات مدرن زمان ساخت این قلعه را به سال 1100 میلادی نسبت می دهند. قبل از اینکه قلعه کوکهم در سال 1689 به وسیله فرانسوی ها تخریب گردد و سرنوشتی همچون بسیاری از قلعه ها و شهرهای دیگر پیدا کند این مکان دارای تاریخچه ای طولانی و مجذوب کننده بوده است.

صاحبان این قلعه دفعات متعدد تغییر نموده و مانند بسیاری از قلعه های دیگر در طول قرن ها تغییر شکل داده است. حتی در دو مورد قلعه کوکهم به جای پرداخت مالیات سلطنتی مصادره شد. در سال 1151 پادشاه کنراد سوم نزاع در خصوص اینکه چه کسی می بایست قلعه کوکهم را با محاصره کردن و تصاحب مالکیت آن به دست آورد را سرانجام داد. در همان سال قلعه رسمی امپراتوری به نام Reichsburg به اقتدار امپراتوری تبدیل شد.

در سال 1282 Habsburg King Rudolf این قلعه را فتح نموده و این راستا را ادامه داد. اما تنها 12 سال بعد در سال 1294 تازهترین صاحب ان یعنی پادشاه Adolf of Nassau قلعه و شهر کوکهم و بعلاوه منطقه ها اطراف ان را برای تهیه پول تاج گذاری خود گرو گذاشت. جانشین آدولف که البرشت اول بود کوشش کرد تا بتواند قلعه را پس گرفته و آن را از گرو خارج نماید اما او نتوانست و در نهایت مجبور شد تا آن را به اسقف اعظم در نزدیکی تریر اعطا نماید. پس از ان Reichsburg به طور مداوم در اختیار اقف اعظم تریر قرار داشت به جز یک فاصله زمانی کوتاه که اسقف لوکزامبورگ مجبور شد آن را گرو بگذارد اما یکسال بعد آن را مجددا پس از گرفت.

سلطنت تریر به علت درامدهای حاصل از قلمرو کوکهم و بعلاوه عوارضی که از کشتی های عبوری دریافت می کرد هم قدرتمند و هم ثروتمند بود. تا سال 1419 قلعه و عوارض آن تحت مدیریت و نظارت ضابطان حکومتی قرار نگرفته بود. در حالی که زمانی که قلعه در بین قرن های چهاردهم و شانزدهم در اختیار اسقف اعظم و کنندگان سنا نهاده شد چندین مرتبه توسعه یافت.

در سال 1688 فرانسه به منطقه ها راین و موزل حمله کرد که شامل قلعه کوکهم و منطقه آن بود. نیروهای فرانسوی Reichsburg را فتح نموده و پس از ان نه تنها فقط وکوکهم بلکه بیشتر شهرهای دیگری که فتح نموده بودند را هم به اتش کشیدند. در بین آن موقع و کنگره وین، Palatinate و کوکهم در میان فرانسه و پروس تقسیم شد و در نهایت در سال 1815 Palatinate و کوکهم در نهایت به بخشی از پروس تبدیل شده و برای همواره قسمتی از آن باقی ماندند.

Louis Jacques Ravené فردی بود که این قلعه را خریداری نموده و آغاز به بازسازی آن نمود اما آنقدر زنده کنند تا قلعه کامل خود را ببیند و در نهایت پسر او به نام Louis Auguste Ravené کار ساخت قلعه را به سرانجام رساند. زمانی که کار ساخت و ساز در خرابه های قدیمی قلعه در سال 1868 آغاز شد لوییس تنها 2 سال داشت اما بیشتر قلعه تازه از سال 1874 تا 1877 شکل گرفته و بر اساس طرح های معماران برلین ساخته شد. لوییس آگوست پس از مرگ پدرش در سال 1879 مراحل نهایی ساخت و ساز را تحت نظارت خود ادامه داد که اغلب مربوط به بخش های داخلی قلعه بودندو در نهایت ان را در سال 1890 به سرانجام رساند.

لوییس همچون پدرش عاشق هنر بود و سراسر قلعه با مجموعه های هنری گسترده پر شده بود که البته بیشتر ان ها در طول جنگ جهانی دوم از بین رفت. در سال 1942 و در زمان حکومت نازی ها، Ravené مجبور شد تا قلعه خانوادگی خود را به وزارت دادگستری پروس تبدیل کند و در نهایت آنجا تبدیل به یک مدرسه قانون برای دولت نازی شد. پس از سرانجام جنگ قلعه به اموال دولت تازه به نام راینلند فایتز تبدیل شد. در سال 1978 شهر کوکهم این قلعه را به مبلغ 664 هزار مارک خریداری نموده و اکنون به وسیله یک شرکت خصوصی به نام Reichsburg GmbH اداره می گردد.

قلعه کوکهم یکی دیگر از قلعه های قرون وسطایی در اروپا می باشد که به میزان ای خیره کننده و مورد توجه خواهد بود که می توان گفت نمی توانید از ان چشم بردارید. با توجه به موقعیت قرارگیری قلعه کوکهم در بالای تپه، ساختار قدرتمند و جلوه خاص آن برای هر بیننده ای شگفت آور است.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1946

به "قلعه دیدنی کوکهم در آلمان (Cochem Castle)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه دیدنی کوکهم در آلمان (Cochem Castle)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید