کدام ایرلاین ها بیشترین عایدی را دارند؟

به گزارش تور ایتالیا ارزان، پر درآمدترین ایرلاین های جهان

از زمانی که اولین هواپیما به دست برادران وایت اختراع شد، کسی فکر نمی کرد که این وسیله روزی تبدیل به یکی از مهم ترین و اصلی ترین وسیله های رفت و آمد از حتی صعب العبورترین مسیرهای سراسر جهان، جنگ های مختلف، اهرم مالی و خیلی دیگر از موارد دیگر گردد. این صنعت بیلیون دلاری امروز سود بسیار زیادی را به هر کشوری که تحت پرچم آن فعالیت می نماید و بعلاوه صاحب امتیازان بزرگ و کوچک خود در هر گوشه ای از جهان می رساند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر لیستی از پر در آمدترین شرکت های هواپیمایی جهان را آنالیز نماییم.

کدام ایرلاین ها بیشترین عایدی را دارند؟

شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز | سنگاپور Airlines

شرکت هواپیمایی سنگاپور ایر لاینز با در دست داشتن 111 فروند هواپیمای فوق مجهز و پرواز به تمامی قاره های جهان، بی شک یکی از 5 شرکت هواپیمایی برتر در سراسر جهان می باشد. شرکت هواپیمایی سنگاپور در سال 2011، حدود 17 میلیون مسافر و در سال 2012 بیش از 18 میلیون مسافر را در سراسر جهان جا به جا نموده است.

این شرکت در سال 2010 به عنوان دومین شرکت بزرگ هواپیمایی جهان شناخته شد و علت آن هم در آمد 14 میلیارد دلاری این شرت هواپیمایی بود. البته نا گفته نماند که این ایر لاین تنها در زمینه پرواز و سیر و سفر در آسمان ها فعالیت ندارد!

شرکت هواپیمایی سنگاپور، حامی و اسپانسر اصلی تیم ملی فوتبال سنگاپور در تمامی مسابقات رسمی و غیر رسمی نیز هست. این شرکت هواپیمایی به خاطر امکانات زیادش به عنوان یکی از راحت ترین ایرلاین های جهان نیز شناخته میگردد. سنگاپور ایرلاینز برنده جوایز زیادی در زمینه ارائه خدمت به مسافران دریافت نموده است و 25 سال است که در سطح اول شرکت های هواپیمایی فعالیت می کند پس اگر این شرکت در این فهرست باشد، امر عیجبی نیست.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز | Turkish Airlines

این شرکت در سال 1933 به دستور آتاتورک و در راستای برنامه مدرن سازی کشور ترکیه ساخته شد. این خط هواپیمایی در طول سال ها فعالیت جوایز متعددی دریافت نموده و در سال 2015 به عنوان برترین شرکت هواپیمایی اروپایی و چهارمین ایرلاین برتر جهان نیز شناخته شد.

ترکیش ایرلاینز روزانه به 300 مقصد مختلف در سرتاسر جهان و در قاره های اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکا و بعلاوه ایران پرواز مستقیم دارد. کیفیت بالای خدمات این ایرلاین و علی الخصوص کیفیت مطبوع غذاهای ترکیش ایرلاینز زبان زد خاص و عام در سراسر جهان است.

این شرکت هواپیمایی معتبر در ایران نیز به خوبی شناخته شده است و مسافرانی که به ترکیه یا کشورهای دیگر در سراسر جهان سفر می نمایند نیز در هنگام رزرو بلیط هواپیمای خود به علت امنیت پرواز و کیفیت بالای خدمات این خط هواپیمایی را انتخاب می نمایند. یکی از عوامل مهم پیروزیت این شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز با سرمایه گذاری های کلان بر روی تجهیزاتش و بالا بردن کیفیت پروازهای خود توانسته جایگاه خوبی در بین شرکت هواپیمایی بین المللی پیدا کند و مسافران بسیاری در سراسر جهان خواستار سفر با این شرکت هستند.

بر اساس آمارهای منتشره از این ایرلاین، در حال حاضر این شرکت هواپیمایی بیش از چندین میلیارد دلار ارزش سهام و دارایی دارد.

شرکت هواپیمایی اوا ایر | EVA Air

این شرکت هواپیمایی از زمره ایرلاین های 5 ستاره است و خدمات پروازش از برترین هاست. بدین گونه بود که با تصمیم آقای چانگ و البته اجازه دولت تایوان برای اجازه فعالیت شرکت های خصوصی در زمینه حمل و نقل، یکی از امن ترین خطوط هوایی جهان در سال بعد، پس از تصویب قانونی دولت یعنی در سال 1989، اوا ایر به صورت رسمی تاسیس شد.

این شرکت هواپیمایی درابتدا تحت نام اور گرین ایر ویز فعالیت کرد که البته این نام با یک هواپیمایی بین المللی به نام اور گرین اینتر نشنال مشابهت های زیادی داشت و همین مسئله باعث شد که این ایرلاین در ادامه راه با نام اوا ایر فعالیت کند.

در اکتبر سال 1989 این شرکت که به عنوان یک شرکت تازه تاسیس فعالیت می کرد، 26 مدل هواپیمای مختلف ازبوئینگ و مک دانل داگلاس را به مبلغ 3.6 میلیارد دلار سفارش داد. این ایرلاین حتی اولین مقصد اروپایی خود را در همان سال به وین مرکز کشور اتریش، برگزار نمود. هیچ می دانید که اوا ایر در سال اول فعالیتش چه مقدار در آمد کسب کرد؟ 40 میلیون دلار! در سال 1992 زمانی که این شرکت اولین هواپیمای بوئینگ 747-400 خود را دریافت کرد، کلاس پروازی اکونومی د لوکس (Economy Deluxe) که اتفاقا بین مسافران هم بسیار با استقبال روبرو شد را در مقصد های پروازی خود به لس آنجلس راه اندازی کرد.

برای اولین بار در جهان بود که، اوا ایر این کلاس پروازی را برگزار می کرد. البته این کلاس پروازی بعدها اول به عنوان اور گرین دلوکس و بعد تر به عنوان الیت کلاس (Elite Class) تغییر نام داد. تا سال 1994 اوا ایر به 22 مقصد بین المللی در جهان پرواز های منظم برقرار کرد و سالانه بیش از 3 میلیون مسافر را جا به جا می نمود.

در سال 1995 این شرکت بیان کرد که در آمد سال قبلش مبلغی معادل 1.5 میلیارد دلار بوده است. این شرکت در حال حاضر یکی از 8 شرکت هواپیمایی است که 5 ستاره هستند و از خدمات بالایی برای مسافران استفاده می نمایند.

شرکت هواپیمایی کانتاس | Qantas

این شرکت هواپیمایی از زمره با سابقه ترین شرکت های هواپیمایی است که همچنان در سطح جهانی فعال است. شرکت هواپیمای کانتاس، در حال حاضر به بیش از 85 مقصد مختلف در سر تا سر جهان پرواز مستقیم انجام می دهد. شرکت هواپیمایی کانتاس، ناوگانی مدرن و البته پرسنلی بسیار جوان دارد و به همین خاطر همواره جزء برترین ایرلاین های جهان از لحاظ کیفیت خدمات و بعلاوه تنوع غذایی در کترینگ های هواپیمایی جهان محسوب می گردد.

این شرکت هواپیمایی که در اصل با لفظ کوانتاس نیز خوانده می گردد، شرکتی هواپیمایی بسیار فعالی است که حامل پرچم کشور استرالیا است. با توجه به طرح لوگوی کانتاس، این شرکت را حتی گاهی کانگوروی پرنده نیز می نامند.

این شرکت بزرگ هواپیمایی در سال 1920 و در شهر سیدنی تاسیس شد و همانطور که از ابتدا تاکید نموده ایم، در حال حاضر بزرگ ترین شرکت هواپیمایی استرالیا از نظر تعداد ناوگان و مسیرهای پروازی در جهان به شمار می رود.

این شرکت توانسته است برای ارائه خدماتش و بعلاوه کسب جوایز متعدد برای همین امر، رضایت و اعتماد مشتریان بسیاری را در جهان کسب کند و به همین علت می توان این شرکت قدیمی را یکی از شرکت های هواپیمایی پر عایدی جهان دانست.

شرکت هواپیمایی قطر | Qatar Airways

این ایرلاین قطری از اعتبار بسیار بالایی در سطح خاورمیانه و جهان برخوردار است. این شرکت هواپیمایی در سال 1993 به عنوان یک شرکت در صنعت هواپیمایی نیمه دولتی کار خود را شروع کرد. اولین پروازی که شرکت هواپیمایی قطر انجام داد دقیقا 1 سال بعد از افتتاح آن یعنی در سال 1994 بود.

پر واضح است که در آن موقع این شرکت هواپیمایی تا به این مقدار گسترده نبوده است و تنها به چند مقصد انگشت شمار که همگی هم در قاره آسیا بودند همانند: دبی، بانکوک، شارجه و توکیو پرواز داشت. این شرکت در سال 2012 به عنوان برترین ایرلاین جهان شناخته شد. شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در واقع شرکت هواپیمایی ملی کشور قطر است و دفتر مرکزی آن در دوحه، مرکز قطر قرار گرفته است.

این شرکت هواپیمایی که در ابتدای شروع فعالیتش تنها می توانست به 3 یا 4 مقصد محدود درون قاره ای پرواز داشته باشد، در طول این چند سال رشد بسیار زیادی کرد. رشد این شرکت به گونه ای بود که در حال حاضر مقاصد متنوع پروازی این شرکت 6 قاره جهان را در بر می گیرد و پروازهای منظمش در صنعت هواپیمای خواستار بسیاری دارد.

این شرکت هواپیمایی از نظر ارائه برترین نوع خدمات در سراسر جهان بسیار مشهور است و به جرأت می توان گفت که نوآوری این ایراین در منوهای مختلف غذایی و سرگرمیش آن را تبدیل به یکی از برترین ها نموده است و همین مزیت سود خوبی را در نهایت برای این شرکت به ارمغان می آورد.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا | Lufthansa

سال تاسیس لوفت هانزا به 1926 میلادی باز می گردد. این شرکت تا مدت ها تحت نام شرکت هواپیمایی Deutsche Luft Hansa A.G در برلین فعالیت می کرد. این شرکت تا سال فقط 1945 میلادی حامل پرچم کشور آلمان و به صورت انحصاری بود.

البته در ادامه در کوشش آلمان برای ایجاد یک شرکت هواپیمایی ملی دیگر در آلمان پس از شکست این کشور در جنگ، یک شرکت هواپیمایی دیگر به نام لوفتاگ در سال 1953 در شهر کلن آلمان تاسیس گشت. برابر با سال 1955 میلادی بود که شرکت هواپیمایی لوفت هانزا پروازهای داخلی خودش را شروع کرد.

این شرکت در 1 ماه بعد هم پروازهای بین المللی خود را به سمت مقصدهای اروپایی همانند: لندن، پاریس و مادرید انجام داد. شرکت هواپیمایی لوفت هانزا از نظر تعداد کل مسافرانی که در طول سال حمل می کند، به عنوان بزرگ ترین ایرلاین اروپایی نیز در طول این سال ها شناخته شده است. لوفت هانزا یکی از 5 عضو موسس اتحادیه هوایی استار الاینس است که بزرگ ترین اتحادیه شرکت های هواپیمایی جهان است و در سال 1997شکل گرفت، می باشد.

این شرکت در حال حاضر با در اختیار داشتن بیش از 268 فروند هواپیمای مدرن از محصولات شرکت های هواپیماسازی بوئینگ و ایر باس و پرواز به بیش از 200 مقصد مسافری مختلف در سراسر جهان، سالانه میلیون ها نفر مسافر را در سراسر جهان جا به جا می کند. شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در سال 2016 از نظر تعداد مسافران دومین ایرلاین بزرگ در جهان شناخته شد.

شرکت هواپیمایی امارات | Emirates Airline

این ایرلاین در سال 1985 افتتاح شد و فعالیت خود را تنها با دو فروند هواپیما شروع کرد. شرکت هواپیمایی امارات یکی از شرکت های هواپیمایی بسیار پیروز نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در سراسر جهان شناخته شناخته می گردد. از بسیاری از نقاط جهان و هر 6 قاره جهان، این شرکت پرواز دارد و بسیاری از افراد را در سراسر جهان جا به جا می کند.

بسیاری از مردم جهان شرکت هواپیمایی امارات را بزرگ ترین شرکت هواپیمالیی فعال در خاورمیانه می دانند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر معروف و توریستی دبی واقع شده است. شرکت هواپیمایی امارات در واقع یکی از زیر مجموعه های یکی از بزرگ ترین هلدینگ های اماراتی یعنی شرکت گروه امارات (The Emirates Group) می باشد.

طبق آمار رسمی منتشرشده، شرکت هواپیمایی امارات ایرلاین هر هفته بیش از 3400 پرواز از فرودگاه بین المللی دبی به مقاصد بی شماری از جمله 142 شهر از 78 کشور در سراسر جهان انجام می دهد.

همانطور که می دانید این ایرلاین یکی از پولدارترین و پر عایدیترین ایرلای های جهان است و مشتریان پر و پا قرص و البته ثابت زیادی دارد و این که این قدر محبوب و پرعایدی باشد، زیاد هم عجیب نیست.

شرکت هواپیمایی کاتای پاسفیک | Cathay Pacific

شرکت هواپیمایی کاتای پسفیک در سال 1946 و در هنگ کنگ راه اندازی شد و روزانه به 200 مقصد که در 50 کشور جهان پراکنده شده اند، پروازهای مستقیم در کلاس های پروازی فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی کلاس دارد.

دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در هنگ کنگ است و از فرودگاه بین المللی هنگ کنگ به عنوان آشیانه مرکزی هواپیمایی خود استفاده می کند. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر در آشیانه هواپیمای خود دارای 145 فروند هواپیمای مسافربری و باربری می باشد.

بر طبق آمار رسمی این شرکت در سال 2012 بیش از 27 میلیون مسافر و نزدیک به 2 میلیون بسته و بار را در سراسر جهان جا به جا نموده است. شرکت هواپیمایی کاتای پسفیک در 10 ساله اخیر همواره جز 5 خط برتر هوایی در جهان بوده است. فرودگاه های سووارنابومی بانکوک و تائویوان تایوان، به عنوان مراکز اصلی پرواز هواپیماهای شرکت کاتای پسفیک فعالیت می نمایند.

مقاصد پروازی شرکت هواپیمایی کاتای پسفیک در 5 قاره جهان و در 50 مقصد مختلف را برگزار می کند. این شرکت هواپیمایی که قیمت پروازهای درجه یکش کم هم نیست، با توجه به مبلغی که دریافت می کند، یکی از برترین خدمات جهان در زمینه پروازی در هر زمینه که باشد را ارائه می کند و همین باعث اعتبار و سودآوریش شده است.

در سرانجام توجه داشته باشید که شرکت های هواپیمایی که در این مطلب از آن ها نام برده شد به تناوب در چندین سال اخیر در فهرست پر عایدیترین ایرلاین های جهان بوده اند و بر اساس رتبه بندی خاصی در این مطلب قرار نگرفته اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2206

به "کدام ایرلاین ها بیشترین عایدی را دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام ایرلاین ها بیشترین عایدی را دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید