راهنمای سفر به شهر فلورانس

به گزارش تور ایتالیا ارزان، اگر این اواخر به فکر و سفر به شهری تاریخی و خوش آب و هوا و در عین حال پر از جاذبه های گردشگری هستید ولی در انتخاب خود به مشکل خورده اید کافیست با ما همراه باشید تا شما را با شهر فلورانس یکی از شگفت انگیزترین شهرهای جهان آشنا کنیم.

راهنمای سفر به شهر فلورانس

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

همان طور که می دانید کشور ایتالیا به دلیل داشتن قدمت هزارساله و آثار تاریخی و معماری منحصر به فرد خود هرساله مقصد میلیون ها جهانگرد از سراسر جهان است، برای همین جهانگردانی از سراسر ایران با خرید تور ایتالیا از شهر فلورانس بازدید می کنند.

یکی از مهم ترین شهرهای زیبای ایتالیا که نظر بسیاری از جهانگردان را به خود جلب نموده است شهر شگفت انگیز فلورانس است که می توان از آن به عنوان موزه ای بدون سقف یاد کرد.

فلورانس شهری خوش آب وهوا است که درقسمت شمالی ایتالیا واقع شده است ومرکز استان تاسکانی است. زبان رسمی این شهر ایتالیایی و واحد پول آن یورو است. شهر فلورانس از سال 1865تا 1670 پایتخت ایتالیا بوده. این شهر در دهه 80 میلادی توسط یک ژنرال رومی به نام لوسیوس کرنلیوس بناشده که درابتدا آن را فلونتینا نامید که بعد ها به فلورانس تغییر یافت. ازمشاهیر این شهر می توان به میکل آنژوبوتیچلی وداوینچی اشاره نمود.

فلورانس نایتینگل، معروف به بانوی چراغ به دست و بنیان گزار حرفه پرستاری و کارلولورنزینی نویسنده ماجراهای پینوکیو نیزدر این شهر به جهان آمده اند..

معماری تاریخی و منحصر به فرد ساختمان ها وکلیساها وموزه های آن که برگرفته از دوره رنسانس است نمای خیره کننده ای به شهر داده است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند، تا جایی که این شهر به عنوان زادگاه هنر و معماری جهان شناخته می گردد و در سال 1982یونسکو آن را به عنوان میراث جهانی ثبت نموده است. از جمله مکان های دیدنی این شهر که از آن به عنوان نماد شهر فلورانس نیز یاد می گردد می توان پل پونته وچیو، تندیس داوود اثر میکل آنژ، کلیسای جامع فلورانس، کاخ وکیو، میدان میکل آنژ و میدان سینیوریا را نام برد جاذبه های جهانگردی شهر فلورانس آن قدر زیاد است که اگر قصد سفر به این شهر را دارید حتما زمان کافی را به آن اختصاص دهید تا بتوانید ازتمامی جاذبه های جهانگردی آن دیدن نمایید. درادامه شما را با مهم ترین جاذبه های جهانگردی این شهر آشنا می کنیم.

کلیسای جامع سانتاماریا

یکی ازمهم ترین کلیساهای جامع در جهان است که با آن معماری خاص وشگفت انگیزش همانند الماسی در شهر فلورانس می درخشد. گنبد آجری رنگ وعظیم کلیسا اولین چیزی است که نظر بیننده را به خود جلب می نماید. این کلیسا یکی ازمهم ترین بناهای کشور ایتالیا است. این کلیسای باشکوه درشهر فلورانس با نام دومو معروف است. ساخت این بنا از قرن 13 آغاز و تا قرن 19 ادامه داشت. هنر و معماری هنرمندانی همچون گیبرتی و دانته وجورجیووبرونلسکی و دوتاتلی وجوتوومیکل آنژ آن را به یک شاهکار تبدیل نموده است. معماری این کلیسا بسیار ظریف و پیچیده است که نمای بیرونی آن با سنگ مرمرسفید به همراه طرح های سبز و سفید وقرمز و صورتی به همراه آینه کاری ها و شیشه های رنگی داخل کلیسا جذابیت و خاص بودن این بنارا دوچندان می نماید. در فضای داخلی کلیسا می توان نقاشی دیواری (آخرین داوری) اثر جورجیوو (صحنه های فلورانس) اثر دانته را مشاهده کرد و همچنین طراحی گنبد با شکوه آن توسط برونلسکی صورت گرفته است. بعد از دیدن نمای داخلی و بیرونی کلیسا با گذشتن از 464 پله می توانید به بالای کلیسا بروید و شاهد چشم انداز زیبایی از شهر باشید.

موزه سن مارکو

از دیگر آثار تاریخی ارزشمند شهر فلورانس می توان به کلیسای عظیم و مذهبی دیگری اشاره نمود که به قرن 15 میلادی برمیگردد و در حال حاضر به موزه تبدیل شده است. درآن مجموعه ای نفیس از نسخه های خطی نگهداری می گردد. این کلیسا پذیرای جهانگردان زیادی است که هر ساله از شهر فلورانس دیدن می کنند.

قصر قدیمی مدیچی

این قصر بنایی تاریخی از دوره رنسانس است که اقامتگاه خصوصی خانواده ای ثروتمند بوده که در قرن 15 تا 18 بر شهر حکومت می کردند که نفوذشان کشور ایتالیا وکل اروپا رادگرگون کرد. 3 پاپ و7 حکمران توسکانی ودو ملکه فرانسه از این خاندان بوده اند وآخرین بازمانده این نسل تمام ثروت خود رابه شهر فلورانس بخشید و به همین خاطر قصر مدیچی ها اکنون به یکی ازمکان های توریستی تبدیل شده است. این بنا تنها یکی ازچندین آثار به جا مانده از این خاندان عظیم است.

پارک بوبولی

یکی دیگر از آثار زیبای باقیمانده از خاندان عظیم مدیچی این پارک زیباست که پر از مجسمه و آثار تاریخی و شگفت انگیز از دوران رم باستان است و سالیانه میلیون ها جهانگرد از آن دیدن می کنند. در تابستان حال هوای باغ و اطراف برکه آن و بوی گل ها ودرختان حس و حال وصف ناپذیری به شما می بخشد. این پارک زیبا پشت کاخ پیتی واقع شده است و 45000 مترمربع مساحت دارد. از دیدنی های زیبای این پارک می توان به فواره نیمفیوم وتئاتر و فواره نپتون ومجسمه الهه فورتونا اشاره نمود. کسانی که عاشق طبیعت وسکوت و آرامش هستند به هیچ عنوان این فرصت لذت بخش را از دست نمی دهند.

این باغ در طول تاریخ گسترش و تغییر داده شده است و به واسطه ایوان عظیمی که به آن اضافه شده می توان از مناظر زیبای شهر فلورانس لذت برد.

کلیسای سانتا کروچه

این کلیسا از نظر وسعت کوچک تر از کلیسای جامع است اما جذابیت های آن کمتر از کلیسای جامع نیست. این کلیسا به معنای کلیسای صلیب مقدس است که در مرکز میدان سانتا کروچه واقع شده است. این کلیسا مملو از آثار هنری و مجسمه های جذاب و همچنین آرامگاه بسیاری از مشاهیر وهنرمندان ازجمله گالیله ومیکل انژوماکیاولی، فوسکولو، جنتیله، جاکینو روسینی و گولیلمو مارکونی است.

پل پونته وچیو

در جنگ جهانی دوم فلورانس به دست آلمانی ها به شدت تخریب شد و هیلتردستور داد تمامی پل های آن را به جز پل پونته تخریب کنند. معماری زیبای این پل تا حدی بود که هیتلر را هم از تخریب آن بازداشت. این پل از زیباترین و قدیمی ترین جاذبه های توریستی شهر فلورانس است که به قرن 14 میلادی برمیگردد. بسیاری از مردم ادعا می کنند که این پل اولین پل ساخته شده بر روی رودخانه است. این پل شب ها منظره شگفت انگیزی دارد که می توان همزمان با قدم زدن روی آن و لذت بردن از مناظر اطراف از فروشگاه ها و مغازه های واقع بر روی پل و اطراف آن نیز خرید کرد.

کاخ وگالری اوفیتزی

یکی دیگر از مهم ترین وجذاب ترین موزه های شهر فلورانس گالری اوفینزی است که علاوه بر آثار معروفی که از هنرمندان به نام و مشهور در آن وجود دارد خود بنای موزه هم ارزش تاریخی دارد. این گالری به واسطه شاهکارهای هنری زیادی که در آن وجود دارد مکان مناسبی برای عاشقان معماری و هنر است که بتوانند ساعت ها نظاره گر این آثار هنری باشند وگذر زمان را حساس نکنند. در این گالری آثار ونقاشی های بسیار نفیسی نگهداری می گردد که به دوره رنسانس برمیگردد. از آثار با ارزشی که در این گالری نگهداری می شوند می توان به تعمید مسیح اثر داوینچی و نیایش مغان اثربوتیچلی وذبح اسماعیل اثرکاراواجو اشاره نمود.

غذاهای محلی فلورانس

تمامی شهرهای ایتالیا یک سری غذاهای محلی دارد که فقط باید درشهر مخصوص خود طعم آن را بچشید در ادامه شما را با چند مورد از غذاهای معروف فلورانس آشنا می کنیم

استیک فلورنتینا

یک غذای خوشمزه و مشهور که اصولا یک پرس آن به دلیل سنگین بودن این غذا برای دو نفر یا حتی بیشتر هم کافی است! استیک فلورنتینا به روش خاصی توسط آشپزهای این شهر طبخ می گردد که لذیذ بودن این غذا تا سال ها شما را به یاد شهر فلورانس می اندازد. این نوع استیک اصولا زیاد سرخ نمی گردد و اگر می خواهید طعم اصلی آن را بچشید، باید به همین صورت میل کنید.

پاپاردله

پاپاردله دومین غذای محبوب در بین جهانگردان است، این غذا نوعی پاستای خوشمزه و معروف است که طعم و عطر خاصی دارد. سسی که روی این پاستا ریخته می گردد، سسی مخصوص بوده که در طبخ آن از نوعی گراز استفاده شده است. البته اگر تمایلی به خوردن گوشت گراز ندارید، امکان استفاده از گوشت غاز نیز وجود دارد و بسیار خوشمزه است.

لمپردوتو

اگر می خواهید در هزینه های مسافرت خود صرفه جویی کنید باید غذاهای خیابانی شهر فلورانس را که ارزان قیمت تر هستند امتحان کنید. یکی از لذیذترین غذاهای این شهر لمپردوتو است که با طبع غذایی ایرانیان سازگاری بیشتری دارد به این دلیل که در آن از سیرابی استفاده می گردد و طعم لذیذی دارد. پس اگر به کله پاچه علاقه دارید پیشنهاد می کنیم حتما این غذا را امتحان کنید.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1427

به "راهنمای سفر به شهر فلورانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به شهر فلورانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید