تور فرانسه: شهر رن فرانسه؛ محلی مناسب برای سرگرمی، زندگی و تحصیل

به گزارش تور ایتالیا ارزان، شهر رِن (Rennes) در گوشه شمال غربی فرانسه واقع شده و یکی از مجذوب کننده ترین و سرزنده ترین شهرهای فرانسه به شمار می رود. بسیاری از افراد معتقدند که شهر رن را می توان در کنار شهرهایی چون شهر مارسی، پاریس و کن فرانسه، از جمله مهمترین مقصدهای گردشگری این کشور به شمار می رود. این جایگاه بیش از هر چیز مدیون تاریخ طولانی و فرهنگ غنی این شهر است که در منطقه برتاین (Brittany) واقع شده است.

تور فرانسه: شهر رن فرانسه؛ محلی مناسب برای سرگرمی، زندگی و تحصیل

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

برتاین یا برتانی، منطقه ای در غرب و شمال غربی فرانسه است که مدت ها تحت سیطره امپراتوری روم بوده و پس از آن، سال ها به عنوان یک پادشاهی و دوک نشین مستقل در تاریخ اروپا ایفای نقش می نموده است. شهر رن فرانسه به عنوان مرکز این منطقه و بعلاوه دروازه ورودی آن شناخته می گردد و هنوز اهمیت خود را حفظ نموده است.

اگر دوست دارید با شهر رن بیشتر آشنا شوید تا در تور فرانسه بتوانید از این شهر بازدید نموده و از آن لذت ببرید، تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس همراه ما باشید.

تاریخ شهر رن فرانسه

همانگونه که در مقدمه این مقاله گفتیم، شهر رن تاریخی بسیار طولانی دارد و در مهمترین برهه زمانی خود، مرکز و مرکز فرمانروایی دوک نشین برتاین بوده است. در ادامه با تاریخ پر فراز و نشیب این شهر بیشتر آشنا خواهیم شد.

در قرن دوم پیش از میلاد، یک قبیله از اقوام گل (Gauls) که از اقوام بومی فرانسه بودند، منطقه ای در شرق برتاین را اشغال کردند که امروزه محدوده بخش ایل-ا-ویلن (Ille-et-Vilaine) را شامل می گردد. این قبیله که ردونس (Redones) نام داشتند، شهری در محل تلاقی دو رودخانه ایل (Ille) و ویلن (Vilaine) احداث کردند و این شهر، نقطه شروعین شهر رن فرانسه به شمار می رود.

در قرن اول پیش از میلادی، قبیله ردونس و شهر رن با دیگر قبایل گل متحد شدند تا به مقابله با امپراتوری روم بپردازند. اما این اتحاد به وسیله فرمانده بزرگ رومیان، یعنی ژولیوس سزار (Julius Caesar) بازنده شد و شهر رن فرانسه در سلطه امپراتوری روم نهاده شد.

در دوران سلطه امپراتوری روم و با توجه به موقعیت استراتژیک شهر رن و جایگاه آن در جهت غربی امپراتوری، روز به روز بر ثروت و جمعیت شهر رن فرانسه افزوده شد. اما امپراتوری روم رو به افول گذاشت و اقوام مهاجم توانستند بخش های مختلف امپراتوری را اشغال نمایند.

اقوام بریتون (Britons) که ساکن جزیره بریتانیا بودند، در قرن پنجم میلادی از کانال مانش عبور نموده و توانستند شهر رن فرانسه و منطقه اطراف آن را تصرف نمایند و نام برتاین، برتانی یا بریتانیای صغیر را بر این منطقه گذاشتند.

این دوران نزدیک به هزار سال ادامه داشت تا اینکه در سال 1491، نیروهای فرانسوی به فرمان شارل هشتم (Charles VIII) به این شهر حمله کردند. اگرچه فرانسویان پیروز به فتح شهر رن نشدند، اما حاکم این منطقه با نام آنه برتانی (Anne of Brittany) به ازدواج شارل هشتم عایدی و بدین ترتیب، شهر رن و منطقه برتانی به عنوان یک منطقه خودمختار به پادشاهی فرانسه ملحق شد و برگی دیگر از تاریخ شهر رن فرانسه را رقم زد.

اما یکی از تلخ ترین وقایع تاریخ این شهر، در سال 1720 میلادی رقم خورد. در این سال یک آتش سوزی مهیب در این شهر رخ داد و بخش زیادی از مساحت شهر رن فرانسه طعمه حریق شد. در این آتش سوزی تقریبا تمام خانه های منطقه شمالی شهر که با چوب ساخته شده بودند از بین رفتند و بعدها با استفاده از سنگ و مصالح مقاوم تر بازسازی شدند.

در سال 1885، تعدادی از دانشکده های دانشگاه برتاین (University of Brittany) از شهر نانتس (Nantes) به رن منتقل شدند و بدین ترتیب، دانشگاه شهر رن فرانسه (University of Rennes) تاسیس شد. اگرچه این دانشگاه تا سال 1896 نام مشخصی نداشت، اما از همان بدو تاسیس به عنوان یکی از دانشگاه های معتبر فرانسه شناخته شد و تحصیل در رن فرانسه محبوبیت بسیاری نزد دانشجویان پیدا کرد.

در دوران جنگ جهانی دوم، شهر رن نیز مانند بسیاری از شهرهای فرانسه آسیب های بسیاری دید. در یک واقعه، هواپیماهای آلمان نازی یک قطار حاوی مهمات و مواد منفجره که در کنار قطار پناهجویان بود را بمباران کردند. این حادثه باعث کشته شدن بیش از 1000 نفر از پناهجویان شد!

روز بعد نیروهای آلمانی این شهر را اشغال کردند و در نتیجه، شهر رن فرانسه به صحنه نبرد طرف های درگیر جنگ تبدیل شد و بارها به وسیله نیروهای آمریکایی و انگلیسی بمباران شد که بخش های مختلف شهر دچار آسیب های تازه شد و صدها تن کشته شدند. جالب است بدانید که در خاتمه جنگ جهانی دوم، در شهر رن فرانسه که در آن موقع صد هزار نفر جمعیت داشت، بیش از 50 هزار نفر اسیر جنگی در کمپ های این شهر حضور داشتند.

اما پس از خاتمه جنگ، شهر رن نقشه ها و اقدامات بسیار مثبتی در زمینه بازسازی و رونق شهر پیش گرفت که باعث شد جمعیت این شهر به 220 هزار نفر (727 هزار نفر با حومه) افزایش یابد و جایگاه دومین شهر فرانسه از حیث رشد و توسعه سریع را به خود اختصاص دهد.

پس از جنگ جهانی دوم، جمعیت شهر رن به 220 هزار نفر رسید و جایگاه دومین شهر فرانسه از حیث رشد و توسعه سریع را به خود اختصاص داد.

جغرافیا و آب و هوای شهر رن فرانسه

همانگونه که گفتیم، شهر تاریخی رن فرانسه در منطقه شمال غربی فرانسه واقع شده است. اگر به نقشه شهر رن فرانسه نگاه کنید، خواهید دید که مرکز این شهر بر بالای یک تپه و در محل تقاطع دو رودخانه ایل و ویلن قرار گرفته است و از این حیث، اهمیت بسیاری از نظر استراتژیک دارد و تنها کمتر از 50 کیلومتر با ساحل کانال مانش فاصله دارد. یکی دیگر از ویژگی های جغرافیایی شهر رن، وجود یک کمربند جنگلی و سرسبز به دور این شهر است که هم بر آب و هوای آن تاثیر می گذارد و هم به یکی از جاهای تماشای رن بدل شده است.

رن در غرب پاریس قرار گرفته است و فاصله شهر رن تا پاریس در حدود 354 کیلومتر است و این فاصله را می توانید در مدت حدود 3 الی 3 ساعت و نیم با خودرو طی کنید.

آب و هوای شهر رن فرانسه بیش از هر چیز، تحت تاثیر دو عامل است؛ عبور دو رودخانه رن فرانسه از میان شهر و بعلاوه نزدیکی به اقیانوس اطلس و کانال مانش. همین موضوع باعث شده تا آب و هوای شهر رن فرانسه در اقلیم اقیانوسی (Oceanic climate) قرار می گیرد. با توجه به این اقلیم، می توان نتیجه گرفت که بازدید یا زندگی در شهر رن فرانسه در تمام طول سال دلچسب و لذتبخش خواهد بود.

تابستان برترین زمان برای سفر به شهر رن و بازدید از جاذبه های تماشای آن است. اگرچه تقریبا در تمام طول سال، امکان بارش باران در این شهر وجود دارد اما در ماه آگوست، بارندگی به کمترین مقدار خود می رسد. البته در فصل بهار نیز آب و هوای شهر رن فرانسه بسیار مجذوب کننده و دلچسب است و می توانید به گشت و گذار در میان خیابان های این شهر بپردازید.

مهمترین تماشای های شهر رن فرانسه

حال که با تاریخچه و بعلاوه موقعیت جغرافیایی و آب و هوای رن آشنا شدید، بهتر است کمی نیز با تماشای های رن فرانسه آشنا شوید.

  • بافت تاریخی شهر رن

بدون شک مهمترین تماشای شهر رن فرانسه، بافت تاریخی آن است که می توانید ساعت های متمادی در میان خیابان ها و کوچه های آن قدم بزنید و از زیبایی های آن لذت ببرید. البته گفتیم که بخش زیادی از این شهر در آتش سوزی سال 1720 میلادی تخریب شد، اما ساختمان های ساخته شده پس از آتش سوزی نیز برای خود زیبایی و مجذوب کنندهیت خاصی دارند که حتما پیشنهاد می کنیم از آنها تماشا کنید.

  • پارک تابور (Parc du Thabor)

در بالای بلندترین نقطه شهر رن فرانسه، یک پارک بزرگ ده هکتاری وجود دارد که از زیباترین باغ هایی است که در طول عمر خود خواهید دید. پارک تابور تا پیش از انقلاب فرانسه متعلق به کلیسای سنت ملانی (Abbey of Sainte-Melanie) و پس از آن به یک پارک عمومی تبدیل شد. کافیست در تابستان به این پارک زیبا سر بزنید تا بیش از 2000 گل مختلف را از نزدیک مشاهده کنید.

  • کاخ مجلس برتاین (Palais du Parlement de Bretagne)

همانگونه که گفتیم، منطقه برتاین و شهر رن در گذشته یک دوک نشین مستقل بوده اند و بعدا نیز به عنوان یکی از 17 استان خودمختار فرانسه به فعالیت خود ادامه دادند. در سال 1618، عملیات ساخت کاخ مجلس برتاین در شهر رن فرانسه شروع شد، اما ساخت آن بیش از 100 سال به طول انجامید و در سال 1726 میلادی تکمیل شد. فضای داخلی این کاخ بسیار زیبا و پر از تزئینات مجللی است که می تواند شما را شیفته خود سازد.

منبع: ققنوس
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2102

به "تور فرانسه: شهر رن فرانسه؛ محلی مناسب برای سرگرمی، زندگی و تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: شهر رن فرانسه؛ محلی مناسب برای سرگرمی، زندگی و تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید