جاهای دیدنی سوئیس

به گزارش تور ایتالیا ارزان، چارلی چاپلین در سوئیس یک موزه اختصاصی دارد که به نمایش کار و زندگی این ستاره می پردازد. جالب است بدانید این عمارت دقیقاً همانجایی است که چاپلین سال های آخر عمرش را در آن گذراند.

جاهای دیدنی سوئیس

اگر گردشگر حرفه ای باشید یا حتی اگر هم نباشید ولی گذرتان به آژانس های هواپیمایی افتاده باشد، و یا سری به سایت های گردشگری برگزار نماینده تورهای خارجی بزنید، خواهید دید که تور سوئیس یکی از تورهای پرفروش است. در کنار کشورهایی مثل فرانسه و ایتالیا با آن همه جاذبه دیدنی. امروز در صفحه گردشگری مان تصمیم گرفتیم جاهای دیدنی سوئیس را با شما به تماشا بنشینیم تا علت این همه تقاضای سفر به کشور سوئیس را بدانیم. با خبرنگاران همراه شوید. این مطلب برای شما نوشته شده است.

جاهای دیدنی سوئیس

اروپای مرکزی معمولاً کشور های دیدنی دارد. مثل همین کشور سوئیس که بخشی از رشته کوه آلپ است. دهکده هایی خرم و دیدنی دارد و مناظر دریاچه هایش خیره نماینده هستند. با طبیعتی بسیار زیبا و محله هایی تاریخی شگفت انگیز که دل گردشگران را برده است. شهرهای سوئیس هم جاذبه های دیدنی را در خود جای داده اند. که به معروف ترین آن ها اشاره می کنیم.

  • کتابخانه صومعه سنت گالن

یکی از قدیمی ترین کتابخانه های دنیا در کشور سوئیس واقع شده است. کتابخانه صومعه سنت گالن (St Gallen) با یک معماری بی نظیر به سبک روکوکو که در فهرست میراث دنیای یونسکو واقع شده است. اگر به این کتابخانه سر زدید، خواهید دید که کتاب های نسخ خطی بی قیمتی در آن نگهداری می گردد. کتاب هایی که بعضی از آن ها توسط راهب ها در قرون وسطی نوشته شده و با دقت بالایی در این کتابخانه حفظ شده اند.

یک کره زمین شگفت انگیز از قرن 16 میلادی در این کتابخانه و جود دارد و قدیمی ترین نسخه خطی موجود در آن هم مربوط به سال 760 میلادی است. راستی یک مومیایی مصری هم در اینجا نگهداری می گردد.

از آنجا که کتب این کتابخانه یک اثر هنری واقعی و بسیار ارزشمند هستند، برای نمایش عموم و دنیاگردان علاقمند فقط 30 هزار نسخه از 170 هزار کتاب این کتابخانه نمایش داده می گردد و از 2100 نسخه خطی فقط تعداد کمی را در دسترس گردشگران می گذارند.

جالب است بدانید برای گردشگرانی که به این کتابخانه سر می زنند راهنما های صوتی چند زبانه ای وجود دارد. به علاوه شما باید برای رفتن به این مکان از دمپایی های مخصوص استفاده کنید.

  • ویترا کمپوس در وایل آم راین سوئیس

یک جاذبه گردشگری بی نظیر و واقعاً دیدنی در سوئیس واقع شده است که بازدید از آن برای گردشگران و علاقه مندان به معماری از واجبات است. ویترا کمپوس (Vitra Campus) کارهای فراوری شده لوکس و معتبر مبلمان دیزاین ویترا، ویترا هاوس (Vitra Haus) و ویترا شائودپو (Vitra Schaudepot) را به نمایش می گذارد.

برای بازدید از این جاذبه شگفت انگیز سوئیس باید چیزی حدود 2 ساعت زمان بگذارید. تور دو ساعته معماری هم در آنجا از ساعت 11:30 صبح تا 13 برگزار خواهد شد که می توانید از آن ها استفاده کنید. جالب است بدانید این مکان درست روبروی مرز آلمان واقع شده است.

  • یونگفرایوخ سوئیس در کوه های آلپ

بلندترین ایستگاه قطار اروپا در این کشور واقع شده است. در واقع اینجا یکی از جاهای دیدنی سوئیس است که سالانه بیش از دو میلیون نفر گردشگر را به سوی خود می کشاند. برای ثبت یک خاطره فراموش نشدنی در یونگفرایوخ (Jungfraujoch). ارتفاع این نقطه برابر با 3454 متر است که می توانید از آنجا مناظری بسیار چشم نواز را از قله های آلپ و چشم اندازی عالی از یخچال اَلچ (Aletsch) را به خوبی ببینید. مطمئنم عکس های بی نظیری از این منطقه به شکل پانوراما ثبت خواهید کرد همچنین عکس هایی شگفت انگیز از یک کاخ یخی و پارک تفریحی برفی که در اینجا واقع اند نیز حتماً برای دیوار اتاقتان به همراه خواهید آورد.

  • کاستل گرانده در بلینزونا سوئیس

یکی از مهم ترین جاهای دیدنی سوئیس در بلینزونا (Bellinzona) قرار گرفته. قلعه مستحکمی به یادگار از قرون وسطا. ابهت زیادی دارد و بر فراز محله ای قدیمی بنا شده است. برای بازدید از آن با یک آسانسور که در دل تپه ای صخره ای واقع شده بالا می روید. محوطه ای دیدنی دارد و بعد از گشت و گذار در آنجا و موزه آن، می توانید در برج و بارو های قلعه با آن پله های مارپیچ اش قدم بزنید و از پنجره ها مناظر شگفت انگیز را تماشا کنید.

  • راین فال آبشار شفوزان سوئیس

شاید باورتان نگردد در سوئیس هم یک نیاگارای دیدنی وجود داشته باشد. آبشاری که در صف اول جاهای دیدنی سوئیس واقع شده است و گردشگران و دنیاگردان معمولاً آن را می شناسند. نام این آبشار راین فال (Rheinfall) است که با زیبایی خیره نماینده و صدای گوشنوازش یکی از بی نظیر ترین خاطرات سفر به سوئیس را برایتان به ارمغان خواهد آورد. ذرات معلق آب در هوا نیز فضای مطلوبی برای پیاده گردی در اطراف این آبشار به وجود آورده است و مطمئناً عکس های بی نظیری را در ساحل آن برای خود ثبت خواهید کرد.

  • قلعه شیون در ویتو سوئیس

سازه ای باشکوه با نام قلعه شیون (Château de Chillon) در سوئیس وجود دارد که در انتهای یک راستا گل کاری شده و زیبا قرار گرفته است.

قلعه ای بیضی شکل و به یادگار مانده از قرن سیزدهم. تمام شاخصه های یک قلعه را داراست. چیزی شبیه به هزار تو. نقاشی های دیواری قرون وسطایی دارد و از سویی سیاه چال های ترسناک. زندانی شیون شعری از بایرون (Byron) است که این قلعه را در آن توصیف نموده است. ویلیام ترنر (William Turner) و گوستاو کوربه (Gustave Courbet) نیز نقاشانی هستند که در آثارشان این قلعه دیدنی را به تصویر کشیده اند.

  • محله قدیمی برن سوئیس

یک گذرگاه طاقی به طول شش کیلومتر در سوئیس وجود دارد. با مغازه هایی زیر زمینی که از خیابان به سمت پایین پله می خورند. سازه مشهور برج ساعت برن نیز در این محله واقع شده است. مجسمه های کوچکی که در مکانیزم این ساعت به کار رفته اند، چهار دقیقه مانده به اعلام ساعت در این برج آغاز به حرکت می نمایند.

باورتان نمی گردد اگر بگویم برای تماشای همین نمایش کوچک جمعیت زیادی از گردشگران اینجا جمع می شوند. همچنین اگر بین ماه های مِی تا اکتبر در سوئیس باشید می توانید با تورهایی همراه شوید که شما را برای بازدید از داخل برج می برند.

  • دنیای چاپلین در کورسیر سور وو وه سوئیس

چارلی چاپلین در سوئیس یک موزه اختصاصی دارد که به نمایش کار و زندگی این ستاره می پردازد. جالب است بدانید این عمارت دقیقاً همانجایی است که چاپلین سال های آخر عمرش را در آن گذراند. نمایشگاه هایی در اینجا دایر است که بخشی از لوکیشن ها یا صحنه فیلم ها و عکس های خانوادگی این کمدین مشهور را به نمایش گذاشته اند، به ویژه کلاه و عصای معروف او.

  • ژدو در ژنو سوئیس

اولین چیزی که در ژنو توجه شما را جلب خواهد نمود یک فواره عظیم است. فواره ای که سومین فواره مدادی ژنو است و آب را 140 متر با قدرت 1360 اسب بخار به بالا راهنمایی می نماید. در روزهای آفتابی یک رنگین کمان درست می نماید و هر سال دو یا سه بار با نورهای رنگی تزئین می گردد. با نام ژدو (Jet dEau) که از سال از 1951 افتتاح شده و یکی از جاهای دیدنی سوئیس به شمار می رود.

  • آکواریوم و ویواریوم آکواتیسِ لوزان سوئیس

لوزان سوئیس یک جاذبه بی نظیر گردشگری دارد که همه سال مملو از ازدهام گردشگران است. آکواتیس (AQUATIS) یک آکواریوم دیدنی است که سر در ورودی آن با پولک های درخشان ماهی پوشیده شده است. اینجا به دنیای آب های هر پنج قاره اختصاص دارد. حدود 10 هزار ماهی و خزنده را می توانید یکجا در این آکواریم مشاهده کنید. دیدنی هایی از یخچال های آلپی اروپا تا رودخانه های مدیترانه و آفریقا و آمازون و جانورانشان را در این مجموعه خواهید دید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 947

به "جاهای دیدنی سوئیس" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاهای دیدنی سوئیس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید