قدردانی نخست وزیر پاکستان از کوشش های ایران در مقابله با شیوع کرونا

به گزارش تور ایتالیا ارزان، نخست وزیر پاکستان در ملاقات سفیر ایران ضمن ابراز همدردی با مردم ایران در پی شیوع ویروس کرونا، از کوشش های جمهوری اسلامی در مقابله با این ویروس قدردانی کرد.

قدردانی نخست وزیر پاکستان از کوشش های ایران در مقابله با شیوع کرونا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد روز آدینه 23 اسفند ماه با عمران خان نخست وزیر پاکستان ملاقات و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات که ظفر میرزا وزیر بهداشت و سهیل محمود قائم مقام وزیر خارجه پاکستان نیز حضور داشتند، سفیر ایران بر اهمیت روابط ایران با پاکستان از دیدگاه مقامات جمهوری اسلامی ایران اشاره و بر ضرورت برداشتن گام های جدی برای افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور با استفاده از مکانیسم های مختلف به ویژه تجارت تهاتری (کالا با کالا) تأکید کرد.

سفیر ایران در این ملاقات خطر گروهک تروریستی داعش در منطقه را به عنوان تهدید مشترک برای دو کشور برشمرد و ضرورت هوشیاری در مقابله با این تهدید را یادآور شد.

حسینی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای افزایش همکاری های فرهنگی بین دو کشور خاطرنشان کرد.

سفیر ایران در اسلام آباد بر ضرورت کوشش مشترک تهران و اسلام آباد برای باز نگهداشتن مرزها به منظور حمل و نقل و جاری بودن فرایند مبادلات تجاری فیمابین همزمان با رعایت استانداردهای بهداشتی و سلامت تأکید کرد.

قدردانی از کوشش های ایران در مقابله با کرونا

به گزارش فارس، عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در این ملاقات ضمن ابراز همدردی با ملت ایران برای از دست دادن عزیزان خود در اثر شیوع ویروس کرونا (کووید-19) از کوشش های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با این ویروس تقدیر کرد.

وی همچنین از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قضیه کشمیر قدردانی کرد.

نخست وزیر پاکستان بر تقویت و گسترش صنعت توریسم بین دو کشور و ضرورت برطرف موانع بر سر راه همکاری های مالی فیمابین به ویژه در زمینه تجارت تهاتری تأکید کرد.

عمران خان همچنین ضمن استقبال از همکاری های فرهنگی فیمابین دو کشور بر ضرورت تقویت بنیه های فکری و معنوی جوانان کشورهای مسلمان در مقابل تهاجم گسترده فرهنگ غرب تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1067

به "قدردانی نخست وزیر پاکستان از کوشش های ایران در مقابله با شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی نخست وزیر پاکستان از کوشش های ایران در مقابله با شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید