فرانسه صدور ویزا را برای ایرانیان تسریع می نماید

به گزارش تور ایتالیا ارزان، ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه در همایش تجاری ایران و فرانسه با تاکید بر اینکه به دنبال همکاری درازمدت با ایران در بخش های ریلی، بندری و انرژی هستیم، گفت:

فرانسه صدور ویزا را برای ایرانیان تسریع می نماید

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

عد از امضای قرارداد وین وارد مرحله جدیدی شدیم و این تفاهم برای ما بسیار مهم است.

وی اضافه نمود که ایران در آموزش عالی در تمام جهان خوشنام است و به همین دلیل هم ما می خواهیم با این کشور تعامل دانشگاهی داشته باشیم. به همین دلیل هم 17 تفاهم نامه همکاری دانشگاه ها در گذشته امضا شده که به سود دو کشور است. باید بگویم که فرانسه از همکاری دو جانبه استقبال می نماید.

آیرو با بیان اینکه فرانسه خواستار تسهیل ویزا برای ایرانیان است، تاکید نمود که ما کوشش می کنیم برای ویزا تسهیلات بیشتری داشته باشیم و صدور ویزا را راحت تر کنیم و این موضوع را به سفارت فرانسه در ایران اعلام نموده ام و سفیر ما هم در این خصوص فعالیت زیادی دارد.

وزیر خارجه فرانسه از همکاری دو کشور برای مبارزه با تروریسم اطلاع داد و اضافه نمود:

روابط ایران و فرانسه بعد از برجام بیش از 200 درصد شده است و رنو و پژو در ایران فعال شده اند و فعالیت این شرکت ها در ایران ایجاد کار می نماید. همچنین قرار است 100 فروند هواپیما به ایران تحویل گردد که اولین آن تحویل شد و امیدوارم سایر آنها هم به همین سرعت تحویل گردد.

آیرو در انتها با اشاره به اینکه فرانسه در زمینه گارانتی صادرات به ایران فعال است گفت که بانک های فرانسوی و صادرنمایندگانی که می خواهند با ایران تعامل داشته باشند را گارانتی می نماید که نشان از اعتماد فرانسه به تجارت با ایران است همچنین کوشش می کنیم بانک های بیشتری را وارد این عرصه کنیم. هر چند پیشرفت های زیادی داشته ایم اما تجار ما تصور می نمایند حضور در ایران کمی پیچیده است، بنابراین باید قفل های اقتصادی در روابط دو کشور برداشته گردد.

منبع ایسنا

منبع: تریپ
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1024

به "فرانسه صدور ویزا را برای ایرانیان تسریع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه صدور ویزا را برای ایرانیان تسریع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید