فراخوان بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای سفر به بوسنی

به گزارش تور ایتالیا ارزان، بنیاد شعر و ادبیات داستانی با انتشار فراخوانی تحت عنوان 10 روز در بالکان از اهالی ادبیات و نویسندگان جوان کشورمان برای سفر به بوسنی و هرزگوین و شرکت در مراسم پیاده روی چهار روزه صلح (مارش میرا) دعوت کرد.

فراخوان بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای سفر به بوسنی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور برای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم پیاده روی نوار صلح (مارش میرا) به منظور بزرگداشت جانباختگان و شهدای نسل کشی سربرنیتسا (در جریان جنگ دهه 1990 میلادی در منطقه بالکان) در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار می گردد. این آیین، محفلی برای گردهمایی مسلمانان، مسیحیان صلح طلب و اهالی فرهنگ و ادبیات از نقاط مختلف کره خاکی است تا در آن اندیشه صلح همگانی ترویج گردد؛ از این رو بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان سفری برای شرکت نویسندگان جوان کشورمان در این آئین نمادین و بزرگداشت شهدای نسل کشی با عنوان 10 روز در بالکان اقدام نموده است.

نویسندگان در این برنامه از 14 تا 24 تیرماه سال جاری با حضور در کشور بوسنی و هرزگوین و شرکت در این آیین بزرگداشت، ضمن ملاقات با فرهیختگانی از سرزمین های مختلف از کشور بوسنی نیز دیدن خواهند کرد.

برنامه سفر 10 روز در بالکان روز 14 تیر با پرواز به بوسنی و حضور در شهر سارایوو (پایتخت) شروع می گردد. بازدید از شهر موستار، برای شرکت در مراسم پیاده روی 4 روزه (هر روز بین 8 تا 10 ساعت پیاده روی) و حضور در نقطه خاتمهی مراسم پیاده روی در قبرستان پوتوچاری شهر سربرنیتسا، از برنامه های این سفر هستند.

داوطلبان شرکت در این پیاده روی تا 28 فروردین می توانند با استفاده از نشانی @MaysamAmiri با میثم امیری، نماینده بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان تماس برقرار نموده و علاقه خود را برای حضور در این سفر اعلام نمایند.

هزینه سفر برای هر شرکت نماینده مبلغ سه میلیون تومان است که قابل بازگشت نخواهد بود. همچنین همراه داشتن لوازم مورد احتیاج کوه پیمایی و پیاده روی، لازم است. با توجه به اینکه حداکثر 10 نفر در این سفر حضور خواهند داشت، اولویت با نویسندگان زیر 40 سال است.

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، پس از آنالیز داوطلبان شرکت در این برنامه، اعضای گروه را انتخاب خواهد نمود. همچنین انصراف از انجام سفر به معنای بازپرداخت این مبلغ نیست و به منظور جلوگیری از توقف برنامه ریزی ها، مبلغ واریزی به هیچ عنوان برگشت داده نمی گردد.

در خاتمه این سفر آثار نوشته شده توسط نویسندگان شرکت نماینده در برنامه ده روز در بالکان (حداکثر در 40 هزار کلمه) که مناسب نشر تشخیص داده شوند، با هدایت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان منتشر خواهد شد.

منطقه بالکان به ویژه کشور بوسنی و هرزگوین به علت نزدیکی به غرب و قلب اروپا، یک منطقه راهبردی برای قدرت های دنیای به شمار می رود؛ به نحوی که این منطقه، از دیرباز کانون نزاع ها و کشمکش های قومی و مذهبی بوده است. این چالش های دامنه دار در سال های خاتمهی قرن بیستم به جنگ داخلی بزرگی در منطقه بالکان انجامید که طی آن حدود 10 درصد جمعیت بوسنی و هرزگوین کشته شدند. بزرگ ترین نسل کشی بعد از جنگ های دنیای، در سال 1995 در سربرنیتسا واقع در بوسنی و هرزگوین انجام شد که در آن بیش از هشت هزار مرد مسلمان در کمتر سه روز قتل عام شدند.

بر اساس معادلات سیاسی و نظامی کنونی دنیا، این نزاع هنوز خاتمه نیافته است و حضور مؤثر ایالات متحده ـ با استعداد یکی از بزرگ ترین پایگاه های نظامی در اروپا ـ و نقش آفرینی روسیه و حضور فرهنگی کشورهای ترک زبان و عربی در این منطقه، نشان گر اهمیت این کشور است.

حضور اهالی ادبیات ایرانی در بوسنی و هرزگوین برای درک شرایط این کشور و روایت زندگی مسلمانان بوسنیایی ضروری به نظر می رسد. با همین نگاه، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برنامه سفر به بوسنی را با حضور اهالی ادبیات و در قالب برنامه 10 روز در بالکان برنامه ریزی نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 802

به "فراخوان بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای سفر به بوسنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای سفر به بوسنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید