عابدزاده: بعد از خاتمه کرونا شرایط سخت تری داریم، اختیارات ویژه می خواهیم

به گزارش تور ایتالیا ارزان، رئیس سازمان هواپیمایی گفت: با توجه به رکودی که این صنعت در کل جهان تجربه کرد، شرایط سخت خواهد بود تا بتوانیم به شرایط قبل از کرونا برگردیم و احتیاج به اختیاراتی داریم تا در سال جهش فراوری بتوانیم دوباره این صنعت را پویا کنیم.

عابدزاده: بعد از خاتمه کرونا شرایط سخت تری داریم، اختیارات ویژه می خواهیم

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده در نشست معاون اول رئیس جمهور با وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی با بیان این که بعد از سرانجام کرونا شرایط سخت تری خواهیم داشت، گفت: کاهش پرواز های داخلی و خارجی موضوعی است که همه کشور ها در این شرایط تجربه کردند.

وی با بیان این که یاتا (انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی) آماری را در مورد میزان ضرر و زیان شرکت های هواپیمایی ارایه نموده است، گفت: 295 کشور عضو یاتا هستند و این انجمن در ماه فوریه میزان خسارات شرکت های هواپیمایی را 30 میلیارد دلار برآورد کرد؛ بنابر اعلام یاتا این خسارت ها در 5 مارس بین 63 تا 113 میلیارد دلار برآورد شد، در 17 مارس 200 میلیارد دلار و در 24 مارس به 252 میلیارد دلار رسید و مجموعه صنعت حمل و نقل هوایی جهان طی کمتر از 2 ماه 252 میلیارد دلار ضرر کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این که این خسارات شامل حال کشور ما هم شده است، توضیح داد: کار ما نسبت به باقی حوزه های حمل و نقلی سخت تر است، اما کوشش کردیم آرامش را در این صنعت حفظ کنیم تا مسئله ای برای پرسنل به وجود نیاید.

وی اضافه نمود: ما هم نبود انجام پرواز را داریم و هم یکسری پرواز هایی را انجام می دهیم که فاقد هر گونه درآمدی است همچنین در شرایط پیش آمده هماهنگی های لازم را با وزارت بهداشت و سازمان های جهانی داشته و دستورات لازم را صادر کردیم.

عابدزاده با بیان این که مهم ترین موضوع به شرایط بعد از کرونا بر می شود، مطرح کرد: با توجه به رکودی که این صنعت در کل جهان تجربه کرد، شرایط بسیار سخت خواهد بود تا بتوانیم به شرایط قبل از کرونا برگردیم و احتیاج به اختیاراتی داریم تا در سال جهش فراوری بتوانیم دوباره این صنعت را پویا کنیم.

عابدزاده با بیان این که همه شرکت های هواپیمایی ایران به دلیل این که هزینه های پرسنلی و تعمیراتی متغیری دارند، با ضرر زیادی روبرو روبرو شدند، توضیح داد: موضوع فقط در آمدزایی نیست بلکه هزینه های جاری شرکت ها نیز بسیار بالاست و این موضوع در این شرایط خسارات را افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1165

به "عابدزاده: بعد از خاتمه کرونا شرایط سخت تری داریم، اختیارات ویژه می خواهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عابدزاده: بعد از خاتمه کرونا شرایط سخت تری داریم، اختیارات ویژه می خواهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید