سهامداران نفتی بخوانند، سیگنال نو برای گروه پتروشیمی

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران، بورس روز گذشته بیش از شش هزار واحد رشد کرد تا به محدوده یک میلیون و 281 هزار واحد برسد. کارشناسان می گویند که افزایش قیمت نفت و توافق می تواند به نفع گروه فرآورده های نفتی تمام گردد.

سهامداران نفتی بخوانند، سیگنال نو برای گروه پتروشیمی

از سوی دیگر نرخ خوراک پتروشیمی ها به وسیله دولت معین شده است. بعضی از کارشناسان این معین قیمت را برای بورس مثبت تلقی می نمایند.

جواد اوجی، وزیر نفت با اشاره به سقف قیمت گاز برای خوراک پتروشیمی ها می گوید: در حال حاضر هر متر مکعب گاز در اروپا 1.33 دلار است اما ما رقم خوبی را در نظر گرفتیم تا سرمایه گذاران دغدغه نداشته باشند. سقف نرخ خوراک را دولت تصویب نموده است. (ایلنا)

معاون وزیر نفت با اشاره به هدفگذاری رشد 100 درصدی ظرفیت فراوری محصولات پتروشیمی تا خاتمه برنامه هشتم توسعه، شرح می دهد: بر اساس پیش بینی ها صادرات محصولات پتروشیمی معادل 14 میلیارد دلار تا خاتمه سال خواهد بود. (ایرنا)

قیمت نفت برنت پس از رسیدن به بالاترین رقم هفت ساله 94 دلاری در روز دوشنبه با 36 سنت یا 0.4 درصد کاهش به 92.33 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 26 سنت یا 0.3 درصد کاهش به 91.06 دلار در هر بشکه رسید. (مهر)

تحلیلگران با اشاره به اینکه مذاکره نمایندگان به پیشرفت فرایند مذاکرات خوشبین هستند و معتقدند تحریم ها برداشته می شوند، اعلام کردند: به علت اینکه شبح ورود نفت ایران به بازار این امر بر بازار نفت تأثیر گذاشت و قیمت های آینده نفت خام کاهش یافت. (ایمنا)

کارشناسان بورسی چه می گویند؟

تحلیلگران بورسی می گویند که معین قیمت خوراک پتروشیمی ها به وسیله دولت، تا خاتمه سال جاری می تواند به نفع گروه پتروشیمی تمام گردد.

از سوی دیگر قیمت نفت به بیش از 90 دلار رسیده است. احتمال توافق ایران در مذاکرات وین نیز افزایش پیدا نموده است.

به عقیده تحلیلگران مذاکرات نتیجه بخش، راستا فروش نفت را باز می نماید. این موضوع در میان مدت به نفع گروه فرآورده های نفتی است.

به عقیده کارشناسان بورسی آینده دو گروه فرآورده های نفتی و پتروشیمی روشن است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2216

به "سهامداران نفتی بخوانند، سیگنال نو برای گروه پتروشیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهامداران نفتی بخوانند، سیگنال نو برای گروه پتروشیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید