در روز چقدر باید بایستید؟

به گزارش تور ایتالیا ارزان، تهران (پانا) - یکی از بدترین جنبه های کار هایی که با ساعات طولانی پشت میزنشینی همراهند، خطر بالاتر بروز بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 است. در کمال شگفتی، ایستادن متناوب ضمناً انجام کار، به طرز شگفت انگیزی خطر این ها را کمتر می نماید و به کم کردن قند خون و سوزاندن کالری های اضافی یاری می نماید.

در روز چقدر باید بایستید؟

به گزارش تابناک باتو، یکی از بدترین جنبه های کار هایی که با ساعات طولانی پشت میزنشینی همراهند، خطر بالاتر بروز بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 است.

در کمال شگفتی، ایستادن متناوب ضمناً انجام کار، به طرز شگفت انگیزی خطر این ها را کمتر می نماید و به کم کردن قند خون و سوزاندن کالری های اضافی یاری می نماید.

تا اینجای کار را شما احتمالا پیش از این خوانده اید.

اما این پست کوتاه نکات اضافه تری هم دارد:

1- متاسفانه خیلی ها به صورت عادتی در یک چرخه معیوب رخوت و تنبلی می افتند، طوری که وسایل روی میز خود را طوری می چینند که به صورت تصادفی هم مجبور نشوند که از روی جایگاه بعضیزند.

خودتان را عادت بدهید که بعضی کار ها را به صورت ایستاده انجام بدهید. مثلا من هر وقت می خواهم فشار خون بیماری را مقدار گیری کنم، در کنارش می ایستم. در نتیجه به ازای ویزیت هر بیمار ثانیه هایی ایستاده ام.

شما هم به تناسب کار خود می توانید این عادت را در خود ایجاد کنید که بعضی کار ها را ایستاده انجام بدهید.

اگر هم بتوانید میز مناسب برای ایجاد کار ها به صورت ایستاده تهیه کنید، بسیار عالی می گردد. اما حتی اگر شرایط و هزینه این کار را ندارید یا اداره و شرکت شما اصلا به این فکر نیست، می توانید باز هم باهوش عمل کنید و تسلیم چرخه معیوب نشوید.

2- موضوع دیگر این توهم است که اگر هر روز مثلا نیم ساعت ورزش مختصری می کنید، از زیان های نشستن طولانی در امان هستید. در واقع چنین چیزی ثابت نشده و شما نمی توانید با یک کار خوب، زیان های همه ساعاتی که بدنتان دچار فقر حرکتی و کندی متابولیسم می گردد را جبران کنید. تخمین زده می گردد تنها در صورت 40 دقیقه ورزش نسبتا شدید در هر روز می توانید تا حدی مسائل جبران می شوند و این هم تازه قطعی نیست.

3- موضوع سوم این است که واقعا مقدار ایستادن متناوب باید چقدر باشد. زیاد زحمتی ندارد: در طول یک ساعت کافی است که دو سه بار، در مجموع چند دقیقه بایستید.

شاید تصور کنید که این چیزی نیست. اما خیلی ها همینقدر هم نمی ایستند!

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2121

به "در روز چقدر باید بایستید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در روز چقدر باید بایستید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید