دادرس: 50 درصد جایگاه های CNG دستگاه کارتخوان ندارند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، رئیس انجمن جایگاه داران CNG گفت: در حال حاضر 50 درصد جایگاه های CNG دستگاه کارتخوان ندارند و ما هیچ برآورد زمانی برای تجهیز جایگاه ها به دستگاه کارتخوان نداریم.

دادرس: 50 درصد جایگاه های CNG دستگاه کارتخوان ندارند

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، پس از تصمیم دولت به افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین در آبان ماه سال گذشته، استقبال مردم برای جایگزینی CNG به جای بنزین به عنوان سوخت خودرو ها افزایش یافت. اما متاسفانه تا کنون متناسب با تقاضای مردم تمهیدات لازم اندیشیده نشده است. در این راستا یکی از گلایه های مردم ناظر به نبود دستگاه کارتخوان در جایگاه های CNG در سطح شهر است که باعث می شود جایگاه داران تنها حاضر به دریافت پول نقد از صاحبان خودرو های CNG سوز باشند.

در این بین مسائلی از قبیل امتناع از سوخت گیری افراد فاقد پول نقد، عدم برگرداندن باقیمانده پول به صاحبان خودرو و گرو دریافت وسایلی، چون تلفن همراه برای بازگرداندن پول نقد ایجاد شده است. در کنار این مسائل، نقل و انتقال پول نقد در جایگاه های CNG خطر ابتلای به ویروس کرونا در این اماکن را افزایش داده است بخصوص که طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا، جایگاه های سوخت جز پرریسک ترین اماکن ابتلا به کرونا هستند. در نتیجه نقل و انتقال پول نقد در این اماکن پرریسک اجرای سیاست های بهداشتی را عملا غیرممکن می کند.

*50 درصد جایگاه های CNG دستگاه کارتخوان ندارند

در این راستا اردشیر دادرس رئیس انجمن جایگاه داران CNG در توضیح آخرین اقدامات اجرا شده برای تجهیز جایگاه های CNG به دستگاه کارتخوان گفت: یکی از دلایل نبود دستگاه کارتخوان در جایگاه های CNG این است که در این شرایط کرونا بانک ها دستگاه کارتخوان نداشته اند و هم اکنون تعداد زیادی از جایگاه داران در نوبت دریافت دستگاه کارتخوان از بانک ها هستند، اما هنوز دستگاهی را دریافت نکرده اند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 50 درصد جایگاه های CNG دستگاه کارتخوان ندارند و هم اکنون در نوبت دریافت از بانک ها هستند. به دلیل شرایط تحریم تامین و دریافت دستگاه کارتخوان از بانک ها دچار مشکل است.

دادرس همچنین افزود: هم اکنون بانک ها به دلیل شرایط تحریمی دستگاه پوز ندارند و هیچ برآورد زمانی نیز درباره تجهیز همه جایگاه های CNG به دستگاه پوز وجود ندارد.

رئیس انجمن جایگاه داران تاکید کرد: اتفاقا وجود دستگاه کارتخوان و حذف روش فعلی مبنی بر دریافت پول نقد به نفع جایگاه داران است، زیرا بخشی از کار آن ها در شمارش پول نقد کاهش می یابد. در نتیجه انگیزه کافی برای دریافت کارتخوان از بانک ها برای آن ها وجود دارد.

* خلف وعده انجمن صنفی جایگاه داران CNG در تجهیز جایگاه ها به دستگاه کارتخوان

این اظهارات رئیس انجمن جایگاه داران CNG در حالی است که ایشان اعلام کرده بود که همه جایگاه های CNG تا آخر سال 98 مجهز به دستگاه کارتخوان خواهند شد. اردشیر دادرس در بخشی از این مصاحبه گفته بود: الان 20 درصد جایگاه ها کارتخوان ندارند که این تعداد نیز تا قبل از اجرای طرح هوشمندسازی در حال سامان دهی و حل این مشکل هستند. ما قطعا به آن ها فراخوان خواهیم داد تا این مشکل تا آخر سال حل شود.

همچنین نکته دیگر درباره اظهارات متناقض رئیس انجمن جایگاه داران CNG ناظر به آمار تعداد جایگاه های CNG فاقد دستگاه کارتخوان است که در مصاحبه قبلی این عدد 20 درصد تعداد کل جایگاه های CNG مطرح شده بود و هم اکنون این آمار به 50 درصد تعداد کل جایگاه ها رسیده است. همچنین به نظر می رسد نبود دستگاه کارتخوان در جایگاه های CNG ارتباط چندانی با شرایط تحریم نداشته باشد.

وجود این دست مسائل در جایگاه های CNG در شرایط کرونایی کشور در حالی است وزارت نفت اخیرا از سامانه جدید طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو های عمومی به منظور سهولت در فرآیند ثبت نام، نوبت گیری و بررسی نهایی متقاضیان گازسوز کردن خودرو های عمومی، بطور رسمی رونمایی کرده است.

بر اساس این طرح و بر پایه مصوبه اخیر شورای اقتصاد، از طریق اعطای تسهیلات رایگان، حدود یک میلیون و 460 هزار خودرو به سمت سوخت پاک و ارزان سی ان جی هدایت خواهند شد که شامل 100 درصد بخش حمل ونقل مسافر و بار در کشور است. هم اکنون طرح رایگان گازسوز کردن خودرو های عمومی با گازسوز کردن 600 دستگاه وانت بار کلید خورده است.

در نتیجه با توجه به برنامه وزارت نفت برای هدایت تقاضای سوخت به CNG و افزایش استفاده از این سوخت توسط صاحبان خودرو، ضرورت تامین زیرساخت اولیه و امکانات کافی از جمله دستگاه های کارتخوان برای جایگاه های CNG بیش از گذشته اهمیت می یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1246

به "دادرس: 50 درصد جایگاه های CNG دستگاه کارتخوان ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادرس: 50 درصد جایگاه های CNG دستگاه کارتخوان ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید