فراوری صنعتی آنتی اکسیدان های فنولی غیرلکه زا بومی سازی شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، افزودنی های شیمیایی از اجزای اصولی در فرمولاسیون قطعات و کامپاندهای پلیمری هستند. افزودنی های مورد استفاده در صنایع پلیمری و شیمیایی که در زیست بوم فناوری و نوآوری با کوشش محققان بومی سازی شدند و مجال خودنمایی یافتند.

فراوری صنعتی آنتی اکسیدان های فنولی غیرلکه زا بومی سازی شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تامین نیازهای کشور به دست دانش بنیان های داخلی به یک باور ملی بدل شده است. تکیه بر دانش این بخش تنها راه برون رفت کشور از مسائل و موانع مالی است. دانش بنیان هایی که به همه حوزه های فناوری ورود نموده اند. یکی از این حوزه های پرکاربرد و حیاتی در کشور، تامین نیازهای صنعت پلیمری است که با کوشش یک دانش بنیان، تعدادی از افزودنی های شیمیایی کاربردی در این صنعت بومی سازی شده است.

افزودنی های شیمیایی از اجزای اصولی در فرمولاسیون قطعات و کامپاندهای پلیمری هستند. افزودنی های مورد استفاده در صنایع پلیمری و شیمیایی که در زیست بوم فناوری و نوآوری با کوشش محققان بومی سازی شدند و مجال خودنمایی یافتند.

یکی از دانش بنیان های کشور با 10 نفر از متخصصان و دانش آموختگان داخلی کوشش کردند تا نیازهای این صنعت را با دانش بومی خود مرتفع نمایند. آن ها با راه اندازی شرکت دانش بنیان صنایع شیمیایی رایکا پژوهش، در این جهت قدم برداشتند و به یکی از بازیگران مهم این حوزه بدل شوند. آنها تنها فراوری نماینده آنتی اکسیدان فنولی غیر لکه زا در کشور است.

آنتی اکسیدان فنولی غیر لکه زای این شرکت به دلیل پایداری رنگی بالا و خواص حرارتی مطلوب، مورد تایید و استقبال صنایع لاستیک و تایر سازی معتبر کشور قرار گرفته است. محصولاتی با کیفیت و ایرانی که پیش از این توان یا اراده فراوری آن ها در کشور وجود نداشت.

این آنتی اکسیدان فنولی در فرمولاسیون قطعات و کامپاندهای رنگی و روشن مانند سایدوال تایر ، غلاف و پوشش کابل، دستکش، کفپوش، فوم و زیره کفش بکار می رود. هم چنین پایدارنماینده های فنلی برای بکارگیری در لاتکس های پلیمری و الاستومر ها از دیگر فراوریات این شرکت است که در خط فراوری لاستیک سنتزی پتروشیمی بندر امام برای نخستین بار به کار گرفته می گردد.

مهرداد جلیلیان مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به شکل گیری این مجموعه در سال 80، می گوید: شرکت ما با هدف تحقیق وفراوری افزودنیهای شیمیایی پلیمرها راه اندازی شد. ما در کوشش هستیم تا با محصولات خود بتوانیم همه نیازهای این بخش را تامین کنیم.

این شرکت با اتکا به پژوهشگران پلیمر و شیمی کشور، سـال ها اسـت تولیـد صنعتی تعدادی از افزودنی های شیمیایی در حوزه های مختلف را با به کارگیری دانـش فنـی داخلـی در دسـتور کار خود قرار داده است. بنا به گفته مدیر عامل این شرکت، همه محصولاتشان تاییده های لازم را اخذ نموده اند و توانایی تامین صد در صدی نیازهای داخلی را دارند.

محصولات این شرکت در حوزه های مختلف صنایع لاستیک، فراوری صنعتی آنتی اکسیدانت SP-RAIKA با استاندارد های کارخانه ای مختلف، فراوری صنعتی آنتی اکسیدانت فنلی به فرم های فیزیکی مختلف امولسیونی و مایع که در صنایع دستکش سازی و لاتکس های لاستیکی و پلیمری، صنایع پتروشیمی، رنگ و رزین و غیره کاربرد دارند.

به گفته این فعال دانش بنیانی، محصولات این شرکت با وجود داشتن همه شرایط صادراتی هنوز به دیگر کشورها صادر نشده است؛ اما این هدف در اواویت های شرکت گنجانده شده است. ولی کوشش های مجموعه یاری نموده تا واردات این محصولات به کشور قطع گردد و صرفه جویی ارزی خوبی برای کشور به ارمغان بیاورد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1148

به "فراوری صنعتی آنتی اکسیدان های فنولی غیرلکه زا بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری صنعتی آنتی اکسیدان های فنولی غیرلکه زا بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید