5 پایگاه تخصصی برتر همکاری با متخصصان ایرانی غیر مقیم معرفی گشت

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، استفاده از توانمندی متخصصان ایرانی خارج از کشور یکی از اولویت هایی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال تحقق آن است. برنامه جدید همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور در سال 94 هم با همین هدف در معاونت طراحی شد. هر سال 5 پایگاه برتر همکار در این برنامه براساس شاخص های مختلف ارزیابی و معرفی می شوند.

5 پایگاه تخصصی برتر همکاری با متخصصان ایرانی غیر مقیم معرفی گشت

پلتفرم همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور (connect) در سال 94 با تمرکز بر ایجاد ارتباط و همکاری میان متخصصان ایرانی خارج از کشور و پایگاه های تخصصی داخل طراحی شده است. این طرح با هدف ایجاد رقابت موثر و همچنین هدایت درخواست ها به سمت پایگاه ها با عملکرد مطلوب تر اجرایی شده است.

در مدل ارزیابی پایگاه های تخصصی همکار، تلاش شده است از طریق استخراج دقیق شاخص ها و داده های مورد نیاز و با توجه به جزئیات، ضمن رفع کردن نواقص موجود دوره های گذشته فرآیندی طراحی شود که نتایج حاصل از آن با دقت بالایی مورد استناد قرار گیرد به گونه ای که بتوان نقشه راه تعامل با پایگاه های تخصصی همکار در آینده را بر اساس آن طراحی کرد.

جمع آوری ساختارمند بازخورد متقاضیانی که در قالب این برنامه با پایگاه ها همکاری داشته اند یکی از مواردی است که در برنامه جدید طراحی شده مدنظر قرار گرفته است. در این مورد سهم قابل توجهی از امتیاز پایگاه ها به این نظرات تعلق گرفته است. بازخوردها می تواند حس وفاداری متخصصان ایرانی خارج از کشور به این برنامه را افزایش دهد.

تعریف شاخص های کارآمد و دقیق برای حسن عملکرد پایگاه ها شاخص دیگری است که در بررسی عملکرد پایگاه ها به آن توجه شده است. این کار به افزایش رقابت میان پایگاه ها و بهبود سطح کیفی برنامه منجر خواهد شد.

پرهیز از جانب داری در ارزیابی پایگاه ها که به افزایش اعتماد به این نظام رتبه بندی می انجامد و ایجاد بستری برای تجمیع سالانه آمار همکاری های انجام گرفته در قالب این برنامه از دیگر شاخص هایی است که در بررسی نحوه عملکرد پایگاه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

کسب رتبه اول پایگاه تخصصی همکار توسط دانشگاه صنعتی شریف

بر اساس شاخص های مورد نظر دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه تبریز، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و پژوهشگاه دانش های بنیادی به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

بهترین عملکرد در بین پارک های فناوری به پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تعلق گرفته است و بهترین عملکرد در ستادهای فناوری هم به ستاد نانوفناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید.

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (international.bmn.ir) در قالب برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت شامل برگزاری سخنرانی و کارگاه تخصصی، پسادکتری، استاد مدعو، فرصت مطالعاتی، جذب به عنوان هیات علمی، اشتغال در شرکت های دانش بنیان و تاسیس شرکت نوپا و پروژه جایگزین سربازی اجرایی می شود.

همچنین استفاده از ظرفیت متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارجی از کشور برای رفع نیازهای شرکت های منتخب صادراتی و همچنین برون سپاری پروژه های خارجی به توسعه دهندگان داخلی و استفاده از ظرفیت صاحبان ایرانی شرکتهایHigh-tech در خارج از کشور به عنوان شریک تجاری شرکت ها داخلی در بازارهای هدف از دیگر برنامه های اجرایی این طرح است.

از دیگر محورهای اجرای این طرح می توان به ایجاد دیتا بانک تخصصی از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و شبکه سازی دانش آموختگان و کارآفرینان برجسته ایرانی بازگشته به کشور با هدف مشورت و همفکری درخصوص پیش برد طرح ها و برنامه های مرکز، تقویت رصدخانه مهاجرت ایران با هدف ارائه تحلیل های واقعی و برنامه ها و پیشنهادهای سیاستی متکی بر شواهد به سیاستگذران و محققان حوزه مهاجرت ایران اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1242

به "5 پایگاه تخصصی برتر همکاری با متخصصان ایرانی غیر مقیم معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 پایگاه تخصصی برتر همکاری با متخصصان ایرانی غیر مقیم معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید