تصمیم تهران برای شکایت از کره جنوبی موجب اعتراض سئول شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از کیودو، کوکیونگ سوک مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی، از اعتراض خود به سفیر ایران در سئول به دلیل اظهارات عباس موسوی در مورد احتمال شکایت تهران از سئول، اطلاع داد.

تصمیم تهران برای شکایت از کره جنوبی موجب اعتراض سئول شد

دلیل این اقدام کره جنوبی، صحبت های اخیر سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره احتمال شکایت تهران از سئول به دلیل بلوکه کردن پول های ایران در کره جنوبی است.

بر اساس گزارش های موجود، هفت میلیارد دلار از دارایی های ایران که عمده آن حاصل فروش نفت به کره جنوبی است در این کشور بلوکه شده و سئول اجازه انتقال آن به ایران را نمی دهد.

به گفته سید عباس موسوی، این پول به واسطه فروش نفت، حاصل شده است و مقامات کره جنوبی باید هرچه سریع تر نسبت به آزادسازی دارایی های ملت ایران اقدام نمایند.

موسوی به بهانه جویی های دولت سئول اشاره نموده و گفته است: استناد آنها به اینکه آمریکایی ها مانع انتقال پول به ایران هستند قابل قبول نیست چرا که روابط بین کشورها به خود آنها بستگی دارد و معامله موجود نیز بین ایران و کره جنوبی بوده است، لذا آمریکا در این معامله نقش ندارد که بخواهد در این خصوص موضع گیری نموده یا اعمال نفوذ کند.

سخنگوی وزارت خارجه تأکید کرد: رابطه ارباب-رعیتی آمریکا و کره جنوبی به خودشان مربوط است و به ما ربطی ندارد ولی باید کره جنوبی در معامله خود با ایران صادق باشد و به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

موسوی هشدار داد: در صورت عدم نتیجه گیری از فعالیت های دیپلماسی و تداوم یاغی گری های کره جنوبی ضمن احضار سفیر این کشور، مطالبات قانونی ایران را به وسیله مراجع بین المللی پیگیری خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1322

به "تصمیم تهران برای شکایت از کره جنوبی موجب اعتراض سئول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم تهران برای شکایت از کره جنوبی موجب اعتراض سئول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید