ایران برای تبدیل شدن عمان به قطب مالی یاری خواهد نمود

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران: سفیر کشورمان در مسقط با تاکید بر اولویت کشورهای همسایه در سیاست خارجی ایران اعلام نمود روابط عالی ایران و عمان بر ثبات منطقه ای یاری زیادی نموده است.

ایران برای تبدیل شدن عمان به قطب مالی یاری خواهد نمود

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین المل خبرنگاران به نقل از مسقط دیلی، سفیر ایران در عمان گفت: تهران سلطان نشین عمان را کشوری استراتژیک محسوب می نماید و با یاری ایران این کشور تبدیل به قطبی مالی در منطقه خواهد شد.

علی اکبر سیبویه که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صحبت می کرد اضافه کرد روابط ایران و عمان سال به سال مستحکم تر شده و همکاری ها در زمینه های مختلف به ثبات منطقه ای یاری وافری نموده است.

سفیر کشورمان در مسقط اضافه کرد: معتقدیم اگر بنا باشد به کسی یاری کنیم، باید از نزدیک ترین ها به خودمان آغاز کنیم و عمان را نزدیکتر و اولین اولویت می بینیم و ما چنین روابطی را برای منطقه مفید و سازنده می دانیم.

علی اکبر سیبویه توضیح داد دولت جدید ایران برای روابط با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس اولویت قائل است.

دیپلمات برجسته کشورمان اضافه کرد گسترش روابط با کشورها از جمله عمان به نفع همه منطقه است و ایران از داشتن روابطی عالی با عمان افتخار می نماید. ما پیش بینی می کنیم عمان طی 4 سال آینده به نقطه ای استراتژیک تبدیل گردد و ایران به عمان در راه تبدیل شدن به قطب اقتصاد منطقه ای یاری خواهد نمود.

سیبویه اضافه کرد حجم تبادلات تجاری فیمابین در سال 2013 سه برابر شده و از 200 میلیون دلار به 600 میلیون دلار افزایش یافته است و امیدواریم با افزایش حضور شرکت های بخش خصوصی این تبادلات افزایش بیشتری یابد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران در زمینه های آموزشی و کشاورزی در حال گسترش همکاری های است و تجار و فعالان بخش خصوصی باید برای تقویت روابط بین دو کشور کوشش نمایند.

سیبویه همچین از طرح ساخت اولین بیمارستان ایرانی در عمان اطلاع داد و اضافه کرد این بیمارستان علاوه بر آموزش کادرهای پزشکی و درمانی عمان در با استاندارهای جهانی خواهد بود و تبدیل به قطب احتیاج های درمانی خواهد شد.

وی همچنین از افتتاح مرکز آموزش زبان فارسی طی هفته های آینده که دوره های آموزش فارسی و عربی را ارائه خواهد نمود اطلاع داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 308

به "ایران برای تبدیل شدن عمان به قطب مالی یاری خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران برای تبدیل شدن عمان به قطب مالی یاری خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید