فعالیت یک شرکت خودرو سازی ایرانی به زودی در عمان

به گزارش تور ایتالیا ارزان، وزیر صنعت از فعالیت یک شرکت خودرو سازی ایرانی در عمان در آینده نزدیک اطلاع داد و گفت : توافقات صورت گرفته است و آماده هستیم در صنایع دیگر مانند صنایع فلزی ، فولاد ، پتروشیمی و سایر زمینه ها نیز اینکار را انجام دهیم.

فعالیت یک شرکت خودرو سازی ایرانی به زودی در عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شاتا، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در دیدار با وزرای صنعت و تجارت و امور خارجه عمان گفت: سطح همکاریهای سیاسی دو کشور در سطح بسیار بالایی است و باید کوشش کنیم در بخش های دیگر مالی ، فرهنگی و اجتماعی روابط را ارتقا دهیم.

نعمت زاده در این دیدار گفت : عمان همواره در شرایط سخت ، همراه ایران بوده و روابط دو کشور استراتژیک، صمیمانه و سابقه تاریخی زیادی دارد.

وی بر سرمایه گذاری های مشترک بالاخص در زمینه های ریلی ، دریایی و هوایی ، همکاری در بخش نفت و گاز و برطرف احتیاج دو کشور به کالا و خدمات تاکید نمود و اضافه نمود : علاقمندیم همکاریهای دو کشور به دو برابر فعلی برسد و برای توسعه روابط مالی باید هر چه زودتر روابط بانکی مان را توسعه ببخشیم .

وی از فعالیت یک شرکت خودرو سازی ایرانی در عمان در آینده نزدیک اطلاع داد و گفت : توافقات اجرا شده است و آماده هستیم در صنایع دیگر مانند صنایع فلزی ، فولاد ، پتروشیمی و سایر زمینه ها نیز اینکار را انجام دهیم.

وی با ابراز تشکر از تسهیل در صدور ویزا از سوی دولت عمان اضافه نمود: ما یک نظام مطمئن را برای این موضوع با اتاق بازرگانی تنظیم می کنیم تا به خوبی از آن استفاده گردد و امیدوارم در آینده صدور ویزا دو کشور برای تجار ، بازرگانان و کارآفرینان برای همواره برداشته گردد.

در این دیدار همچنین وزیر امور خارجه عمان با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی سرمایه گذاری جهانی در تهران یا مسقط در آینده نزدیک گفت : برای این رویداد مهم ، اکتبر امسال را در نظر گرفته ایم و از آنجا که این اجلاس از اهمیت بالایی برخوردار است بهتر است نماینده ای از طرف شما و ما ، مسوولیت تهیه دستور کار اجلاس را بر عهده بگیرند .

یوسف بن علوی توضیح داد: تسهیل در صدور ویزا فقط مخصوص بازرگانان ایرانی است و با توجه به برنامه ای که داریم می توانیم دو هزار بازرگان را در امسال پذیرا باشیم.

وی اضافه نمود : حتی شرکتهای رسمی و دولتی ایران و با معرفی شما می توانند به اتاق بازرگانی معرفی شوند و می توانیم 24 ساعته این ویزا را صادر کنیم.

یوسف بن علوی با اشاره به 4 طرح استراتژیک عمان اضافه نمود : درباره 4 طرح خط لوله گاز ، مرکز نفت خام ، ایجاد پالایشگاه های نفت خام و شرکت هواپیمایی بین المللی قرار شده است دیدارهای دو جانبه ای را با مسوولین انجام دهیم و پس از تشکیل گروههای کاری اصولی را که برای اجرای این پروژه ها یاری می نمایند را تبیین کنیم.

در ادامه نشست وزیر صنعت و تجارت عمان از جدی بودن تصمیم مقامات کشور متبوع خود برای تحکیم روابط دو جانبه اطلاع داد.

علی السنیدی از برداشتن موانع سر راه توسعه روابط دو کشور ایران و عمان به عنوان مهمترین محور پیش رو نام برد و اضافه نمود : تسهیل صدور ویزا برای تجار ایرانی، بازرگانان و صنعتگران ، ایجاد ارتباطات تنگاتنگ ازطریق بنادرو سرمایه گذاری مشترک در زمینه صندوق سرمایه گذاری حاکمیتی از دیگر زمینه های همکاری است.

وی از صدور مس ایران به عمان و فرآوری در آن کشور به عنوان یکی دیگر از زمینه های همکاری و علاقمندی کشورش نام برد و اضافه نمود : همچنین امیدواریم بتوانیم از ایران گاز وارد وپروژه هایی را هم در زمینه پتروشیمی اجرا کنیم.

السنیدی با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی از سوی عمان گفت : فکر می کنم این اجلاس بدون همکاری ایران و اتاق بازرگانی پیروز نخواهد بود.

وی ادامه داد: تردیدی ندارم که کمیسیون مشترک مالی برای نزدیک شدن روابط بسیار مفید خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 525

به "فعالیت یک شرکت خودرو سازی ایرانی به زودی در عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت یک شرکت خودرو سازی ایرانی به زودی در عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید