الگوی جدید بانک صادرات ایران در 1401

به گزارش تور ایتالیا ارزان، همزمان با امضای قرارداد همکاری بین شرکت خدمات انفورماتیک و هلدینگ فناوری و شتاب دهی نوآوری سپهر از زیست بوم امضای دیجیتال بانک صادرات ایران صاد رونمایی و اولین امضای دیجیتال اشخاص حقیقی در سامانه شمس این بانک صادر و ثبت شد.

الگوی جدید بانک صادرات ایران در 1401

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، در آیین رونمایی از زیست بوم امضای دیجیتال صاد که با حضور مدیرعامل بانک صادرات ایران، شرکت خدمات انفورماتیک و هلدینگ فناوری و شتاب دهی نوآوری سپهر برگزار گردید، حجت اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران از اقدامات صورت گرفته برای رونمایی از زیست بوم امضای دیجیتال و احراز هویت غیرحضوری برای تکمیل خدمات غیرحضوری بانک و ارتقای سامانه شمس قدردانی و ضمن اشاره به فرایند تحول در استفاده از خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خدمات بانکی به سرعت در حال دیجیتالی شدن است و امروزه تنها بعضی خدمات بانکی احتیاج به مراجعه به شعب دارد.

وی با بیان اینکه سرگذشت پیشرفت بشر همیشه با تغییرات عمیق و ناگهانی ذهنیت او همراه بوده است، گفت: در عالم فناوری اطلاعات این انقلاب های علمی بوده اند که منشاء تحولات واقع شده اند و اگرچه سایر پیشرفت علوم همیشه منشاء دستاورد های ارزنده ای برای بشر بوده، اما این سیر تکاملی به تنهایی منشاء تحول در زندگی انسان نبوده و آنچه تحول آفریده، تغییرات گفتمانی عمیق و انقلاب های علمی بوده است.

صیدی با بیان اینکه اقدامات مناسبی از دو سال پیش تا به امروز در بخش های مختلف فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران، صورت گرفته، از ارائه مفهوم جدیدی در بانک صادرات ایران در سال 1401 اطلاع داد و گفت: برای قرن پانزدهم هجری شمسی بانک دیگری خواهیم آفرید و با تغییر ذهنیت، جلوه جدیدی از بانک صادرات ایران را رونمایی می کنیم تا جوابگوی کسب و کار های متحول شده قرن جدید باشد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران اظهار کرد: هلدینگ فناوری اطلاعات به همین منظور تشکیل شد تا این تغییر ذهنیت را انجام دهد. با رونمایی از امضای دیجیتال و احراز هویت غیر حضوری قدم عظیمی توسط این هلدینگ برداشته شد که البته بانک صادرات ایران و نظام بانکی باید قدم های عظیمتری در این جهت بردارند.

صیدی با بیان این که همکاری بانک های عظیم با شرکت خدمات انفورماتیک موجب ارائه خدمات متنوع بانکی شده است، اضافه نمود: در حالی که متوسط زمان تراکنش بانکی در جهان هشت ثانیه است، متوسط تراکنش ها در کشور ما زیر سه ثانیه است که برای شرکت خدمات انفورماتیک با وجود تنگنا های بین المللی، یک شاهکار محسوب می گردد و به این همکاری فنی و عاطفی افتخار می کنیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران اظهار امیدواری کرد که سامانه شمس 45 میلیون کاربر داشته باشد و اضافه نمود: با ارائه همه خدمات بانکی در سامانه شمس در سال 1401 خواهیم توانست از اولین شعبه جدید بانک، شعبه ای که شکل و شمایل و کارکرد آن با شعب امروزی متفاوت خواهد بود، رونمایی کنیم.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک نیز در این مراسم با استقبال از دیدگاه و نگاه مثبت مدیرعامل بانک صادرات ایران در مورد فناوری اطلاعات بانک، گفت: بانک صادرات در دوره مدیریت جدید گام های بلندی در جهت ارایه خدمات الکترونیک بانکی به جامعه برداشته و طرح های مختلفی پیاده سازی نموده که جای قدردانی دارد.

ابوطالب نجفی اضافه نمود: بانک صادرات ایران طی 10 سال گذشته همیشه در رده بهترین بانک ها در حوزه نوآوری و ارایه خدمات بانکداری الکترونیک بوده که امیدواریم با راهبرد های جدید در سال 1400 به صندلی واقعی خود دست یابد.

نجفی تغییر و تحول در صنعت بانکداری و استفاده روز افزون از تلفن همراه و هوش مصنوعی برای دریافت خدمات بانکی را مورد توجه قرار داد و اضافه نمود: باید برای مشتریان جدید برنامه ریزی جدیدی صورت بگیرد.

وی با اشاره به حضور فین تک ها در بازار خدمات بانکی، اظهار کرد: بانک ها باید ضمن حمایت از فین تک ها، از فناوری های نوین و ابزار های بانکداری با سرعت بیشتری استفاده نمایند.

وی از عملیاتی شدن طرح پرداخت موبایلی مبتنی بر ای ام وی با سپهر کارت های بانک صادرات ایران اطلاع داد و گفت: با استفاده از این اپلیکیشن، سپهر کارت های بانک صادرات ایران دیجیتالیزه شده و احتیاج به کشیدن کارت در دستگاه پایانه فروش نخواهد بود. در ادامه جهتی طی خواهد شد که برای انجام تراکنش های خرد تا سقف مشخص بدون احتیاج به رمز صورت گیرد و بانک صادرات ایران در این زمینه نیز می تواند پیشتاز باشد.

در این مراسم صادق فرامرزی، مدیرعامل هلدینگ فناوری و شتاب دهی نوآوری سپهر نیز گفت: یکی از موضوعاتی که موجب سرعت حرکت از بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال می گردد، احراز هویت و در کنار آن امضای دیجیتال است.

وی اضافه نمود: پس از ارتقای سامانه شمس (شعبه مجازی سپهر)، مجهز کردن این سامانه به این دو ابزار جدید اقدام مناسبی است و با استفاده از آن ها حرکت مشتری از ابتدای افتتاح حساب تا درخواست تسهیلات به صورت مجازی انجام خواهد گرفت.

در این مراسم قرارداد همکاری بین شرکت خدمات انفورماتیک و هلدینگ فناوری و شتاب دهی نوآوری سپهر با حضور مدیران ارشد بانک صادرات ایران امضا شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1664

به "الگوی جدید بانک صادرات ایران در 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوی جدید بانک صادرات ایران در 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید