افزایش 53 درصدی مبتلایان کرونا در انگلیس، جانسون در فکر لغو محدودیت ها

به گزارش تور ایتالیا ارزان، هم زمان با افزایش بیش از پنجاه درصدی تعداد مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در انگلیس، نخست وزیر این کشور قصد دارد علی رغم شیوع نوع دلتای آن، تمام محدودیت های کرونایی را لغو کند.

افزایش 53 درصدی مبتلایان کرونا در انگلیس، جانسون در فکر لغو محدودیت ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اطلاعات دولتی نشان می دهد که تعداد مبتلایان به ویروس کووید19 طی یک هفته اخیر در انگلیس، افزایش 53 درصدی داشته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز بر اساس داده های اداره ملی آمار انگلیس، در روز دوشنبه بیش از 27 هزار و سیصد مورد نو ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نشان دهنده افزایش 53 درصدی از از تاریخ 29 ژوئن تا 5 جولای است.

بر اساس این گزارش، طی بیست وچهار گذشته هم 9 انگلیسی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس در پی شیوع سویه دلتای آن در حالی است که در این کشور تا به امروز حدود 45 میلیون و 350 هزار نفر دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و حدود 33 میلیون 730 هزار انگلیسی هم دُز دوم آن را تزریق کرده اند.

با این حال، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در فکر لغو تمام محدودیت های اجتماعی و اقتصادی مرتبط با همه گیری کرونا طی دو هفته پیش رو در این کشور است.

به نوشته رویترز، جانسون روز دوشنبه تایید کرد که دولت وی برنامه دارد در تاریخ 19 جولای (دوشنبه 28 تیر) تمام محدودیت های کرونایی را لغو کند و تصمیم نهایی در این باره را هفته آینده اعلام می کند.

طبق این برنامه، تمام قوانین فاصله گذاری اجتماعی لغو خواهند شد، مراکز عمومی حتی کلوپ های شبانه هم بازگشایی شده و هیچ محدودیتی برای تعداد تجمعات در مکان های عمومی نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، چنین تصمیم دولت انگلیس باعث نگرانی تعداد زیادی از کارشناسان بهداشتی و کادر درمانی این کشور در بحبوحه شیوع گسترده نوع دلتای ویروس کرونا شده است.

آمارها نشان می دهد که از زمان شروه همه گیری کرونا در انگلیس، 4,930,534 نفر به این بیماری مبتلا شده و 128,231 انگلیسی هم تا به امروز جان خود را از دست داده اند.

پیشتر هانس کلوگه مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا هم درباره موج نوی از همه گیری کرونا در این قاره هشدار داده بود.

از سوی دیگر، الیویر وِران وزیر بهداشت فرانسه هم عصر یکشنبه درباره حرکت کردن این کشور به سمت موج چهارم همه گیری ویروس کووید19 هشدار داد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1894

به "افزایش 53 درصدی مبتلایان کرونا در انگلیس، جانسون در فکر لغو محدودیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 53 درصدی مبتلایان کرونا در انگلیس، جانسون در فکر لغو محدودیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید