افزایش صادرات ایران به چین و هند قیمت جهانی نفت را کاهش داد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران: قیمت جهانی نفت در معاملات روز آدینه تحت تاثیر افزایش نسبی دمای هوا در آمریکا و انتشار خبرهایی در خصوص افزایش صادرات نفت ایران به چین و هند 45 سنت کاهش یافت و به 109.85 دلار در هر بشکه رسید.

افزایش صادرات ایران به چین و هند قیمت جهانی نفت را کاهش داد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، در حالی که زمستان سرد آمریکا موجب افزایش تقاضا برای نفت حرارتی شده بود، افزایش نسبی دما موجب شد تا قیمت نفت در روز آدینه کاهش یابد.

پس از آنکه سرمای شدید هوا در هفته های اخیر موجب کاهش ذخیره نفت حرارتی آمریکا به کمترین میزان در طول یک دهه اخیر شد، دمای هوا روز آدینه در شمال شرق آمریکا به بالای 10 درجه سانتیگراد رسید.

قیمت نفت حرارتی نیویورک دیروز بیش از 2 درصد یعنی حدود 8 سنت کاهش یافت و به 3.0992 دلار در هر گالن رسید.

گین مک گیلیان، تحلیلگر بازار نفت به رویترز گفت: بازارها این هفته به دلیل پیش بینی افزایش تقاضا برای سوخت با افزایش قیمت روبرو بودند. وی اضافه کرد: اما قیمت ها زیاد افزایش یافت و مردم برای برداشتن سود به بازار هجوم بردند.

درگیریهای داخلی در سوریه و سودان جنوبی در کنار بالا دریافت تنش ها در ونزوئلا موجب تقویت قیمت نفت برنت در اوایل هفته شده بود. اما در معاملات روز آدینه قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه آوریل با 45 سنت کاهش به 109 دلار و 85 سنت رسید. قیمت نفت برنت در روز چهارشنبه به بالاترین سطح در 7 هفته گذشته یعنی 110 دلار و 82 سنت رسیده بود.

همچنین انتشار گزارش هایی در خصوص افزایش صادرات نفت ایران در ماه ژانویه به چین و هند، بر قیمت نفت برنت تاثیر گذاشت. صادرات نفت ایران به چین در ماه ژانویه 2014 با افزایش 82 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و صادرات نفت ایران به هند در این ماه نسبت به ماه قبل از آن با افزایش بیش از 2 برابری روبرو شده است.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه آوریل نیز با 55 سنت کاهش به 102 دلار و 20 سنت رسید. این ششمین هفته متوالی رشد قیمت نفت خام آمریکا بود.

به دلیل افزایش شاخص ها در بازارهای بورس جهانی که به رغم انتشار آمار ناامیدکننده از فروش مجدد خانه در آمریکا در اکثر ساعات روز آدینه روندی افزایشی داشت، کاهش قیمت نفت محدود بود.

تفاوت قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز به 7 دلار و 65 سنت رسید. این تفاوت قیمت در روز پنجشنبه به 7 دلار و 9 سنت کاهش یافته بود که کمترین میزان از 9 اکتبر تاکنون بود.

93

منبع: تسنیم
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 482

به "افزایش صادرات ایران به چین و هند قیمت جهانی نفت را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش صادرات ایران به چین و هند قیمت جهانی نفت را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید