اعلام اندازه افزایش نرخ اجاره بهای خوابگاه ها و وام های دانشجویی

به گزارش تور ایتالیا ارزان، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اندازه افزایش وام های دانشجویی و نرخ اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی برای سال تحصیلی 1402-1403را خاطرنشان کرد.

اعلام اندازه افزایش نرخ اجاره بهای خوابگاه ها و وام های دانشجویی

مسعود گنجی در تبادل نظر با مهر درباره افزایش نرخ اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی در سال تحصیلی 1402-1403 گفت: مقدار مصوب هزینه خوابگاه های دانشجویی در سال تحصیلی 1402 - 1403 از سوی صندوق رفاه دانشجویی به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

وی حداکثر نرخ اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی را 200 هزار تومان و حداقل نرخ اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی برای سال تحصیلی تازه را 60 هزار تومان اعلام نمود و ادامه داد: نرخ اجاره بهای انواع سطوح خوابگاه های دانشجویی با توجه به رتبه بندی و ظرفیت پذیرش اتاق ها، معین شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره افزایش وام های دانشجویی برای سال تحصیلی 1403-1402 گفت: وام های تحصیلی، ضروری، ودیعه مسکن و شهریه نسبت به سال گذشته افزایش خوبی پیدا نموده است. ولی در حال حاضر افزایش وام ودیعه مسکن متاهلی نهایی شده است وام 35 میلیون تومانی ودیعه مسکن متاهلی در تهران به 70 میلیون تومان افزایش یافته و در واقع دو برابر شده است.

وی اضافه کرد: این وام در شهر های بالای پانصدهزار نفر جمعیت به جز تهران 50 میلیون تومان و برای شهر های زیر پانصد هزار نفر جمعیت، 30 میلیون تومان است.

گنجی اضافه کرد: ظرف یک هفته آینده مقدار افزایش وام های تحصیلی، ضروری و شهریه نیز نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ترم گذشته 4 هزار و 450 میلیارد تومان وام دانشجویی پرداخت شده است و تمام دانشجویان واجد شرایط متقاضی از تسهیلات وام دانشجویی بهره مند شده اند. این وام به حساب 104 هزار نفر از دانشجویان پرداخت شده و وام تعداد 6 هزار نفر از دانشجویانی که جامانده و یا اینکه مدارک آن ها ناقص بوده بعد از برطرف نواقص به حساب آن ها واریز خواهد شد.

گنجی اضافه کرد: وام شهریه بیشترین وام درخواستی دانشجویان در ترم گذشته بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 1 شهریور 1402 بروزرسانی: 1 شهریور 1402 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2472

به "اعلام اندازه افزایش نرخ اجاره بهای خوابگاه ها و وام های دانشجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام اندازه افزایش نرخ اجاره بهای خوابگاه ها و وام های دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید