عایدی شغل تعمیرات لوازم خانگی در سال 1402

به گزارش تور ایتالیا ارزان، یکی از پر عایدی ترین مشاغل فنی در ایران و سراسر دنیا، تعمیر لوازم خانگی است که احتیاج به سرمایه اندکی برای راه اندازی دارد.

عایدی شغل تعمیرات لوازم خانگی در سال 1402

در این مطالب ضمن معرفی شغل تعمیرات لوازم خانگی و مسئولیت های آن، با عایدی و بازار کار این شغل در سال 1402 آشنا شده و در نهایت چگونگی ورود به این شغل شرح داده می گردد.

معرفی شغل تعمیرات لوازم خانگی و مسئولیت های آن

تعمیرکاران لوازم خانگی، مسائل مکانیکی و الکترونیکی مربوط به لوازم خانگی مانند یخچال، فریزر، یخچال ساید بای ساید، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، ماکروفر، اجاق گاز، تستر حرارتی، سشوار، اتو، چرخ گوشت، ریش تراش، پنکه، جارو برقی، سرخ کن، آبمیوه گیری، کتری برقی و چای ساز را تشخیص، تنظیم، بازرسی و تعمیر می نمایند. این شغل گاهی اوقات می تواند خطرناک باشد زیرا افراد با ابزار های برقی و برد های مدار الکتریکی سر و کار دارند.

مسئولیت های یک تکنسین خدمات لوازم خانگی شامل پاسخ سریع و کارآمد به درخواست های مشتری است. علاوه بر این، شما مسئولیت نصب لوازم نو و رفع هرگونه مشکل را در حین کار نصب یا تعمیر بر عهده خواهید داشت. در نهایت، شما مستقیماً با مشتریان کار خواهید کرد تا در صورت احتیاج به تشخیص، آزمایش و تعمیر لوازم خانگی یاری کنید.

مسئولیت ها و وظایف تعمیرکاران لوازم ریز و درشت منزل عبارتند از:

  • نصب، سرویس و تعمیر انواع لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین ظرفشویی و لباسشویی
  • پاسخ به تماس های مشتریان در خصوص مسائل یا نقص ها
  • ارزیابی و رفع مسائل
  • ارائه گزینه های تعمیر، تخمین ها و بازه زمانی تعمیر با در نظر گرفتن هر گونه ضمانت محصول به مشتریان
  • دریافت منصفانه حق الزحمه و تکمیل صورت حساب

عایدی و بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی

عایدی برآورد شده برای یک تکنسین تعمیر لوازم خانگی حدود 4 تا 8 برابر حقوق اداره کار در سال 1402 است. این اندازه عایدی می تواند با توجه به پرداخت های اضافی شامل پاداش نقدی، کمیسیون، هدایت و اشتراک سود بالا تر برود. موقعیت مکانی، تحصیلات، تجربه، سابقه کار، به روز بودن اطلاعات، نحوه ارتباط با مشتری، داشتن نظم، سرعت عمل و تبلیغات، بر اندازه حقوق یک تکنسین لوازم خانگی تأثیر می گذارد.

تعرفه تعمیر و تعویض قطعات مختلف یخچال در سال 1402 با توجه به نوع قطعه بین 40/000 تا 3/800/000 تومان متغیر است. هم چنین هزینه عیب یابی و رفع کردن مسائل ماشین لباسشویی در سال 1402 بین 80/000 تا 1/400/000 تومان در نوسان است. قیمت تعمیر اجزای مختلف ماشین ظرفشویی با توجه به مدل و برند بین 280/000 تا 1/300/000 تومان متغیر است.

افرادی که در پی مشاغل فنی پر عایدی هستند که آینده کاری تضمین شده ای داشته باشد، معمولا در شغل تعمیرات لوازم خانگی آغاز به کار می نمایند. اگر در منزل یا محیط کار خود نگاهی بیندازید، حداقل 5 وسیله برقی را مشاهده می کنید. این وسایل از قطعات و اجزای پیچیده ای تشکیل شده اند که به صورت به هم پیوسته کار می نمایند. به طوری که خرابی هر قطعه، عملکرد قطعات دیگر را تحت تاثیر قرار داده و در نهایت منجر به از کار افتادن تجهیز برقی می گردد.

هر فرد عادی قادر به آنالیز، عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات نبوده و ضروری است در این باره آموزش تخصصی دیده باشد. هم چنین قیمت بالای خرید این وسایل باعث شده است که تعمیر آن نسبت به خرید نمونه نو به صرفه باشد. واضح است که بازار کار این شغل عالی بوده و بدون توقف است. به طوری که پیشرفت تکنولوژی و تنوع برند ها و مدل ها باعث پر رونق شدن شرایط بازار کار تعمیرات لوازم خانگی شده است.

سرمایه مورد احتیاج جهت راه اندازی شغل تعمیرات لوازم خانگی

به منظور ورود به بازار کار شغل تعمیر لوازم خانگی، شما در وهله اول به سرمایه ای جهت شرکت در کلاس های تخصصی آموزش تعمیرات لوازم خانگی در آکادمی های معتبر احتیاج دارید. پس از اتمام دوره آموزشی و کسب مدرک دو زبانه فنی و حرفه ای باید به فکر اجاره یا خرید یک مغازه تعمیر لوازم خانگی باشید. موقعیت مکانی مرکز تعمیر لوازم خانگی می تواند در اندازه عایدی شما تاثیر گذار باشد. اگر توانایی اجاره مغازه ندارید، می توانید با ارسال رزومه خود به مراکز دولتی و شرکت های خصوصی در اندازه سرمایه خود صرفه جویی کنید. سرمایه خرید لوازم و تجهیزات به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از مشاغل فنی محسوب می گردد که باید با انتخاب نمونه های با کیفیت، کارکرد آن ها برای سالیان متوالی را تضمین کرد.

چگونگی ورود به شغل تعمیرات لوازم خانگی

برای تسلط بالا بر دانش تئوری و مهارت های عملی مربوط به تعمیر مکانیک و برد الکترونیکی لوازم خانگی ریز و درشت می توانید در کلاس های آموزشی جامع تعمیر لوازم خانگی شرکت کنید. مدت زمان یادگیری وظایف اصلی تعمیر کار لوازم منزل به واسطه شرکت در این کلاس ها نسبت به کسب تجربه در کنار استاد کاران این حرفه یا تحصیلات دانشگاهی، کمتر بوده و می تواند تضمین کند روش های نوین و کارآمد را از صفر تا صد یاد خواهید گرفت.

با توجه به وجود موسسات و آکادمی های متعدد، ضروری است ثبت نام خود را در یک آکادمی با سابقه عالی و زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای قطعی کنید. یکی از آکادمی های معتبر برگزار نماینده دوره تعمیر لوازم خانگی به صورت حضوری و آنلاین در شهر تهران، آکادمی فنی مرکز است که مباحث و سرفصل های کاربردی را از مقدماتی تا پیشرفته به وسیله متخصصان حرفه ای در کارگاه های مجهز به ابزار و لوازم پیشرفته به صورت عملی در اختیار شرکت نمایندگان قرار می دهد. از مزایای شرکت در این کلاس می توان به مواردی همانند باز آموزی رایگان، پشتیبانی نامحدود، موقعیت مکانی عالی و قابل دسترس، اختصاص دادن خوابگاه به کاراموزان ساکن شهرستان، شهریه مناسب، ارائه مدرک بین المللی فنی و حرفه ای و دوره رایگان مشاوره راه اندازی کسب و کار اشاره نمود.

برای ثبت نام حضوری و اطلاع از شرایط حضور در دوره می توانید به آدرس تهران، خیابان لبافی نژاد، نرسیده به تقاطع دانشگاه، پلاک 113 مراجعه نمایید. هم چنین شما می توانید با تکمیل فرم مشاوره و ثبت نام به وسیله سایت مجتمع آموزش برق منتظر تماس مشاورین ثبت نام آکادمی باشید. کارشناسان آکادمی حداکثر ظرف 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1402 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2425

به "عایدی شغل تعمیرات لوازم خانگی در سال 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی شغل تعمیرات لوازم خانگی در سال 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید