استقبال چین از عزم و اراده جدی ایران برای حل و فصل مساله هسته ای

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران: یک مقام ارشد دولت چین از عزم و اراده و رویکرد سازنده ایران و ادامه همکاری های تهران برای حل و فصل مساله هسته ای استقبال کرد.

استقبال چین از عزم و اراده جدی ایران برای حل و فصل مساله هسته ای

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ یانگ جیه چی عضو شورای دولتی چین تاکید نمود، پکن از رویکرد سازنده و ادامه همکاری های ایران برای حل و فصل مسالمت آمیز موضوع هسته ای استقبال می نماید.

وی ضمن تاکید بر لزوم حل و فصل مسالمت آمیز مساله هسته ای ایران توضیح داد، چین مخالف اعمال تحریم های مالی و تجاری بر ضد ایران است.وی در دیدار با مرتضی سرمدی معاون وزیر خارجه ایران در شهر پکن اضافه نمود، برقراری روابط محبت آمیز با ایران از مهمترین سیاست های چین به شمار می رود.

معاون وزیر خارجه ایران نیز در این دیدار بر رویکرد سازنده و تعامل جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دنیا تاکید و ابراز امیدواری کرد که دور جدید مذاکرات هسته ای بین ایران و شش قدرت دنیای در فضای برد-برد برگزار شده و منجر به یافتن راهکاری برای حل و فصل مسائل گردد.

وی اضافه نمود، ایران به دنبال تقویت روابط خود با چین در بالاترین سطح است و یکی از مهمترین اولویت های سیاست خارجی ایران همکاری با چین برای برقراری صلح و آرامش در آسیا و دنیا است.

سرمدی در سفر به چین با همتای چینی خود نیز دیدار و مصاحبه کرد. دو طرف در این دیدار از فضای تازه به وجود آمده در آستانه مذاکرات هسته ای بین ایران و 5+1 استقبال کردند.

مذاکرات ایران و شش قدرت دنیای قرار است روزهای 15 و 16 اکتبر (23 و 24 مهرماه) در شهر ژنو برگزار گردد.ایران آمادگی خود را برای انجام مذاکرات هدفمند و جدی اعلام نموده است. ایران همچنین آمادگی خود را برای رفع کردن نگرانی های غرب در مورد برنامه هسته ای خود اعلام نموده ولی انتظار دارد کشورهای غربی نیز تحریم های اعمال شده بر ضد تهران را نیز لغو نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 445

به "استقبال چین از عزم و اراده جدی ایران برای حل و فصل مساله هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال چین از عزم و اراده جدی ایران برای حل و فصل مساله هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید