استان همدان بر ریل اقتصاد مقاومتی در حرکت است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه استان همدان بر ریل اقتصاد مقاومتی حرکت می کند،گفت: مدیران در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مسائل استان را برای انعکاس به مرکز و رفع آن به صورت ملموس و واقعی بیان کنند.

استان همدان بر ریل اقتصاد مقاومتی در حرکت است

به گزارش خبرنگاران از همدان، سعید شیرکوند امشب در جلسه ستاد مقاومتی استان همدان با تقدیر از عملکرد مدیران استان در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: از گزارشات ارائه شده در جلسه توسط مدیران استان ممنونم و امیدوارم این گزارش ها صحیح باشند.

وی با بیان اینکه استان همدان در ریل اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است اضافه کرد: با توجه به مسئولیت و ارتباط های بنده با سایر استان ها شرایط همدان در بخش افتصاد مقاومتی خوب است در حالیکه ما در برخی استان ها تلاش داریم تا آنها را در ریل اقتصاد مقاومتی قرار دهیم.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ما در ستاد اقتصاد مقاومتی به دنبال گزارش کار ادارات نیستیم چرا که این کار مربوط به دستگاه های متبوع آنها است و در حوزه فعالیت ما قرار ندارد.

وی بیان نمود: باید بدانیم که کشور در شرایط ویژه ای قرار گرفته است پس باید زاویه دید خود را تغییر دهیم تا اقدامات ما در راستای برطرف موانع پیشرفت کشور قرار گیرد.

کننده مشخص دولت در اقتصاد مقاومتی خطاب به مسئولان گفت: مدیران باید در این جلسه موانع تحقق اقتصاد مقاومتی در استان را که از ظرفیت و اختیارات مسئولان محلی خارج است مطرح کنند تا از طریق ما این مسائل به دولت منعکس شده و برطرف گردد.

وی با تاکید بر ارائه مسائل استان به صورت ملموس و واقعی بیان نمود: مشکل استان در بخش افزایش قیمت گاز و کاهش ماه های سرد از هشت ماه به چهار ماه باید به دقت بررسی گردد تا با مشخص شدن فرایند تصویب آن مرجع اصلی برای برطرف این مشکل مشخص گردد.

شیرکوند شرح داد: هماهنگی دستگاه های استان و بانک های عامل خوب است و اگر مسئله ای وجود دارد باید مشخص گردد که این مشکل از سوی مدیریت استان است یا به مصوبات دولت در مرکز باز می گردد.

وی درباره شرایط صندوق توسعه ملی نیز اعلام کرد: این صندوق که قرار بود مسئله ای را حل نماید برای این موضوع تصمیم سختگیرانه ای را گرفت و مانع جدیدی را برای ما ایجاد کرده است.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: امیدواریم این مانع را بر طرف کرده و راه میان بری را برای بانک ها پیدا کنیم تا آنها بتوانند تسهیلات لازم را ارایه دهند.

وی با اشاره به اینکه گره چهار مورد از طرح های استان در صندوق توسعه ملی باز می گردد شرح داد: امیدواریم با ارائه راهکارهای مناسب این راستا را برای استفاده دیگر طرح ها نیز باز کنیم.

شیرکوند درباره درخواست مسئولان استان مبنی بر باز شدن سایت بهین یاب و ثبت دیگر طرح های استان در حوزه گردشگری شرح داد: دولت مصوبه دومی در این باره دارد که مشکل استان ها برای ثبت نام طرح های گردشگری در سایت بهین یاب را برطرف میکند که متاسفانه هنوز به دست استان ها نرسیده است.

وی با تاکید بر برنامه ریزی و هدف گذاری صحیح در برنامه ها گفت: راستای که در حال حاضر طی می گردد باید ادامه یابد پس لازم است تا گزارش ها دقیق تر گردد و تجربه های پیروز در استفاده از ظرفیت های استان و یا ظرفیت آفرینی ها به عنوان تجربه برای انتقال به دیگر استان ها به ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی منتقل گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 999

به "استان همدان بر ریل اقتصاد مقاومتی در حرکت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان همدان بر ریل اقتصاد مقاومتی در حرکت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید