ابلاغ وام های تازه مسکن

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران، مهدی احمدی از مسئولان این بانک با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن پیشنهاد بانک به اجرا درآمده است و هدف آن اثربخشی سبد تسهیلات بانک در تحرک و رونق زایی بخش مسکن و ساختمان و بعلاوه یاری به خانه دار شدن تمامی افراد از جمله خانوارهای فاقد مسکن است، گفت: از آنجا که قیمت مسکن در سال های اخیر در همه شهرهای کشور افزایش داشت، تسهیلات نو خرید و ساخت مسکن می تواند قدرت اقتصادی متقاضیان خرید خانه را به صورت نسبی تقویت کند.

ابلاغ وام های تازه مسکن

احمدی درباره سقف های تازه تسهیلات خرید و ساخت مسکن اضافه نمود: این تسهیلات با خرید اوراق گواهی حق تقدم به اسم امتیاز تسهیلات، قابل دریافت و استفاده است. در تهران، سقف تسهیلات اوراق که البته برای ساخت هم قابل استفاده است، به 200 میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بالای 200 هزار نفر به 160 میلیون تومان و در سایر شهرها هم به 120 میلیون تومان افزایش یافت. سقف تازه تسهیلات اوراق مسکن برای واحدهای مسکونی با حداکثر قدمت 25 سال ساخت، قابل استفاده است.

وی درباره شکل دیگر استفاده از تسهیلات اوراق مسکن گفت: در صورت درخواست اخذ تسهیلات به صورت زوجین، زن و شوهر هر یک می توانند به طور مجزا از سقف تسهیلات مذکور برای خرید و یا ساخت یک واحد مسکونی به صورت مشترک استفاده نمایند.

چگونگی استفاده از تسهیلات اوراق مسکن

احمدی در تشریح چگونگی استفاده از تسهیلات اوراق مسکن برای خرید واحدهای مسکونی با عمر بنای بیش از 25 سال ساخت توضیح داد: در واحدهای مسکونی با عمر بنای 25 تا 30 سال ساخت، سقف تسهیلات در تهران، مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و بعلاوه سایر منطقه ها شهری به ترتیب 160 میلیون تومان، 120 میلیون تومان و 80 میلیون تومان مشخص شده است. بعلاوه متقاضیانی که بخواهند به صورت زوجین از این تسهیلات استفاده نمایند، سقف تسهیلات برایشان 2 برابر این ارقام خواهد شد.

احمدی سقف تسهیلات جعاله مسکن را هم 80 میلیون تومان اعلام نمود. این رقم هم در مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار افزایش پیدا کرد.

وی خطاب به متقاضیان این نوع تسهیلات اعلام نمود، جزئیات اقساط ماهانه تسهیلات خرید مسکن برحسب مقدار سقف تسهیلات، در سایت اطلاع رسانی بانک تخصصی بخش مسکن وجود دارد ضمن آنکه در بخش خدمات الکترونیکی در سایت اطلاع رسانی، امکان محاسبه اقساط تسهیلات هم فراهم است.

احمدی اظهار امیدواری کرد تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق بتواند تحرک نسبی در بازار مسکن در جهت رونق به وجود بیاورد. این پیش بینی از آنجایی مطرح است که در شهرهای کوچک و میانه کشور، با توجه به سطح قیمت مسکن، قدرت پوشش تسهیلات تازه مناسب ارزیابی می گردد.

منبع: مهر

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2011

به "ابلاغ وام های تازه مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ وام های تازه مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید