34 خوراکی بی نظیر برای صاف کردن و لاغری شکم تا قبل از عید

به گزارش تور ایتالیا ارزان، معمولا همه ما قبل از سال جدید برای کاهش وزن و فیت شدن مصمم تر می شویم و هر کاری بتوانیم می کنیم تا سال نو را با اندام دلخواهمان آغاز کنیم. چربی شکم مسئله ای است که افراد زیادی دچار آن هستند. سبک زندگی غلط، خوردن مواد غذایی نامناسب، عدم تحرک و… از جمله دلایل عظیم شدن شکم هستند. رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در لاغری شکم دارد. برای اینکه بتوانید از شر چربی شکم تان خلاص شوید، باید مواد غذایی چربی سوز را مصرف کنید. در این مقاله شما را با بهترین مواد غذایی برای لاغری شکم آشنا می کنیم. در ادامه با خبرنگاران مگ همراه باشید .

34 خوراکی بی نظیر برای صاف کردن و لاغری شکم تا قبل از عید
  • 18 راه حل خانگی ساده برای آب کردن چربی شکم

1. لوبیای سیاه

لوبیای سیاه یکی از بهترین مواد غذایی برای لاغری شکم محسوب می گردد. باکتری های دل از فیبر محلول لوبیای سیاه تغذیه نموده و آن را تبدیل به بوتیرات می نمایند. نشان داده شده که بوتیرات کالری سوزی را افزایش می دهد. نصف فنجان لوبیای سیاه بیش از 8 گرم فیبر سیرنماینده دارد.

2. ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است، که به کاهش التهاب و آب کردن چربی شکم یاری می نمایند. این چربی های سالم به وسیله افزایش سطح هورمون آدیپونکتین با التهاب مبارزه می نمایند. آدیپونکتین هورمونی است که سوخت وساز را افزایش می دهد و چربی ها را می سوزاند.

3. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین مقدار زیادی کاروتنوئید دارد که آنتی اکسیدان هایی هستند که سطح قند خون را متعادل نموده و مقاومت به انسولین را کاهش می دهند؛ در نتیجه از تبدیل شدن کالری به چربی شکم جلوگیری می نمایند. سیب زمینی شیرین را می توانید آبپز کنید و به تنهایی یا در کنار شام نوش جان کنید.

4. تخم مرغ

برای لاغری شکم باید روی مصرف پروتئین متمرکز شوید. یک عدد تخم مرغ عظیم حاوی تقریبا 78 کالری و 6 گرم پروتئین است. تخم مرغ را می توانید به روش های مختلف در رژیم غذاییتان بگنجانید. می توانید آن را آبپز کنید و به عنوان میان وعده بخورید یا آن را حلقه ای کنید و به سالادهای مختلف اضافه کنید.

5. جو دوسر

جو دوسر حاوی فیبر محلولی به نام بتاگلوکان است که نوعی ژل را در روده کوچک ایجاد می نماید و از این طریق سطح کلسترول را پایین آورده، سیستم ایمنی را تقویت نموده، احساس سیری را افزایش داده و سطح گلوکز خون را تنظیم می نماید.

زمانی که احساس سیری بیشتری کنید، کمتر سراغ میان وعده ها و هله هوله های مضر می روید که باعث افزایش چربی شکم می شوند. می توانید جو دوسر را در وعده صبحانه میل کنید و تا وعده غذایی بعد سیر بمانید.

6. آلو

این میوه خوشرنگ در لاغری شکم تاثیر به سزایی دارد. آلو حاوی ترکیبات فنولی به نام فلاونوئیدها است که در چربی سوزی مفید هستند. آلو منبع عالی پکتین هم محسوب می گردد که نوعی فیبر ژلاتین شکل است که در مطالعات حیوانی نشان داده شده در کاهش چربی کبد (چربی شکم) موثر است.

7. اسفناج

اسفناج یکی از سبزیجات بسیار مفید است که خواص زیادی برای سلامتی دارد. سبزیجات دارای برگ سبز تیره حاوی نوعی مولکول قند بلند زنجیره به نام سولفو کینووس (SQ) هستند که می تواند به کاهش چربی شکم یاری کند.

بر اساس مطالعات این ترکیب رشد باکتری های خوب دل را افزایش می دهد، که این موضوع در جلوگیری از ایجاد التهاب و چربی شکم جلوگیری می نماید. به عنوان یک شام سبک، مقداری از سبزیجات برگ دار را با یک مشت گردو، توت فرنگی و پنیر مخلوط کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

  • 19 خوراکی سیرنماینده برای صبحانه که به کاهش وزن یاری زیادی می نمایند

8. چغندر

چغندر یا لبو منبع منحصربه فرد بتائین به شمار می رود. بتائین یک نوع اسید آمینه است که سوخت وساز بدن را افزایش می دهد و از این طریق، به طور مثبت بر روی مقاومت به انسولیت اثر می گذارد. همچنین به بهبود خلق وخو و حمله به نشانگرهای التهابی که توسط چربی شکم ترشح می شوند، یاری می نماید. با چغندر غذاها و میان وعده های مختلفی می توانید درست کنید.

در مطلب طرز تهیه 8 غذا و میان وعده خوش رنگ با لبو طرز تهیه چند غذا و میان وعده با چغندر را به شما آموزش داده ایم. اگر نمی دانید با چغندر چه غذاهایی درست کنید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

9. روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از خوراکی های مفید برای لاغری شکم است. محققان باور دارند که تریگلیسیریدهای با زنجیره متوسط و اسید لوریک موجود در روغن نارگیل مسئول چربی سوزی این روغن هستند . تریگلیسیریدهای با زنجیره متوسط به جای اینکه به عنوان چربی در بدن ذخیره شوند، به عنوان انرژی می سوزند. اسید لوریک هم چربی شکم را می سوزاند.

10. مغزها و دانه ها

بر اساس یک مطالعه در سال 2016، افرادی که به جای منابع پروتئین حیوانی، غذاهای سرشار از پروتئین گیاهی خوردند، احساس سیری چشمگیری را تجربه کردند . مغزها و دانه ها را می توانید به عنوان میان وعده میل کنید.

همچنین می توانید آن ها را به سالاد اضافه کنید و از این طریق هم خوشمزگی و تردی سالاد را دو چندان کنید و هم از مواد مغذی موجود در آن ها بهره مند شوید. همچنین می توانید مغزها را با میوه های خشک مخلوط کنید و هر زمان که گرسنه شدید، نوش جان کنید.

11. ماست یونانی

ماست یونانی علاوه بر اینکه طعم خوبی دارد و سرشار از پروتئین است، برای مبارزه با چربی شکم هم یک گزینه عالی به شمار می رود. بر اساس نتایج مطالعه اخیرا صورت گرفته، با مصرف پروتئین واکنش هایی در بدن رخ می دهد که منجر به کاهش اشتها و در نتیجه کم شدن وزن می گردد.

در وعده صبحانه ماست یونانی را با مغزهایی مثل گردو و پسته و میوه های مانند توت فرنگی یا بلوبری مخلوط کنید و به عنوان یک صبحانه سیرنماینده و چربی سوز نوش جان کنید.

12. زردچوبه

بر اساس نتایج یک مطالعه، کورکومین (آنتی اکسیدان اصلی موجود در زردچوبه) یکی از بهترین و موثرترین ترکیبات ضدالتهاب موجود محسوب می گردد . چربی شکم منجر به التهاب می گردد، بنابراین خوب است که روی غذاهای مختلف مثل تخم مرغ کمی زردچوبه بپاشید و از این طریق، به صاف شدن شکم خود یاری کنید.

13. ماهی تن

ماهی تن پروتئین دارد که برای چربی سوزی در ناحیه شکم مفید است. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی تن به مبارزه با چربی ها یاری می نمایند. ماهی تن حاوی دو نوع اسیدهای چرب امگا 3 است: DHA و EPA.

محققان به این نتیجه رسیده اند که DHA می تواند در جلوگیری از عظیم شدن سلول های چربی، 40 تا 70 درصد موثرتر از EPA باشد. می توانید با ماهی تن یک سالاد رژیمی خوشمزه و خوش طعم درست کنید تا هم طعم یک غذای لذیذ را بچشید و هم به سوزاندن چربی شکمتان یاری کنید.

14. دارچین

دارچین یک ادویه مفید محسوب می گردد که یکی از خواص آن، تنظیم قند خون است. این ادویه از ذخیره شدن قند به عنوان چربی جلوگیری می نماید. دارچین را می توانید روی نوشیدنی هایی مثل لاته یا اسموتی بریزید. همچنین می توانید آن را روی جو دوسر یا میوه هایی مثل موز یا سیب بریزید و میل کنید.

15. نان سبوس دار

نان جزو جدایی ناپذیر سفره ما ایرانی ها است. اما باید توجه داشته باشید که نان هایی که دارای آرد فرآوری شده هستند، مضراتی دارند. در مقابل، غلات سبوس دار منبع خوبی از فیبر و ویتامین های B به شمار می فرایند و حتی ممکن است به تنظیم قند خون و چربی سوزی در ناحیه شکم یاری نمایند. بنابراین به جای آرد فرآوری شده، به دنبال آرد سبوس دار باشید.

  • 13 مانع کاهش وزن و روش های موثر برای غلبه بر آن ها

16. گوشت گاو علف خوار

گوشت گاو علف خوار نسبت به گوشت معمولی چربی و کالری کمتری دارد. لوسین موجود در این نوع گوشت می تواند در شکل گیری توده عضلانی کم چرب مفید باشد. بر اساس تحقیقات، گوشت قرمز یکی از بهترین منابع اسید آمینه است . گوشت گاو علف خوار حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و اسید لینولئیک مزدوج (CLA) است. این دو نوع چربی می توانند التهاب و ذخیره چربی را کاهش دهند.

17. فلفل کاین

فلفل کاین علاوه بر سوزاندن زبان، سلول های چربی شکم تان را هم می سوزاند. یک مطالعه به این نتیجه رسید که خوردن کپسایسین، ترکیب اصلی موجود در فلفل تند، به وسیله بهبود بخشیدن به توانایی بدن در تبدیل غذا به انرژی، سرعت چربی سوزی را افزایش می دهد.

18. تمشک

این میوه خوشرنگ را می توانید به عنوان یک ماده غذایی طبیعی برای کاهش وزن و لاغری شکم در نظر بگیرید. تمشک سرشار از فیبر و آب است و به همین دلیل باعث می گردد برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. تمشک مانند سایر توتها، حاوی پلی فنول ها است، که ترکیبات گیاهی ای هستند که نشان داده شده در لاغری شکم تاثیر به سزایی دارند.

19. سیب

نشان داده شده که سیب به از بین بردن چربی اضافی بدن یاری زیادی می نماید. هنگام خوردن سیب، از پوست آن غافل نشوید و سیب را با پوست بخورید. پوست سیب حاوی ترکیبی به نام اسید اورسولیک است که می تواند توده عضلانی را افزایش دهد، که این موضوع می تواند در آب کردن چربی میان تنه عالی باشد.

20. انگور

اگرچه میزان قند موجود در انگور نسبت به سایر میوه های کم کربوهیدرات بیشتر است، با این حال یک مطالعه به این نتیجه رسید که این میوه نوعی آنتی اکسیدان به نام رزوراترول دارد که چربی های سفید اضافی را به چربی های قهوه ایِ کالری سوز تبدیل می نماید و از این طریق، چاقی را تا 40 درصد کاهش می دهد. انگور تنها منبع این آنتی اکسیدان نیست. سیب و توت هم حاوی رزوراترول هستند و با چربی ها مبارزه می نمایند.

21 . چای سفید

بیشتر شنیده ایم که چای سبز تاثیرات چشمگیری در کاهش وزن دارد. با این حال یک مطالعه به این نتیجه رسید که چای سفید، شکل گیری سلول های چربی جدید را مسدود می نماید و تجزیه چربی را بهبود می بخشد. علاوه بر این، چای سفید حاوی کاتچین است، که یک نوع آنتی اکسیدان طبیعی بوده و از بدن شما در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می نماید.

22. تخم کدوحلوایی

حدود 30 گرم از تخم کدو حلوایی رست شده 8 گرم پروتئین دارد و سرشار از فیبر، زینک (روی) و پتاسیم است. همه این مواد مغذی برای عضله سازی و ریکاوری مورد احتیاج هستند. به یاد داشته باشید که هر چه عضله بیشتری داشته باشید، بدنتان چربی کمتری را نگه خواهد داشت . در ادامه طرز رست کردن تخم کدوحلوایی را آورده ایم.

مواد لازم

  • تخم کدوحلوایی خام: 1.5 فنجان
  • کره آب شده: دو قاشق چای خوری
  • نمک: نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه

  1. فر را روی 150 درجه سانتی گراد بگذارید تا گرم گردد.
  2. یک کاسه بردارید و تخم کدوحلوایی، کره آب شده و نمک را درون آن بریزید. خوب مواد را هم بزنید.
  3. روی سینی فر کاغذ روغنی بگذارید. تخم ها را روی سینی به طور مساوی پخش کنید. سینی را به مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که تخم ها قهوه ای طلایی گردد، در فر قرار دهید.
  4. هر از گاهی با احتیاط درب فر را باز کنید و تخم ها را با یک کفگیر زیر و رو کنید.

23. بلوبری

بلوبری را نباید به خاطر اینکه کوچک است، دست کم بگیرید. یک مطالعه نشان داد که این توت های خوشمزه و مفید چربی شکم، سطح تریگلیسیریدها و وزن کلی بدن را کاهش دادند. یک آنالیز هم عنوان نمود که مصرف بلوبری با کاهش وزن در ارتباط است. می توانید بلوبری را روی ماست یونانی بریزید یا از آن در تهیه اسموتی بهره ببرید.

24. خیارشور

شاید تعجب کنید اما خیارشور هم در لاغری شکم تاثیرگذار است. خیارشور مقدار زیادی آب، سرکه و فیبر دارد و میزان کالری آن بسیار کم است. یک فنجان خیارشور 2 گرم فیبر و فقط 16 کالری دارد.

مطالعات نشان می دهند که مواد غذایی اسیدی مثل سرکه، سوزاندن کالری را تا 40 درصد افزایش داد. زمانی که بدنتان کربوهیدرات را بسوزاند، آغاز به چربی سوزی می نماید، که این موضوع در نهایت به شما در لاغری شکم و کاهش وزن یاری می نماید.

25. تخم کتان

تخم کتان بسیار مغذی است؛ به طوریکه فقط یک قاشق غذاخوری از آن تقریبا 2.3 گرم آلفا لیپوئیک اسید (ALA) دارد، که در چربی سوزی موثر است. تخم کتان سرشار از فیبر هم است، که به همین دلیل به شما در آب کردن شکم یاری می نماید.

یک مطالعه به این نتیجه رسید که افزایش مصرف فیبر به 30 گرم در روز و عدم تغییر در کالری مصرفی می تواند در کاهش وزن، کاهش فشار خون و بهبود مقاومت به انسولین مفید باشد.

26. تخم آفتاب گردان

مصرف تخم آفتاب گردان روش خوبی برای دریافت منیزیم مورد احتیاج بدن در روز است. منیزیم یک ماده مغذی است که به بدن در کاهش وزن یاری می نماید. این تخم ها به مبارزه با چربی شکم یاری می نمایند. در یک مطالعه نشان داده شد که چربی موجود در تخم آفتاب گردان منجر به کاهش چربی شکم در خانم ها (بدون اینکه تغییری در رژیم غذایی شان بدهند.) شد.

27. فلفل سیاه

نشان داده شده که پپرین، ترکیب چربی سوز موجود در فلفل سیاه، سوخت وساز چربی را در موش ها افزایش داد و منجر به کاهش سایز دور کمر، چربی بدن و سطح کلسترول شد . اگر قصد دارید شکمتان را کوچک کنید، می توانید فلفل سیاه را روی سالاد و غذاهای مختلف بریزید تا از خواص آن بهره مند شوید .

28. شکلات تلخ

هواداران شکلات تلخ حتما از اینکه نام این خوراکی را در لیست غذاهای موثر در لاغری شکم می بینند، راضی می شوند. هیچ چیز بهتر از این نیست که خوراکی مورد علاقه ات را بخوری و سایز دورکمرت هم کوچکتر گردد!

یک مطالعه به این نتیجه رسید که خوردن میزان متوسطی از شکلات تلخ می تواند چربی کلی بدن را کاهش دهد و سایز دور کمر را هم کم کند، چون این خوراکی حاوی فلاونوئیدهای ضدالتهابی و مفید برای قلب است.

29. کینوا

کینوا حاوی پروتئین، فیبر و اسید آمینه است. همچنین منبع بالقوه مواد مغذی مفید مانند روی و منیزیم است که برای لاغری شکم مفید هستند. علاوه بر این، کینوا حاوی بالاترین میزان بتائین است. مطالعات مصرف بتائین را با افزایش سوخت وساز و جلوگیری از فراوری چربی مرتبط دانسته اند ، که این مسئله می تواند به شما در آب کردن چربی شکم یاری کند.

30. چای سبز

جای تعجب ندارد که چای سبز در لیست خوراکی های چربی سوز قرار بگیرد. چای سبز مانند چای سفید حاوی کاتچین های قدرتمند است که می توانند سوخت وساز بدن را به طرز چشمگیری افزایش دهند . یک مطالعه توسط محققان ژاپنی به این نتیجه رسید که سایز دور کمر شرکت نمایندگانی که به وسیله نوشیدن روزانه چای سبز 690 میلیگرم کاتچین دریافت کردند، کاهش یافت.

31. مارچوبه

مارچوبه به دلیل اینکه حاوی مواد مغذی ای مثل ویتامین های A، C، E، K، B6 و همچنین فولات، آهن، مس، کلسیم، پروتئین و فیبر است، به شما در رسیدن به وزن دلخواه تان یاری می نماید. یک فنجان از این ماده غذایی حاوی 3 گرم پروتئین، 3 گرم فیبر و 27 کالری است.

32. بادمجان

بادمجان هم در لاغری شکم تاثیر به سزایی دارد. یک عدد بادمجان با پوست حاوی 5.3 گرم پروتئین، 16 گرم فیبر و فقط 137 کالری است. می توانید به عنوان یک میان وعده سالم و مغذی، بادمجان را گریل نموده و نوش جان تان کنید.

33. گریپ فروت

گریپ فروت را می توانید به سالادتان اضافه کنید و از این طریق به چربی سوزی بدنتان یاری کنید. یک مطالعه به این نتیجه رسید که افرادی که به مدت 6 هفته گریپ فروت خوردند، کوچک شدن 2.5 سانتی متری سایز کمر را تجربه کردند.

علت این موضوع این است که گریپ فروت سرشار از ترکیبات فیتوشیمیایی است . در مطالعه اخیرا صورت گرفته نشان داده شد که این ترکیبات بیواکتیو فراوری هورمونی با نام آدیپونکتین را افزایش می دهند. این هورمون چربی بدن را تجزیه می نماید. به این نکته توجه کنید که گریپ فروت با برخی داروها تداخل دارد. بنابراین اگر دارو مصرف می کنید، قبل از خوردن گریپ فروت با پزشکتان مشورت کنید.

34. روغن زیتون

ممکن است با دیدن نام روغن زیتون در لیست خوراکی های چربی سوز تعجب کنید، چون این ماده غذایی حاوی چربی است. اما چربی موجود در روغن زیتون یک نوع چربی سالم است که نشان داده شده میزان التهاب ناشی از ذخیره چربی در بدن را کاهش می دهد.

نکته آخر

همه ما دوست داریم سال نو را با اندام دلخواهمان آغاز کنیم. چربی شکم مسئله ای است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می نمایند. در این مقاله به معرفی بهترین مواد غذایی برای لاغری شکم پرداختیم. این خوراکی ها و نوشیدنی ها را به رژیم غذایی تان اضافه کنید تا شکمتان صاف و تخت گردد.

منبع: eat this

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1721

به "34 خوراکی بی نظیر برای صاف کردن و لاغری شکم تا قبل از عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "34 خوراکی بی نظیر برای صاف کردن و لاغری شکم تا قبل از عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید