گرفتاری گردشگری سلامت ایران به یک دلیل بین المللی، معرفی جهانی گردشگری سلامت ایران با یاری مالزی

به گزارش تور ایتالیا ارزان، رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران به تشریح چالش های گردشگری سلامت ایران در جهان پرداخت و گفت: با همکاری مالزیایی ها درصدد معرفی بهتر و بیشتر خدمات سلامت ایران به جهان هستیم.

گرفتاری گردشگری سلامت ایران به یک دلیل بین المللی، معرفی جهانی گردشگری سلامت ایران با یاری مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی تور ایتالیا ارزان ، حسن انصاری در نشست توسعه گردشگری سلامت و تندرستی ایران و مالزی گفت: با وجود پتانسیل های خوب گردشگری سلامت در ایران هنوز نتوانسته ایم داشته هایمان را به جهان معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: ما درصدد هستیم با همکاری فعالین گردشگری سلامت و تندرستی مالزی تجربیات بین المللی آنها را کسب نموده و موفقیت مالزی در این حوزه را در کشور خودمان مورد استفاده قرار دهیم که این امر مستلزم ساماندهی در حوزه درمان و توریسم کشورمان است.

انصاری توضیح داد: ما در ایران احتیاج به نهادهای نظارتی در حوزه گردشگری سلامت برای خدمت به توریست خارجی داریم همانطور که مردم خودمان وقتی می خواهند یک جراحی انجام دهند در انتخاب پزشک و مرکز درمانی سردرگم هستند و نمی توانند ضمانت رسمی دریافت نمایند با وجود اینکه ما جراحان بسیار قابلی داریم.

وی ادامه داد: باید وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان با هماهنگی بیشتر و ارتقاء نظارت ها بتوانند با ایجاد برندهای بین المللی در حوزه گردشگری سلامت هر چه بیشتر خدمات درمانی کشورمان را به جهان معرفی نمایند.

انصاری بیان کرد: البته ما سعی خواهیم کرد با استفاده از دانش مالزیایی ها بتوانیم حداقل در سال آینده از راستا کمپانی های معتبر و بین المللی این کشور خدماتمان را به جهان معرفی کنیم زیرا امروزه به دلایل متعدد - بیمه های بین المللی با ایران قرارداد منعقد نمی نمایند و این یکی از مسائل مهم در ارائه خدمات سلامت به گردشگر خارجی است.

در ادامه این نشست، امیر اصلان زاده یکی از فعالان حوزه گردشگری با اشاره به اینکه ما درصدد این هستیم تا مدل گردشگری سلامت و تندرستی مالزی را در ایران پیاده کنیم، اضافه کرد: امروز مالزی با ایجاد هلدینگ های معتبر بین المللی حوزه سلامت و تندرستی - درصدد دستیابی به بازار خاورمیانه است همانطور که در بازار چین نیز فعالیت می نماید و این موفقیت مدیون همکاری دو جانبه وزارت بهداشت و گردشگری آنها است.

وی ادامه داد: گردش اقتصادی حوزه گردشگری سلامت در ایران بالغ بر 7 میلیارد دلار است که ما نتوانستیم به دلیل نابسامانی هایی که وجود دارد از این گردش اقتصادی بهره مند شویم ولی مالزی آمده و برای سال 2019 برای رسیدن به ارزش اقتصادی 18 میلیارد دلاری از جذب 6 میلیون گردشگر حوزه سلامت و تندرستی هدفگذاری نموده است تا بتواند از هر گردشگر 3 هزار دلار درآمد کسب کند.

در ادامه این نشست، شایسته مقدس - معاون ایرانی یکی از برندهای حوزه توریسم سلامت و تندرستی مالزی با تشریح توریسم سلامت کشور مالزی گفت: مالزی هم اکنون یکی از کشورهای مترقی در حوزه توریسم سلامت به خصوص در حوزه زیبایی و ماساژ است زیرا توریسم سلامت به دو بخش درمان و زیبایی تعریف می گردد..

وی با بیان اینکه خوشبختانه کشور ما به عنوان توریسم سلامت حوزه درمان در جهان شناخته شده است، اضافه کرد: با این وجود مالزی سالانه حدود 2.5 میلیون توریسم برای حوزه سلامت زیبایی جذب می نماید و برنامه آینده آنها در سال 2019 رسیدن به جذب 6 میلیون توریسم سلامت و تندرستی است.

مقدس توضیح داد: مالزی توانسته است در مقوله توریسم سلامت و تندرستی در حوزه گردشگری جراحی های زیبایی و ماساژ با همکاری وزارت بهداشت و وزارت گردشگری خود صندلی قابل قبولی را در جهان کسب کند.

وی در تشریح بعضی موفقیت های مالزی در ارتقاء توریسم سلامت و تندرستی اضافه کرد: مثلا یکی از کمپانی های مهم مالزی در حوزه توریسم سلامت و تندرستی آمده است از 26 هزار مرکز سلامت و تندرستی در این کشور- یک هزار مرکز را بازرسی، انتخاب و به گردشگران معرفی نموده است و تبلیغات خود را در قالب اپلیکیشن، سفارتخانه های خود در جهان و تبلیغات محیطی و رسانه ای انجام می دهد به طوریکه حتی افراد برای کامنت گذاری در خصوص رضایت از خدمات می توانند مبلغی دریافت نمایند.

مقدس بیان کرد: حتی در حوزه گردشگری سلامت و تندرستی - مالزی به سمتی پیش رفته که اگر گردشگری خدماتی را دریافت کرد و به دلایل متعددی از این نوع خدمات رضایت نداشته باشد مبلغ هزینه کرد آن عودت می گردد و حتی یکی از چالش های مهم کشور مالزی که دریافت هزینه های بیشتر از توریست ها است در حوزه توریسم سلامت و تندرستی رفع شده و تمام قیمت های خدمات آنها یکسان است.

وی ادامه داد: مالزی هر سال یک شعار برند را برای جذب توریست اعلام می نماید، در سال 2019 و 2020 نیز توریسم زیبایی شعار گردشگری آنها است. طبق پیش بینی مالایی ها در سال 2019 بیش از 25 میلیون توریست به مالزی می رود در حالی است که جمعیت آنها 28 میلیون نفر است. با اجرای طرح گردشگری زیبایی پیش بینی شده 6 میلیون توریست از این طریق وارد مالزی گردد آن هم تنها با هدف استفاده از خدمات زیبایی.

مقدس اظهار داشت: مالزی با توجه به اینکه توانسته در سال 2012 دهمین کشور پربازدید و در سال 2013 جزو فهرست دارای سواحل مناسب و در سال 2018 شهر کوالالامپور هفتمین مقصد گردشگران خارجی باشد به نظر می رسد با اجرای این طرح نیز بتواند به اهداف خود در سال 2019 و 2020 برسد. از نظر مسئولان توریسم مالزی بازار کشورهای آ. سه. آن پس از آن چین و بعد از آن بازار خاورمیانه مهمترین بازارهایی هستند که می توانند در این باره به مالزی بیایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 594

به "گرفتاری گردشگری سلامت ایران به یک دلیل بین المللی، معرفی جهانی گردشگری سلامت ایران با یاری مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرفتاری گردشگری سلامت ایران به یک دلیل بین المللی، معرفی جهانی گردشگری سلامت ایران با یاری مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید