کنعانی مقدم: بهره برداری ترکیه از آوارگان برای فشار به اروپا ، یاری کنندگان به تروریست های سوری، تروریست محسوب می شوند

به گزارش تور ایتالیا ارزان، یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ترکیه از آوارگان سوری به عنوان اهرم فشار به اروپا استفاده می نماید. دولت ترکیه از اروپا خواسته برای حضور مادام العمر ترکیه در شمال سوریه و مرز های هم جوار مجوز های لازم را به او بدهند.

کنعانی مقدم: بهره برداری ترکیه از آوارگان برای فشار به اروپا ، یاری کنندگان به تروریست های سوری، تروریست محسوب می شوند

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل غرب آسیا در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در مورد پیشروی های ارتش ترکیه در ادلب و بیانیه مرکز مستشاری ایران خطاب به دولت اردوغان گفت: جمهوری اسلامی در چارچوب توافق نامه سوچی و آستانه توافق نموده بود که در منطقه کاهش تنش و مناطق آلوده به تروریست ها ترکیه حق دارد تا بیست کیلومتر دیده بانی داخل خاک سوریه به منظور جلوگیری از تردد گروه های تروریستی داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه ترکیه از این فرصت سوء استفاده نموده و عملا دیده بانی ها را تبدیل به پایگاه های نظامی گروه های تروریستی نموده است و به ارسال یاری ها و سلاح های سنگین به تروریست ها روی آورده است به طوری که همه ناظران آستانه و سوچی (روسیه، سوریه و ایران) معتقدند این کار خلاف توافق نامه های قبلی است.

کنعانی مقدم با بیان اینکه سوریه در مورد حضور گروه های تروریستی و امکاناتی که آن ها در منطقه ادلب و شرق فرات دارند حساس شده است، تاکید نمود: از این منظر سوریه عزم پایدار خود را برای مقابله با این گروه ها و دفاع حق خود به کار گرفته است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا توضیح داد: ترکیه از این موضوع به عنوان اهرم فشار به اروپا استفاده نموده و چندین هزار آواره سوری را به سمت مرز های اروپا فرستاده است و از اروپا خواسته برای حضور مادام العمر ترکیه در شمال سوریه و مرز های هم جوار مجوز های لازم را بدهند.

وی با اشاره به حمایت های آمریکا از این اقدام ترکیه اضافه نمود: براساس سناریوی موجود این جنگ، جنگ سوریه و تروریست ها نیست بلکه هر کس داخل سوریه یاری حال تروریست ها باشد، تروریست محسوب می گردد.

کنعانی مقدم ادامه داد: با توجه به حمله دو طرف سوریه با حمایت روسیه و جمهوری اسلامی به نظر می رسد دولت سوریه عزم پایداری برای آزادی مناطقی مثل ادلب از حضور ترک ها دارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در خاتمه اعلام نمود: به طور کلی تمامی اقدامات نظامی ترکیه در چارچوب ناتو صورت می گیرد و قطعا حضور ترکیه در ادلب نیز با چراغ سبز آمریکایی ها اجرا شده و اصلا ایالات متحده به دنبال ایجاد یک منطقه بی طرف در شمال سوریه، ادلب و ایجاد پایگاه های نظامی دائم خود برای کنترل ایران، سوریه و عراق است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1042

به "کنعانی مقدم: بهره برداری ترکیه از آوارگان برای فشار به اروپا ، یاری کنندگان به تروریست های سوری، تروریست محسوب می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنعانی مقدم: بهره برداری ترکیه از آوارگان برای فشار به اروپا ، یاری کنندگان به تروریست های سوری، تروریست محسوب می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید