پژوهشگاه هوافضا گواهینامه تائید تشکیلات طراحی هواپیما (DOA) را دریافت کرد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، پژوهشگاه هوافضا گواهینامه تائید تشکیلات طراحی هواپیما (DOA) را از سازمان هواپیمایی کشوری ایران دریافت کرد.

پژوهشگاه هوافضا گواهینامه تائید تشکیلات طراحی هواپیما (DOA) را دریافت کرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه هوافضا، در مطالب مندرج در فصل پنجم سند جامع توسعه هوافضای کشوری با نام حوزه هوایی و هوانوردی اهداف این حوزه تبدیل شدن به قطب منطقه ای و دارای جایگاه برجسته جهانی با استفاده از توان علمی و فناوری دانشگاه ها و مراکز علمی و صنعتی در توسعه طراحی و تولید هواپیما های جت منطقه ای 100-150 نفره و هواپیما های هوانوردی عمومی متناسب با نیاز های کشور و بازار های جهانی ذکر شده است.

با توجه به مطالب فوق و وجود منابع انسانی غنی و زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری و آزمایشگاه های متعدد و مجهز به تجهیزات فناورآنه به روز، که هم اکنون حدود 41 عضو هیات علمی و 45 پژوهشگر متخصص در زمینه های مهندسی هواپیما، هوانوردی، فضایی، برق و الکترونیک، مخابرات، کامپیوتر، مکانیک، حقوق هوافضا و مدیریت با پژوهشگاه هوافضا همکاری دارند، پژوهشگاه هوافضا تشکیلات طراحی هواپیما در حوزه هوانوردی عمومی (GA) را راه اندازی و تقاضانامه خود را برای اخذ گواهینامه تایید تشکیلات طراحی هواپیمای مورد نظر به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کرد.

پس از تحقق الزامات این سازمان، برای دریافت گواهینامه مورد درخواست (DOA) و انجام ارزیابی ها و بازرسی های لازم از تشکیلات طراهی هواپیما در پژوهشگاه هوافضا، از طریق مقامات صلاحیت دار سازمان هوایی-کشوری، گواهینامه تایید تشکیلات طراحی هواییما در دوره هوانوردی عمومی برای پژوهشگاه هوافضا صادر شد.

این گواهینامه پژوهشگاه هوافضا را مجاز به تکمیل بسته طراحی هواپیمای مورد نظر و دریافت گواهینامه تائید نوع (TC) برای خواپیمای مورد نظر از سازمان هوایمایی کشوری می سازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2009

به "پژوهشگاه هوافضا گواهینامه تائید تشکیلات طراحی هواپیما (DOA) را دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگاه هوافضا گواهینامه تائید تشکیلات طراحی هواپیما (DOA) را دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید