پدر زن بن سلمان بازداشت شد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، با وجود مخالفت دولت جدید آمریکا به رهبری جو بایدن با رویکردهای انسانی و حقوق بشری خاندان بن سلمان، دستگیری ها و بگیر و ببندها در عربستان همچنان ادامه دارد و امروز چهارشنبه با دستگیری پدر زن و عموی محمد بن سلمان جنگ قدرت در سعودی وارد مراحل پیچیده تر و آشکارتری شده است.

پدر زن بن سلمان بازداشت شد

منابع رسانه ای منطقه امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، پدر زن و عموی خود را به بهانه مسائل امنیتی بازداشت نموده است.

پایگاه سعودی لیکس در این باره اطلاع داد که بن سلمان پدر همسر و عموی خود را به بهانه امنیتی در حبس خانگی قرار داده است.

یک مقام سعودی در همین پیوند به سعودی لیکس گفته است که ولیعهد این کشورعموی خود شاهزاده مشهور بن عبدالعزیز را به بهانه واهی امنیتی حبس خانگی نموده است.

به گفته این منبع دولتی که به نام او اشاره نشده است، مشهور بن عبدالعزیز عمو و پدر همسر محمد بن سلمان به بهانه ملاقات با یک مقام بلندپایه امنیتی آمریکا در خانه اش حبس شده است.

سارا بن مشهور همسر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی فرزند مشهور بن عبدالعزیز است.

مشهور بن عبدالعزیز برادر ناتنی سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی است.

محمد بن سلمان آوریل 2008 با سارا بن مشهور ازدواج کرد و که حاصل آن چهار فرزند است.

مطابق قانون اساسی سلطنتی آل سعود، سلطنت و ادامه جانشینی حکومت ابتدا در اختیار فرزندان عبدالعزیز، بنیانگذار خاندان سلطنتی آل سعود است و سپس نوه ها قدرت را به دست می گیرند.

دنیا با نام محمد بن سلمان نخستین بار در 2015 بعد از به قدرت رسیدن پدرش سلمان بن عبدالعزیز آشنا شد، در روزی که پست وزارت دفاع عربستان را به او واگذار کردند.

دو سال بعد در 2017 به پله آخر تخت پادشاهی رسید و ولیعهد سعودی شد، رشد محمد بن سلمان در عربستان برای مردم این کشور کم هزینه نبوده است، چرا که سیاست های بلندپروازانه اش تا همین جا لطمات فراوانی به ملت و اقتصاد عربستان و نیز سایر کشورهای منطقه وارد نموده است، از همین رو بسیاری از فعالان سیاسی در عربستان و سطح منطقه چشم به تحرکاتی دوخته اند که از سه سال پیش در داخل و خارج از عربستان، علیه خانواده سلمان ها کلید زده شده است.

محمد بن سلمان برای تثبیت سلطنت و به تخت نشستن خود بر اریکه پادشاهی عربستانی در همان نخستین روزهای ولیعهدی خود در 2017 ، بزرگترین کارزار دستگیری برای مرعوب و منکوب کردن مخالفان خود در عربستان به راه انداخته است که همچنان ادامه دارد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1708

به "پدر زن بن سلمان بازداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدر زن بن سلمان بازداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید