وزیر کار: یک عذرخواهی به کارگران آذرآب بدهکاریم ، همه تصمیمات درباره هپکو و آذرآب اجرا می شود

به گزارش تور ایتالیا ارزان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک عذرخواهی به کارگران آذرآب بدهکاریم، چرا که باید موضوع مالکیت را زودتر از این ها برطرف می کردیم.

وزیر کار: یک عذرخواهی به کارگران آذرآب بدهکاریم ، همه تصمیمات درباره هپکو و آذرآب اجرا می شود

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمد شریعتمداری ظهر امروز در نشست اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اظهار کرد: در استان مرکزی 2739 واحد صنعتی وجود دارد که شرایط 40 واحد بحرانی و خاص است.

وی شرح داد: استان مرکزی دارای ظرفیت های بسیار بالایی است، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و فلزی و ریلی قریب به 30 هزار میلیارد تومان سهم درآمدی کشور را رقم می زنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 350 واحد معدنی فعال دارای پروانه در استان مرکزی فعالیت دارند که تعداد محدودی دارای شرایط خاص هستند که باید نسبت به برطرف مسائل آن ها اقدام کرد.

شریعتمداری با اشاره به مسائل شرکت های هپکو و آذرآب بیان داشت: مسائل این واحد ها مربوط به مسائلی ساختاری در دوره های گذشته است و ریشه اصلی آن نحوه واگذاری به اشخاص است که باید مسائل کارگران در کوتاه ترین زمان به لحاظ مالکیت مشخص تکلیف شود و کارگران باید بدانند که دولت برای آینده این شرکت ها تدابیر ویژه اتخاذ می کند و ما یک عذرخواهی به کارگران بدهکار هستیم چرا که باید موضوع مالکیت را زودتر از این ها برطرف می کردیم.

وی از شرکت آذرآب به عنوان چشم و چراغ صنعت ایران یاد کرد و ادامه داد: باید شرایط کارگران را درک کنیم، چرا که آن ها حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می کنند، نباید اجازه داد این حداقل حقوق هم به تعویق بیفتد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: کارگران با شرایط بدی روبرو هستند، باید به گوش جان به مطالبات آن ها گوش فرا دهیم، در چهارچوب قانون همراه کارگران هستیم، اما در بستن ریل همراه کارگران نیستیم.

شریعتمداری اضافه کرد: باید به جامعه کارگری این اطمینان را داد که حفظ اشتغال موجود مهم ترین برنامه است و بعد از حفظ اشتغال تامین سرمایه در گردش در اولویت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پرداخت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستا ها اقدام موثری بود که امید است بتواند در برطرف بیکاری موثر واقع شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وعده می دهیم در جلسه هیات دولت همه تصمیمات استان در خصوص هپکو و آذرآب را به اجرا درآوریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 599

به "وزیر کار: یک عذرخواهی به کارگران آذرآب بدهکاریم ، همه تصمیمات درباره هپکو و آذرآب اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کار: یک عذرخواهی به کارگران آذرآب بدهکاریم ، همه تصمیمات درباره هپکو و آذرآب اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید