علت کم تحرکی تورگردانان

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خبرنگاران: عضو جامعه تورگردانان ایران با بیان این که نمی توان برای تورهای ورودی به کشور قیمت ثابتی در نظر گرفت، گفت: تورگردانان در این شرایط نمی توانند اقدامی جدی داشته باشند.

علت کم تحرکی تورگردانان

به گزارش تسنیم، رضا خادم الرضا دریک برنامه رادیویی با بیان اینکه بخشی از کم تحرکی تورگردانان به دلیل هزینه های بالای مراکز اقامتی است، طرح حراجی سفر را طرحی مناسب و کارآمد برای توسعه گردشگری داخلی و تحقق سفر مقرون به صرفه قیمت دانست و بر ضرورت همکاری بخش خصوصی با مجموعه نهادهای حاکمیتی برای اجرای بهتر و دقیقتر این طرح تأکید کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر در راستای صرفه جویی و کاهش هزینه های تورگردانان عملاً قسمتی از هتل ها را خاموش نگه داشته اند، گفت: این اقدام در راستای کاهش هزینه هتلداران با توجه به سیر صعودی آن به ویژه در ماه های اخیر انجام می گیرد، تا دست کم صاحبان مراکز اقامتی را بیش از این دچار ضرر و آسیب نکند.

عضو جامعه تورگردانان ایران ادامه داد: بدون تردید سیاست های اتخاذی در صنعت گردشگری به هیچ عنوان نباید قاهرانه و دستوری باشد چرا که باعث تحمیل هزینه به این حوزه می گردد.

وی بخشی از کم تحرکی تورگردانان برای جذب گردشگران خارجی را به دلیل هزینه های بالای مراکز اقامتی دانست و اضافه نمود: نمی توان برای تورهای ورودی به کشور قیمت ثابتی در نظر گرفت؛ به همین جهت تورگردانان در این شرایط نمی توانند اقدامی جدی داشته باشند.

این فعال بخش خصوصی گردشگری درباره مزیت های طرح حراجی سفر که با مشارکت وزارت میراث فرهنگی و بخش خصوصی انجام گرفته است، اعلام کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده، بحث حراجی سفر سر و شکل خوبی به خود گرفته است و امیدواریم این مقوله در دوران کم مسافرت یا به تعبیری کاهش تقاضای سفر مثل زمستان جدی تر پیگیری گردد.

خادم الرضا بعلاوه تأکید کرد: قاعدتاً چنین طرح هایی باید در طول تمامی ایام سال در اقصی نقاط ایران اجرا گردد و نمی توان آن را محدود به برهه یا دوره ای خاص کرد؛ چراکه هر چند ایران کشوری 4 فصل است اما به فراخور همین موضوع با توجه به شرایط جغرافیایی مختلف شهرها، تعدادی از شهرهای ما در بعضی از مقاطع سال شاهد حضور کمتر گردشگران هستند؛ لذا الزاماً باید بر روی این شهرها تمرکز کرد و این موضوع را با رصد کامل و برنامه ریزی مناسب در وزارت میراث فرهنگی در این مقاصد پیاده سازی و دنبال کرد.

راه کارهای تحقق سفر مقرون به صرفه چیست؟

وی با اشاره بر ضرورت همراهی بخش خصوصی با طرح حراجی سفر، توضیح داد: با توجه به محدودیت ها و تنگناهای معیشتی و مالی شرایط کنونی مردم برای سفر چندان مطلوب نیست و سفرها به سختی برای خانواده ها اتفاق می افتد که یکی از علل اصلی آن نیز افزایش مقدار هزینه سفرها نسبت به درآمدهای دریافتی اعضای خانواده است.

عضو جامعه تورگردانان ایران با بیان اینکه قطعاً سفر مقرون به صرفه قیمت قابل تحقق است، اظهار کرد: یکی از عوامل مهم در این راستا معین این موضوع است که عوامل و اجزای حمل و نقل عمومی و اقامتی چگونه می توانند بدون تحمل ضرر وزیان با قیمت هایی مناسب و مقرون به صرفه به مردم خدمات ارائه نمایند.

این فعال بخش خصوصی گردشگری در ادامه شرح داد: باید سازوکاری طراحی کرد تا بر اساس آن مردم بتوانند با هزینه کم به سفر بروند که قطعاً یکی از راهکارهای آن این است که شرایطی فراهم آورد تا مردم بتوانند به جای سفر در ایام پیک سال نظیر نوروز و با قیمت بالا در دیگر ایام غیر پیک متناسب با بودجه خود به سفر بپردازند.

خادم الرضا با اشاره به این مطلب که امروز بسیاری از مجموعه های فعال در صنعت گردشگری اقدام به طراحی و تعریف بسته های سفر اقساطی نموده اند تا از این راه به نحوی هزینه سفر را برای خانوارها کاهش دهند، عنوان نمود: بدون شک در ایام فعلی که بعضی از کشورهای خارجی حضور اتباع خود را در ایران به بهانه های واهی و مختلف محدود نموده اند، هر اقدامی در راستای توسعه و رشد گردشگری داخلی یک اولویت مهم محسوب می گردد.

کاهش 60 تا 85 درصدی گردشگران داخلی و خارجی از اواخر شهریور!

وی با تأکید بر ضرورت انجام اقدامات مبتکرانه به وسیله وزارت میراث فرهنگی برای تغییر وضع موجود، اضافه نمود: وزارت میراث فرهنگی باید با تجویز مسکن های مقطعی این شرایط را کنترل و در حقیقت بهبود بخشد.

عضو جامعه تورگردانان ایران با بیان اینکه واحدهای توریستی، اقامتی و بخش حمل ونقل نیز بعد از طی دوره ای سخت از لحاظ مالی یقیناً مستحق داشتن انتظار چشم اندازی مطلوب در آینده هستند، اعلام نمود: اقدامات تعدادی از آژانس های فعال در طرح حراجی سفر می تواند منجر به ایجاد تحرک در این صنعت شده و از سوی دیگر احتیاج جامعه و مردم با انجام سفر آن هم به صورت مقرون به صرفه قیمت و با لحاظ حداقل هزینه ها را پاسخ دهد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2381

به "علت کم تحرکی تورگردانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت کم تحرکی تورگردانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید