وزارت امور خارجه برای حل مشکل غرفه داران ایرانی در بندر الرویس قطر وارد عمل گردد

به گزارش تور ایتالیا ارزان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر گفت: در راستای اجرای ماده 14 قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار، وزرا و رؤسای دستگاه های اجرائی و قضائی مرتبط بـا محـیط کسب وکار و رؤسا و مدیران کل این دستگاه ها در مراکز استان ها موظف اند یکی از معاونان خود را به عنوان مسئول بهبود محیط کسب وکار معین و معرفی نمایند.

وزارت امور خارجه برای حل مشکل غرفه داران ایرانی در بندر الرویس قطر وارد عمل گردد

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

خورشید گزدرازی، در چهل و پنجمین جلسه شورای گفت وگوی استان بوشهر اضافه کرد: پیرو مکاتبه معاون مالی وزیر اقتصاد پیرامون معرفی دستگاه های ذی مدخل در محیط کسب وکار، شورای گفت وگوی بوشهر با دستگاه های اجرایی مرتبط با بهبود محیط کسب وکار در استان بوشهر مکاتبه نموده تا یکی از معاونان یا نماینده تام الاختیار خود را معرفی نمایند.

او با تأکید با اشاره به ماده 15 قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار مبنی بر الزام دستگاه های اجرائی مرتبط با محیط کسب وکار و همچنـین سازمان ها و ادارات کل آنها در مراکز استان ها برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان تشکل ها و فعـالان اقتصـادی و آنالیز مطالبات و شکایات آنها، ابراز امیدواری کرد: تعامل بهتر با دستگاه های دولتی به وسیله مسئولین بهبود محیط کسب وکار در جهت برطرف مسائل پیش روی فعالان مالی و با ارائه پیشنهاد های قانونی از سوی ایشان در جهت اصلاح قوانین و مقررات گام برداریم.

گزدرازی با اشاره به مسائلی که به واسطه شیوع کرونا برای حضور فعالان مالی در بندر الرویس قطر ایجاد شده، گفت: یکی از شریک های تجاری بسیار مهم برای استان های جنوبی کشور و سایر استان های هم جوار کشور قطر است و در این راستا بسیاری از فعالان مالی اقدام به اجاره غرفه تجاری در بندر الرویس قطر کردند اما متأسفانه با شیوع بیماری کرونا این فعالان مجبور به ترک آن کشور شدند و در حال حاضر نیز کشور قطر ویزا و اقامت ایشان را تمدید نمی کند.

او اضافه کرد: این امر موجب شده تجارت این افراد و تمامی اقدامات به عمل آمده در جهت گسترش روابط تجاری با کشور قطر و سرمایه های آنان و صادرات به آن کشور به مخاطره جدی بیفتد؛ ازاین رو با توجه با ماده 10 قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار، وزارت امور خارجه موظف است بـا انجـام اقـداماتی از قبیـل لغـو روادیـد تجـاری بـا کشورهای طرف تجاری، تنظیم توافقات صدور ویزا تجاری برای صادرنمایندگان بلندمدت و پرتردد و نظایر آن ترتیبی اتخاذ کند.

او ابراز امیدواری کرد: به وسیله وزارت امور خارجه و دفتر نمایندگی این وزارتخانه در استان بوشهر در راستای احقاق حق بخش خصوصی پیگیر حل مشکل فعالان مالی اقدام گردد.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر در ادامه نشست با اشاره به ماده 37 قانون امور گمرکی گفت: بر اساس این ماده سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی موظف است بلافاصله پس از انجام تشریفات مذکور با عنایت به مواد 34 و 33 این قانون، با تنظیم صورت مجلس به دریافت کالای متروکه و ضبطی از مرجع تحویل گیرنده و با نظارت گمرک و انتقال آن به انبارهای خود اقدام کند اما در حال حاضر به دلیل عدم توجه به این مهم، مسائل زیادی در حوزه کسب وکار و تخلیه کالا به وجود آمده است.

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر نیز در این نشست ا تأکید بر نقش مهم بهبود فضای کسب وکار در فرایند توسعه و پیشرفت گفت: کشورهای توسعه یافته پیش از هر اقدام دیگری پیروز به بهبود محیط کسب وکار خود شدند و پیروزیت در این راه به بهره وری بیشتر و درنهایت منجر به خلق ثروت و درآمد بیشتر می گردد.

رئیس شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر با اشاره به ضرورت اصلاح مداوم و مستمر محیط کسب وکار، توضیح داد: باید همیشه وضع موجود را به درستی شناسایی و راستا توسعه را با رفتارهای خردمندانه، هموار کرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1654

به "وزارت امور خارجه برای حل مشکل غرفه داران ایرانی در بندر الرویس قطر وارد عمل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت امور خارجه برای حل مشکل غرفه داران ایرانی در بندر الرویس قطر وارد عمل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید