ورود ششمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک-وی

به گزارش تور ایتالیا ارزان، ششمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک -وی به میزان 100 هزار دوز، امروز وارد تهران می گردد.

ورود ششمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک-وی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ششمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک -وی به میزان 100 هزار دوز، امروز وارد تهران می گردد.

به فاصله دو هفته پس از ارسال پنجمین محموله واکسن اسپوتنیک-وی به ایران، بامداد چهارشنبه ششمین محموله واکسن به میزان 100 هزار دوز تحویل نماینده سفارت کشورمان در مسکو شد و این محموله امروز پنج شنبه با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به تهران منتقل خواهد شد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بیان اینکه قرارداد دوم خرید واکسن اسپوتنیک-وی از روسیه نهایی و از ابتدای خرداد ماه وارد مرحله اجرایی می گردد، گفت: بر اساس قرارداد جدید 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک-وی از خرداد تا آذر ماه امسال به کشورمان ارسال خواهد شد.

تعداد بازدید : 16

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه هر فرد باید 2 دوز واکسن دریافت کند، مجموع واکسن های خریداری شده طبق قرارداد دوم، برای 30 میلیون نفر از جمعیت کشور کفایت می نماید.

جلالی گفت: طبق قرارداد نخست خرید واکسن از روسیه، باید یک میلیون واکسن، شامل دو میلیون دوز تا سرانجام اردیبهشت به ایران ارسال گردد و با ارسال ششمین محموله واکسن اسپوتنیک-وی به ایران، مجموع واکسن های ارسالی به کشورمان به بیش از 600 هزار دوز خواهد رسید.

جلالی با بیان اینکه هم اکنون از طرف افراد و شرکت های خصوصی هجوم گسترده ای برای خرید واکسن از روسیه شروع شده است، گفت: به جای این هجوم گسترده برای خرید واکسن، بهتر است به دنبال ظرفیت های جدید برای واکسن سازی و فراوری مشترک باشیم و اگر این ظرفیت شناسایی شد، به ما هم معرفی نمایند.

وی اضافه کرد: متاسفانه تصور غلطی در داخل کشور ایجاد شده، مبنی بر اینکه در روسیه حجم گسترده ای از واکسن فراوری می گردد، اما اینگونه نیست.

کاظم جلالی توضیح داد: روس ها موفقیت بزرگی در کشف واکسن به دست آورده اند، اما برای فراوری آن در حجم گسترده، به فراوری مشترک با کشور ها و از جمله با ایران امیدوار هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1830

به "ورود ششمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک-وی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود ششمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک-وی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید