نگرانی از کاهش جمعیت روستاها

به گزارش تور ایتالیا ارزان، معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در چند سال اخیر مبلغ 20هزار میلیارد تومان به دهیاری روستاهای کشور از سال 82 تا 97 پرداخت شد.

نگرانی از کاهش جمعیت روستاها

به گزارش خبرنگاران، سعیدرضا جندقیان امروز در همایش روز ملی روستا و عشایر در تالار معصومه فرمانداری قم الویت برنامه های معاونت را رفع مسائل اهالی روستا و عشایر دانست و خاطرنشان کرد: رونق روستاها نقش مهمی در تولید و اشتغال زایی و آبادانی و پیشرفت کشور دارد. در جهت توسعه خدمات به روستا و عشایر نیازمند مدیریت جهادی و نگاه ویژه مسئولان هستیم.

وی شرح داد: متاسفانه شاهد کاهش نقش روستاها در اقتصاد کشور هستیم و در حالی که در گذشته سهم ناخالص ملی در روستاها 25 درصد بوده که این آمار به سه درصد رسیده است.

جندقیان خاطرنشان کرد: آموزش شیوه های نوین در تولید و صنعت به ویژه در روستاها امری ضروری است و می توان خود را در بسیاری از عرصه ها با جهان کنونی سازگار کرد. در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان توجه ویژه ای به روستاها می شود در حالی که در ایران به واسطه گستردگی دولت برخی از دستگاه ها نمی توانند در قبال روستائیان به وظایف خود جامه عمل بپوشانند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: در چند سال اخیر مبلغ 20 هزار میلیارد تومان به دهیاری روستاهای کشور از سال 82 تا 97 پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: از این اعتبار 75 درصد منابع شامل 15 هزار و 170 میلیارد تومان به روستاها در دولت یازدهم و دوازدهم اختصاص یافت.

جندقیان خاطرنشان کرد: حمایت از طرح های روستایی و پرداخت تسهیلات در مسیر اشتغال و تولید یکی از رویکردهای مهم دولت است.

وی شرح داد: روستائیان با ارائه طرح های اقتصادی آمادگی خود را در جهت استفاده از تسهیلات اشتغال و تولید اعلام کنند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: کاهش جمعیت در روستاهای کشور نگران کننده است و با این روند تا 20 سال آینده جمعیتی در روستاها باقی نمی ماند.

وی گفت: طرح های اقتصادی در روستاها می تواند خانواده ها را برای بازگشت به روستاها و ماندگاری جمعیت تشویق کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 96

به "نگرانی از کاهش جمعیت روستاها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از کاهش جمعیت روستاها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید