نگاهی به خودروهای پرفروش جک

به گزارش تور ایتالیا ارزان، خودروهای چینی امروزه سهم مهمی از کل خودورو های وارداتی در کشور را به خود اختصاص داده اند. به صورتی که هنگام مشاهده جاده ها و خیابان ها می توانیم به وفور شاهد خودروهای چینی رنگ وارنگ باشیم. یکی از پیروز ترین برندهایی که در ایران به خوبی توانست جای خود را در میان مردم باز کند و تبدیل به برندی محبوب شود، برند جک (JAC) است که از طریق شرکت کرمان موتور نماینده رسمی این شرکت در ایران عرضه می شود.

نگاهی به خودروهای پرفروش جک

دو مدل از محبوب ترین خودروهای این شرکت در ایران یعنی ماشین جک S3 و ماشین جک S5 همیشه مورد توجه علاقه مندان و خریداران کراس اوور قرار گرفته اند و از دیگر محصولات این شرکت بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. در ادامه به بررسی نقاط قوت و ضعف این دو خودرو خواهیم پرداخت.

برگ برنده جک S5 در بازار ایران؛ طراحی عامه پسند

اگر بخواهیم در ابتدا به نقاط قوت ماشین جک S5 اشاره کنیم؛ یکی از دلایل پیروزیت این خودر در بازار کشورمان نمای ظاهری این خودرو است. زیرا ظاهر این خودرو شباهت بسیار زیادی به محصول پیروز شرکت هیوندای دارد، یعنی هیوندای توسان. البته منظورمان شباهت به توسان نسل قبلی (2010 تا 2015) است نه نسل فعلی. از طرفی قیمت این محصول با توجه به ظاهری زیبا در نظر خریداران نسب به محصولات کره ای و ژاپنی، قیمتی مناسب تر و معقول تر است. این هم یکی دیگر از نقاط مثبت خودرو جک S5 است.

البته اگر بخواهیم بُعد منفی شباهت این خودرو به هیوندای توسان را در نظر بگیریم، بعضی از خریداران علاقه به خرید خودروهایی ندارند که عیناً از روی برندی دیگر کپی شده اند و ترجیح می دهند خودرویی با چهره انحصاری حتی با وجود عدم زیبایی ظاهری را خریداری کنند.

نگاهی به عملکرد فنی جک S5

این خودرو با دارا بودن یک موتور تقریباً 2000 سی سی و ارائه 175 اسب بخار قدرت، عملکرد بسیار خوبی در شتاب و افزایش ناگهانی سرعت دارد و حتی گزینه ای مناسب برای جوانانِ عشقِ سرعت است. این خودرو با اینکه برای سفرهای بین شهری چندان مناسب نیست ولی عملکرد قابل قبولی را به راننده و سرنشینان ارائه می دهد.

نگهداری خودورهای توربو و توربو شارژ، به مراتب کار حساس و سخت تری نسبت به نگهداری خودروهای تنفس طبیعی است. هم از لحاظ کیفیت سوخت خودرو و هم از لحاظ فشاری که در دورهای مختلف به موتور خودرو وارد می شود؛ مخصوصاً خودروهای توربو دنده ای مانند خودرو جک S5. نکته منفی که گاهاً از طریق مالکان خودرو گفته شده، تکان های زیاد کابین در زمان سفرهای طولانی و بین شهری است.

فضای داخلی جک S5

ادوات و چیدمان فضای داخلی این خودرو هم تقریباً به صورتی الگوبرداری شده، ولی هم با کیفیت است و هم زیبایی خاصی دارد. همینطور فضای سر و پا سر نشینان جلو و عقب فضای کافی را در اختیار آنها قرار می دهد. اینطور میتوانیم بگوییم که، فضای داخلی نکته منفی ندارد و حتی از رقبا شرایط بهتری دارد.

طراحی ظاهری جک S3، تکرار نسخ پیروز

طراحی این خودرو یعنی ماشین جک s3 به نوعی الگو گرفته شده از چهره برادر بزرگ تر خودش، ماشین جک اس 5 است. با این تفاوت که با توجه به طراحی جدیدتر این خودرو؛ دستی به سر و گوش ظاهر خودرو کشیده شده و چهره جوان ولی همچنان خشمگین و تهاجمی را تداعی می کند. این موضوع در نمای جلویی و چراغ های جلو به خوبی خودش را نشان می دهد. در نمای عقب خودرو هم شاهد ظاهری مجذوب کننده هستیم که این بار به نظر می رسد الگوبرداری از برندی دیگر صورت نگرفته یا اگر گرفته خیلی مشهود نیست.

در کل نمای ظاهری ماشین جک اس 3 به نوعی همان نسخه کوچک شده جک S5 است، با این تفاوت که چهره ای به روز شده و جوان پسندتر دارد. البته در نمای پشتی، در بخش سپر خودرو شاهد استفاده از پلاستیک سیاه هستیم که با مه شکن و تزئینات کرومی از چهره ساده خود فاصله گرفته و می توان نمره قبولی را به آن داد.

نگاهی به عملکرد فنی جک S3

ماشین جک S3 پیشرانه ای 1.5 لیتری دارد که در نهایت می تواند 108 اسب بخار تولید کند و خبری از توربو و توربو شارز نیست، زیرا پیشرانه از تنفس طبیعی بهره می برد. البته با وجود گیربگس CVT نمی توانیم عملکردی چندان پرشتاب از این خودرو داشته باشیم ولی تنها عامل این نیست و توان پیشرانه خودرو هم قطعاً در عملکرد خودرو تأثیرگذار است. 0 تا 100 این خودرو چیزی حدود 14 ثانیه است که برای این کلاس از خودرو با این پیشرانه و گیربکس قابل قبول است.

فضای داخلی جک S3

فضای داخلی این کراس اوور بیشتر از خودروهای شاسی بلند آمریکایی الگوبرداری شده؛ دقیقاً کپی برداری نشده ولی با کمی مشاهده و مقایسه کابین این خودرو با نمونه های آمریکایی، کاملاً متوجه این این الگوبرداری می شوید. آرگونومی کلیدها و محل قرارگیری آنها بسیار مناسب و کاربردی است و موجب عدم سردرگمی راننده می شود. نمایشگر 7 اینچی هم بسیار چهره زیبایی به داشبورد جلو خودرو داده است.

اما صندلی های این خودرو شاید نکته منفی فضای داخلی آن باشد. با وجود کیفیت قابل قبول جنس صندلی ها، اما عرض صندلی ها برای افراد درشت اندام زیاد راضی کننده نیست و به خوبی بدن سرنشین سنگین وزن یا درشت اندام را در بر نمی گیرد. همچنین با توجه به کلاس خودرو و سایز کابین، این انتظار را نمی توانیم داشته باشیم که 3 نفر به راحتی در صندلی عقب بنیشینند؛ قطعاً نفر وسطی بیشتر از دو نفر کناری اذیت می شود.

جمع بندی

نقاط قدرت جک S5

  • موتور قدرتمند
  • شتاب بالا
  • کابین جادار
  • امکانات رفاهی مناسب
  • کیفیت و زیبایی فضای داخلی

نقاط ضعف جک S5

  • موتور توربو و سختی های نگه داری آن
  • ظاهر خودرو تقریباً قدیمی شده
  • خسته کننده در مسافرت های طولانی مدت

نقاط قدرت جک S5

  • امکانات رفاهی مناسب
  • کیفیت و زیبایی فضای داخلی نسبت به رقبا
  • نمای ظاهری مجذوب کننده و به روز
  • قدرت موتور در حد انتظار است

نقاط ضعف جک S5

  • شتاب و قدرت نه چندان راضی کننده موتور
  • صندلی های نامناسب برای افراد درشت اندام
  • صندلی های عقب برای 3 نفر مناسب نیست
منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2055

به "نگاهی به خودروهای پرفروش جک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به خودروهای پرفروش جک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید