نخست وزیر انگلیس: انعقاد توافق تجارت آزاد با آمریکا سخت است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، بوریس جانسون؛ نخست وزیر انگلیس در سخنانی خاطرنشان کرد که شکل دادن به یک توافق تجاری با آمریکا چالشی قدیمی و در عین حال سخت است، اگرچه چنین چیزی برای هر دو طرف ممکن و دست یافتنی خواهد بود.

نخست وزیر انگلیس: انعقاد توافق تجارت آزاد با آمریکا سخت است

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

با این حال نخست وزیر انگلیس اعلام نموده که کشورش به ایجاد کانال تجارت آزاد با آمریکا احتیاج دارد و این هدف را دنبال می نماید.

سخنان نخست وزیر انگلیس پس از دیدار اخیر با جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید انجام شده است.

طی سه هفته گذشته نخست وزیر انگلیس حداقل در سه نوبت با رئیس جمهور آمریکا مصاحبه نموده و در این مصاحبهها ایجاد توافق تجارت آزاد میان لندن و واشنگتن از محورهای اصلی مذاکرات بوده است.

پیش از این نیز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام نموده بود که موضوع ایجاد منطقه تجارت آزاد میان لندن و واشنگتن را با نخست وزیر جدید انگلیس مورد بحث و آنالیز قرار داده و انعقاد یک توافق نامه میان لندن و واشنگتن درباره منطقه آزاد تجاری در جریان نشست جی 7 نیز مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

ترامپ پیش از این نیز ضمن ابراز مخالف با اتحادیه اروپا، به بعضی دیگر از کشورهای عضو این اتحادیه از جمله فرانسه پیشنهاد خروج از اتحادیه اروپا را مطرح نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 343

به "نخست وزیر انگلیس: انعقاد توافق تجارت آزاد با آمریکا سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر انگلیس: انعقاد توافق تجارت آزاد با آمریکا سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید