انتخابات آمریکا و سردرگمی جانسون در مذاکرات برگزیت

به گزارش تور ایتالیا ارزان، کارشناسان بر این باورند با توجه به اینکه جو بایدن بر خلاف ترامپ مخالف سرسخت برگزیت است، پیروزی احتمالی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موضع نخست وزیر انگلیس در مذاکرات برگزیت با اروپا را تضعیف می نماید.

انتخابات آمریکا و سردرگمی جانسون در مذاکرات برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه دی سایت آلمان در گزارشی نوشت: میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت می خواهد یک بار دیگر در این هفته مذاکرات با انگلیس را در پیش گیرد تا شاید بالاخره بتواند به توافقی تجاری برای دوران بعد از برگزیت دست یابد.

بارنیه در آستانه احتمالا آخرین دور مذاکرات با لندن به نکات مورد اختلاف بین طرفین که ماه ها فرایند دستیابی به توافق را متوقف نموده است اشاره نمود.

وی خاطرنشان کرد: اولین مسئله کلیدی برای دستیابی به یک توافق قواعد موثر برای اجرا و پایبندی به توافق نامه ها است. نکته دوم تضمین های قوی برای تجارت آزاد و عادلانه و رقابت با استانداردهای بالای مشترک است که به صورت منسجم با گذر زمان گسترش می یابد. نکته سوم دسترسی پایدار و متقابل به بازارها و امکان ماهیگیری با توجه به منافع هر دو طرف است.

بر اساس گزارش های منتشر شده در هفته جاری قرار است درباره این موضوعات مذاکراتی انجام گردد.

مذاکرات طولانی مدت بین طرفین تا به حال در این سه موضوع مورد مناقشه هیچ نتیجه ای را به دست نداده است. حالا زمان به سرعت می گذرد و از دید مجلس اروپا این توافق باید این هفته انجام گیرد تا به موقع و قبل از سرانجام سال بتواند تصویب گردد.

دوران گذار انگلیس با سرانجام امسال میلادی به اتمام می رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.

بدون دستیابی به توافقی در این باره عواقب مالی سختی در انتظار طرفین خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر محیط زیست انگلیس اعلام نموده که لندن برای مصالحه منطقی درباره موضوع بحث برانگیز شیلات آماده است. وی تاکید نمود که همچنان اختلافات و موانعی وجود دارد که باید رفع گردد.

پیروزی بایدن و ضعف موضع جانسون در مذاکرات برگزیت

در این میان کارشناسان با توجه به احتمال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتظار دارند که دولت انگلیس در مسئله برگزیت مواضع جدیدی را اتخاذ کند.

بایدن بر خلاف دونالد ترامپ از مخالفان سرسخت برگزیت است و در مذاکرات درباره توافق نامه تجاری آمریکا با انگلیس کمتر با جانسون سازگاری خواهد داشت. این مسئله فشارها بر لندن برای دستیابی به توافقی با اتحادیه اروپا را افزایش می دهد.

اجداد بایدن اهل ایرلند هستند و وی یکی از هواداران توافق صلح بلفا در سال 1998 است. بایدن در ماه سپتامبر گفته بود نباید اجازه داده گردد که بلفا که صلح را به ایرلند شمالی آورده است قربانی برگزیت گردد. پیش از آن جانسون طرح اصلاح توافق برگزیت را به مجلس آورده بود که بسیاری از قواعد مهم درباره ایرلند شمالی در این توافق را لغو می کرد و می توانست به خصومت های جدید در منطقه منجر گردد.

وزیر امور خارجه ایرلند هم ابراز اطمینان نموده که پیروزی بایدن می تواند منجر به این گردد که مسئله ایرلند در مذاکرات برگزیت اولویت پیدا کند. وی بایدن را یک دوست واقعی برای ایرلند دانست که موضع وی درباره برگزیت مستقیما با ضرورت جلوگیری از به وجود آمدن مرزهای سخت بین ایرلند و ایرلند شمالی مرتبط است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در ادامه این گزارش آمده است: بایدن و جانسون به صورت متقابل از هم بیزارند. بایدن بعد از پیروزی جانسون در انتخابات انگلیس در دسامبر گذشته وی را از نظر جسمی و احساسی مشابه ترامپ توصیف نموده بود.

با این همه جانسون بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری به سرعت لحن آشتی جویانه ای به خود گرفت و ابراز امیدواری کرد که با بایدن و تیمش درباره موضوعات مهم همکاری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1489

به "انتخابات آمریکا و سردرگمی جانسون در مذاکرات برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات آمریکا و سردرگمی جانسون در مذاکرات برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید