منحصر به فردترین فرودگاه های جهان

به گزارش تور ایتالیا ارزان، در این مقاله می خواهیم 8 فرودگاه عجیب و ترسناک را به شما معرفی خواهیم کرد که با دیدنشان بسیار متعجب خواهید شد و زبانتان از توصیف آن ها قاصر خواهد ماند:

منحصر به فردترین فرودگاه های جهان

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

1. فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا - جزایر کارائیب

فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا که با نام فرودگاه بین المللی سنت مارتن نیز شناخته می شود فرودگاه اصلی جزیره سنت مارتن در دریای کارائیب است که در بخش هلند نشین کشور سنت مارتن واقع شده است. تصاویر گرفته شده از درون هواپیما در زمان فرود هنگامی که از زمین با فاصله کمی پرواز می کند به یک پدیده دنیای تبدیل شده است. راستا فرود هواپیما مستقیماً پس از ساحل شنی این جزیره خارق العاده شروع شده و خلبان را به عبور و پرواز در فاصله ای کمتر از 10 تا 20 متری سر گردشگران حاضر در جزیره مجبور می کند. این تجربه عجیب بدون خطر نیست زیرا بسیار معمول است که قطعات کوچک شن و ماسه در اثر عبور هواپیما به گردشگران برخورد کند.

2. فرودگاه تنزینگ هیلاری - نپال

تا حالا به فکر سفر به قله اورست بوده اید؟ کسانی که این سفر را انتخاب می کنند اولین تجربه جدید و منحصر به فرد خود را به محض رسیدن به فرودگاه این شهر تجربه خواهند کرد. راستا فرود این فرودگاه تنها 527 متر و با زاویه 12 درجه پیش از پرتگاهی با بیش از صد متر واقع شده است؛ نقطه ترشح آدرنالین خالص! تنزینگ هیلاری به نظر بسیاری از مسافران، خطرناک ترین فرودگاه دنیا است. این فرودگاه در ارتفاع 2860 متری از سطح دریا واقع شده و اگر سرعت هواپیما در هنگام فرود بیش از حد باشد و خلبان نتواند قبل از رسیدن به سرانجام باند هواپیما را متوقف کند قطعا به درون پرتگاه سقوط می کند.

3. فرودگاه بین المللی مادیرا - پرتغال

نه تنها برای خلبانان تازه کار بلکه تقریباً برای تمامی خلبانان هیچ فرودی به سختی فرود در این فرودگاه نیست. خلبانان می بایست قبل از چرخش به راست، خود را به شیب کوه نزدیک کنند؛ اما این تجربه سخت و پرخطر ارزشش را خواهد داشت زیرا که جزیره با چشم اندازهای خیره کننده ظاهر شده و گردشگران را با مناظر و پوشش گیاهی سبز و صخره های جذاب شگفت زده خواهد کرد. باند این فرودگاه توسط 180 ستون روی دره نگه داشته شده است.

4. فرودگاه بین المللی ماله - مالدیو

این بهشتِ تعطیلاتِ گرراستای یکی از بهترین و زیباترین تجربه های فرود را برایتان رغم خواهد زد. راستا فرود در یک جزیره کوچک در اقیانوس هند و در آب های فیروزه قرار گرفته است. این فرودگاه، بهترین راه برای شروع تعطیلاتی شما در این جزیره و کشور مالدیو است. طول باند این فرودگاه 3200 متر است و یکی از مجهز ترین فرودگاه های بین المللی به حساب می آید که امکاناتی چون رستوران، کافه، سرویس های بهداشتی و دوش مجانی در بیرون از سالن ترمینال دارد.

5. فرودگاه بارا - اسکاتلند

به نظر شما فرود آمدن در ساحل چه احساسی خواهد داشت؟ در جزیره بارا در اسکاتلند شما می توانید این تجربه را برای خود رغم بزنید! بارا تنها فرودگاهی در دنیا است که از ساحل به عنوان محلی برای تیک آف هواپیما استفاده می شود. این فرودگاه سه باند بر روی ساحل دارد و از آنها به عنوان محلی برای فرود و برخاست هواپیما استفاده می کند. مسئولان برج مراقبت در جزیره بارای اسکاتلند باید تمام گزارش های استاندارد هواشناسی و ترافیک هوایی را مرور کنند، اما هم زمان نیز باید حواسشان به یک عامل نسبتا غیرعادی نیز باشد: جدول جزر و مد! یکی از سه باند فرود بارا، باند فرود صدفی شکلی است که در شرایط مدی شدید زیر آب می رود.

6. فرودگاه پارو - بوتان

یکی از خطرناک ترین راستاهای فرود را می توان در امپراطوری رمز آلود بوتان در میان قله های رشته کوه های هیمالیا یافت که تنها تعداد کمی از خلبانان قادر به پرواز و فرود در این فرودگاه هستند. هرکس جرات این فرود را به خود بدهد، با گنجینه ای از تجربه های فراموش نشدنی از شهر کوچک بوتان که در میان جذاب ترین مقصدهای گردشگری قرار گرفته است باز خواهد گشت. این فرودگاه در وسط رشته کوه های هیمالیا یا به طور دقیق تر در وسط یک دره تنگ و باریک قرار گرفته است.

7. فرودگاه اسکیاتوس - یونان

فرودگاه کوچک اما مملو از احساس! این فرودگاه برای نورها و پروژکتورهای هواپیما در دنیا شناخته شده است. برای اجرای یک فرود دقیق خلبان می بایست با ارتفاع بسیار کمی پرواز کند و در طول این فرود به گردشگران این فرصت را برای یک تجربه شگفت انگیز و ترشح آدرنالین برای دیدن و نزدیک شدن به هواپیما می دهد. شما این حجم از ترشح آدرنالین و این تجربه را در هیچ جای این جزیره آرام و خواب نخواهید یافت.

8. فرودگاه کویینزتاون - نیوزلاند

زیباترین فرودگاه دنیا، لقبی است که نشریه PrivateFly به فرودگاه کویینزتاون داده است. این فرودگاه که در مرکز بی نظیرترین چشم اندازهای دنیا واقع شده، نمای بسیار زیبایی به کوهستان، دریاچه و رودخانه پرخروش دارد. با وجود دریاچه واکاتیپو در پشت صحنه و کوهستان پوشیده از برف در افق، فرود در فرودگاه نیوزلاند یکی از بهترین تجربه های شما خواهد بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1577

به "منحصر به فردترین فرودگاه های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منحصر به فردترین فرودگاه های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید