بازسازی ویلا: بازسازی پل دختر کرج متوقف شده است

به گزارش تور ایتالیا ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: برای تکمیل بازسازی پل دختر بین 1.5 تا سه میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که در شرایط فعلی تامین آن ساده نیست.

بازسازی ویلا: بازسازی پل دختر کرج متوقف شده است

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

فریدون محمدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بخشی از عملیات بازسازی پل دختر اجرا شده ولی طاق زنی و ادامه فرایند بازسازی این سازه تاریخی به علت عدم تخصیص اعتبار، متوقف شده است؛ گفت: برای تکمیل بازسازی آن بین 1.5 تا سه میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که در شرایط فعلی تامین آن ساده نیست.

وی شرح داد: سال جاری از منابع استانی 400 میلیون تومان برای بازسازی این پل تخصیص یافته که به علت بدهی به پیمانکار این پروژه داده خواهد شد.

این مسئول در پاسخ به اینکه چرا مبلغ دقیق برای بازسازی این پل معین نیست، گفت: سال گذشته کارشناسان برآورد نموده بودند که با 500 میلیون تومان این پل بازسازی می گردد ولی وقتی سازه باز شد، معین شد مقدار تخریب بیش از تخمین کارشناسان بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته 500 میلیون تومان به این پروژه اختصاص داده شد و این اعتبار پس از تخصیص، برای بازسازی این پل هزینه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز ابراز کرد: پل دختر به عنوان نماد هویتی استان مورد توجه همه است و مسئولان نیز به مقدار مردم پیگیر بازسازی آن هستند.

وی اضافه نمود: قرار بود سال گذشته شورای شهر 500 میلیون تومان برای بازسازی این پل اعتبار تخصیص دهد ولی این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

محمدی گفت: اگر این 500 میلیون تومان سال گذشته جذب می شد، بخش عمده ای از عملیات بازسازی این پل تاریخی به اتمام رسیده بود.

این مسئول گفت: هرچند عملیات نجات بخشی این پل به خاتمه رسیده و خطرجدی ای این سازه را تهدید نمی نماید ولی باید هر چه سریعتر نسبت به خاتمه عملیات بازسازی آن اقدام گردد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به اینکه برنامه واگذاری کاخ مروارید به شهرداری کرج به کجا رسیده، گفت: در صورت اعلام آمادگی شهرداری برای بازسازی بنای این کاخ، اتفاق می افتد.

وی شرح داد: طبق برآوردهای اجرا شده بازسازی بنای کاخ مروارید با توجه به خاص بودن نوع بنا، بین 40 تا 60 میلیارد تومان هزینه دارد.

محمدی اضافه نمود: میراث فرهنگی حتی از بخش خصوصی هم برای بازسازی این کاخ استقبال می نماید چون هدف این است که حال این بنای تاریخی خوب و درهایش دوباره به روی مردم باز گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 2104

به "بازسازی ویلا: بازسازی پل دختر کرج متوقف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: بازسازی پل دختر کرج متوقف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید