اقامتگاه بوم گردی خانه مازیار در کویر مصر و خور و بیابانک، عکس

به گزارش تور ایتالیا ارزان، اقامتگاه بوم گردی خانه مازیار در روستای گرمه شهر خور و بیابانک استان اصفهان واقع شده و برای گردشگرانی که به قصد کویرگردی بلیط هواپیما این منطقه را تهیه نموده اند، مناسب است.

اقامتگاه بوم گردی خانه مازیار در کویر مصر و خور و بیابانک، عکس

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

روستای گرمه خودش یکی از جاذبه های دیدنی شهرستان خور و بیابانک است که با نخلستان ها و بافت قدیمی خود توجه بومگردها و طبیعت گردها را به خود جلب نموده.

اقامتگاه بوم گردی آتشونی قدمتی 300 ساله دارد و ماجرای تبدیل آن به اقامتگاه از سال 1378 شروع شد، زمانی که مازیار آل داوود از زندگی در تهران خسته شده بود و تصمیم گرفت به خانه پدری اش در روستای گرمه برود و زندگی تازه ای را به دور از مسائل شهری شروع کند.

پس از تجربه پذیرایی از یک دنیاگرد خارجی، تصمیم می گیرد که خانه پدری را بازسازی و اقامتگاه بوم گردی آتشونی را ایجاد کند. نام دیگر اقامتگاه خانه مازیار آتشونی ست که ریشه در زبان پهلوی دارد و به معنای شب نشینی دور آتش است که به خوبی هدف این اقامتگاه را نشان می دهد.

فضای داخلی این خانه بومی با صنایع دستی و سفالی تزیین شده و حس و حال مهمانانش را به گذشته ها می برد. مناسب ترین فصل سفر به این منطقه فصل پاییز است که منطقه آب و هوای مطلوبی داشته و برای دنیاگردی و کویر کردی مناسب می باشد.

انواع اتاق های اقامتگاه و امکانات آن ها

اقامتگاه بوم گردی خانه مازیار دو مهمانسرا و هفت اتاق سنتی و زیبا با امکانات و خدمات مورد احتیاج مهمانانش را دارد. از امکانات اتاق ها می توان تختخواب، وسایل خواب، حوله، بالش ، بالشتک، یخچال، سرویس فرنگی، سیستم تهویه هوای مطبوع را نام برد. برای گرمایش اتاق ها از بخاری برقی و برای سرمایش از پنکه استفاده شده است. اتاق های اقامتگاه شکل سنتی و قدیمی دارند و دو تا دور دیوارها تاقچه وجود دارد که با صنایع دستی، سفال و اشیا تزئینی قدیمی پرشده اند.

رستوران اقامتگاه

از جمله مهمترین امکانات آتشونی می توان به رستوران و کافی شاپ اشاره نمود. این روستا به علت بافت قدیمی خود، کافی شاپ و رستورانی بیرون از اقامتگاه ندارد، بنابراین وجود رستوران و کافی شاپ در این اقامتگاه یکی از بالاترین مزیت های آن است. رستوران سنتی اقامتگاه در فضای باز قرار گرفته و با انواع غذاهای محلی مانند اشکنه، پلوماش و کله جوش، که توسط آشپزهای ماهر پخته شده آماده خدمت رسانی به مهمانان است.

در این رستوران می توانید طعم ناب یک غذای محلی را در محیط کاملاً دل نشین تجربه کنید. کافی شاپ اقامتگاه نیز آماده ارائه انواع نوشیدنی ها و دمنوش های گیاهی و بومی به مهمانان است تا خستگی گشت و گذار در منطقه را از تنشان دور کند.

امکانات و خدمات کلی هتل

Hotel Ateshooni مجهز به حمام اشتراکی در محوطه و همچنین سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی درلابی است. این اقامتگاه نه تنها در ایران بلکه در سطح دنیا نیز شناخته شده و توانسته در مجله لونلی پلنت مطرح گردد و در نتیجه دنیاگردان خارجی بسیاری نیز برای اقامت و بازدید از اقامتگاه بوم گردی بلیط هواپیما اصفهان خریده و به خور و بیابانک سفر می نمایند.

راهنمای تور محلی و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی برای رفاه و آسایش دنیاگردان خارجی استخدام شده تا آنان را در امور دنیاگردی منطقه هدایت کند. دنیاگردانی که به این منطقه با خرید بلیط هواپیما چارتر سفر نموده و در خور خودروی شخصی دارند، می توانند تفریحاتی مثل سافاری، شتر سواری، ماشین سواری روی تپه را تجربه نمایند؛ البته شب های پر ستاره کویری را نمی توان فراموش کرد.

مهمانان با نشستن در فضای باز محوطه اقامتگاه و نوشیدن چای وهم صحبتی با مسافران دیگر از آسمان شب لذت برده و اقامتی خاطره انگیز را تجربه خواهند کرد. از دیگر امکانات این اقامتگاه می توان به حمام مشترک در محوطه، پارکینگ، آشپزخانه مرکزی، خدمات خشکشویی، دمپایی اشاره نمود. بد نیست بدانید که اقامت برای بچه ها زیر 5 سال در صورت عدم استفاده از سرویس رایگان است.

فاصله اقامتگاه بوم گردی آتشونی تا اماکن و جاهای نزدیک

فاصله تا روستا و قلعه بیاضه: 33.3 کیلومتر

فاصله تا روستای باستانی فرخی: 50.7 کیلومتر

فاصله تا بیابان ریگ کله: 76.1 کیلومتر

فاصله تا کویر مصر: 85 کیلومتر

فاصله تا کویر جندق: 137 کیلومتر

فاصله تا قلعه جندق: 137 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1820

به "اقامتگاه بوم گردی خانه مازیار در کویر مصر و خور و بیابانک، عکس" امتیاز دهید

862 کاربر به "اقامتگاه بوم گردی خانه مازیار در کویر مصر و خور و بیابانک، عکس" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه بوم گردی خانه مازیار در کویر مصر و خور و بیابانک، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید