ماهواره مخابراتی ناهید1 سال جاری در مدار زمین

به گزارش تور ایتالیا ارزان، رئیس سازمان فضایی ایران با اشار به پروژه های اولویت دار بخش فضایی کشور در سال 99 گفت: سال جاری ماهواره مخابراتی ناهید 1 با انجام هماهنگی های لازم با مجری پرتابگر، در مدار زمین قرار می گیرد.

ماهواره مخابراتی ناهید1 سال جاری در مدار زمین

به گزارش خبرگزاری مالی ایران، مرتضی براری در جلسه آنالیز گزارش عملکرد پژوهشگاه فضایی ایران با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در امسال، مدل پروازی 3 پروژه عظیم حوزه فضایی کشور شامل سامانه انتقال مداری، ماهواره سنجشی پارس-1 و ماهواره مخابراتی ناهید-2 بنا بر برنامه پیش بینی شده تکمیل گردد، اضافه نمود: همچنین پروژه مهم دیگر، یعنی ماهواره مخابراتی ناهید -1 نیز با انجام هماهنگی های لازم با مجری پرتابگر و تدارک امورات مربوط، در امسال در مدار قرار گیرد.

وی با اشاره به پروژه بین المللی ماهواره کوچک دانشجویی که از سوی سازمان اپسکو در پژوهشگاه فضایی ایران و با همکاری سه دانشگاه کشور صورت می گیرد، گفت: باید کوشش گردد که این پروژه بین المللی مشترک در حوزه فضایی کشور است که به خوبی پیش رود و باید بتوانیم از ظرفیت های خوب این ارگان بین المللی استفاده مؤثر ببریم.

رئیس سازمان فضایی ایران اضافه نمود: در مجامع بین المللی، بحث های چالشی بسیاری وجود دارد، از جمله در حوزه منظومه های ماهواره ای، معین مرز هوا و فضا، ترافیک و زباله های فضایی، ماهواره های سوخت رسان به مدار ژئو و موضوعات چالشی دیگر که برای مشارکت و پاسخ گویی به این مباحث، احتیاج به تعامل و هماهنگی بیشتری میان مراکز فضایی کشور است.

براری به لزوم توسعه زیرساخت ها در حوزه فضایی اشاره نمود و با بیان اینکه پژوهشگاه فضایی ایران، اتاق فکر حوزه فضایی است، یادآور شد: باید از ظرفیت موجود در این پژوهشگاه به خوبی بهره برد و در این جهت، یکی از کارهای ما، به روزرسانی برنامه های فضایی کشور در حوزه هایی چون توسعه سامانه های فضایی و محموله های مخابراتی و فناوری های ناوبری فضاپایه است که پژوهشگاه در این زمینه می تواند نقش مهم و سازنده ای داشته باشد.

وی خواهان گسترش همکاری های دو مجموعه سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی برای توسعه ارتباطات بین الملل شد و با اشاره به نامگذاری سال 99 به جهش فراوری، گفت: مجموعه های فضایی کشور نیز باید آنالیز نمایند که چگونه می توان در این موضوع و نیز حوزه فضای مجازی مشارکت فعال داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات خواهان تدوین برنامه جامع ترویج فناوری فضایی با همکاری واحدهای ذی ربط در سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران شد و با اشاره به فعالیت های این سازمان در زمینه توسعه کسب وکارهای فضاپایه، گفت: پژوهشگاه فضایی ایران نیز با عنایت به ظرفیت های موجود خود، می تواند با ایجاد مراکز نوآوری در پژوهشکده های استانی، موتور محرک این کسب و کارها باشد.

در این جلسه حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران نیز اعلام آمادگی کرد که این پژوهشگاه با برخورداری از نیروهای توانمند و مجرب خود و نیز زیرساخت های موجود، آماده هر نوع همکاری لازم با سازمان فضایی ایران در جهت توسعه عرصه فضایی کشور است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: italyro.ir شناسه مطلب: 1158

به "ماهواره مخابراتی ناهید1 سال جاری در مدار زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهواره مخابراتی ناهید1 سال جاری در مدار زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید